Skrevet av Emne: Hva en personlig trener sa om Markløft  (Lest 23721 ganger)

Utlogget PTFrank

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 63

  • Personlig Trener
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #75 : 16. februar 2008, 17:08 »
Så hvis du virkelig MENER at "jenter burde holde seg unna PT yrket og heller begynne som spinning og aerobicistruktør" da er vel denne diskusjonen over for min del.......

Helt greit! Alle har sin plass Smiley
Det finnes kun et univers, derfor kun en virkelighet og en realitet av hvert aspekt av virkeligheten. Vår primære oppgave er å overleve, det gjelder alt liv.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #76 : 16. februar 2008, 17:14 »
Du har kanskje ikke fått med deg at Einar Gilberg skal kjøpe PT nå ? Vil du kalle han lat og uinteressert ? Poenget er at selv eliteutøvere vil ha fordel av en PT / trener fordi en trener ofte kan ting som utøveren ikke kan, og kan presse utøveren tøffere enn utøveren ellers ville ha kunne gjort.
Bare en kommentar Smiley Jeg vil ikke kjøpe en PT, skal bare spørre en kompis som har styrkeløfttrenerutdanning innenfor NSF til å lage programmer til meg og forbedre/lage nye programmer basert på erfaringene jeg gjør meg og viderformidler til han. Ikke en vanlig PT som står ved siden av meg og følger meg opp på den måten. Ellers stemmer det at alle, uansett nivå, kan få bruk av ekstern hjelp. Jeg vil imidlertid ikke ha hjelp til å presse meg hardere, men mere hjelp til å presse meg mindre hardt Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Orka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #77 : 16. februar 2008, 17:17 »
angående den lange oppsummeringen til pt frank, er ikke en av hoved forskjellene mellom fri vekt og apperater at man trener mer støtte musklatur, og flere muskler blir indirekte tatt med i bruken. og det vil då igjen før til at man har mindre sjanse for at det oppstår skader?

og jeg har sett mye dårligere tekniker på apperater enn hva jeg har sett med fri vekter, det har vel kanskje noe med at folk ikke føler apperater skader så de lesser på med alt de klarer og uttfører bevgelsen i en grusom fart og sprett:S

Utlogget Erve

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 143

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #78 : 16. februar 2008, 17:20 »
La meg dra en parallel her:

- Gå du til en bilreperatør med bilen din fordi du er for lat og uinteressert i bilmekanikk til at du ikke gidder å lære deg å reparere bilen din selv?

- Bestiller du en elektriker hjem når det er noe galt med det elektriske annlegget ditt fordi du er for lat og uinteressert til å lære om elektronikk og strøm?

Jeg vil tro at de fleste som kjøper PT gjør det fordi de ønsker å betale for en tjeneste og kunnskap som de ikke besitter selv. Det behøver overhodet ikke ha noe med lathet å gjøre. Å si at alle mennesker som kjøpet PT er late og uinteresserte i trening er veldig feil. Du har kanskje ikke fått med deg at Einar Gilberg skal kjøpe PT nå ? Vil du kalle han lat og uinteressert ? Poenget er at selv eliteutøvere vil ha fordel av en PT / trener fordi en trener ofte kan ting som utøveren ikke kan, og kan presse utøveren tøffere enn utøveren ellers ville ha kunne gjort.

Om du er aldri så flink både med trening og kosthold, så bringer det et ekstra element inn i treningen om man har en treningspartner, uansett om dette er en kompis som også driver med kroppsbygging, en styrkeløfter som trener mot samme mål, eller en betalt personlig trener.

Du er hårreisende unyansert, PTFrank! :p Jeg er foruroliget.

Blir litt feil å sammenligne disse yrkene. Bilreperasjoner som krever uvanlig verktøy og deler fra Tyskland i tillegg til en masse kunnskap blir litt annerledes enn å slå opp på internett og lese litt om basic treningsmetoder(Ta gjerne en skikk nedi panseret på en splitter ny BMW f.eks).

Jeg sier meg faktisk enig med PTFrank i saken om at jeg tror mange mennesker er rett og slett for late. Mye av det jeg har lært om trening har jeg lært f.eks via Treningsforum så all takk til dem som driver dette nettstedet. Måtte den eksistere til evig tid. Det å taste inn markløft på google krever virkelig så lite energi og er meget tidssparende. Det var slik jeg lærte denne himmelbårne øvelsen. Derfor mener jeg at altfor mange mennesker bruker unødvendig mye penger på en personlig trener som skal lære dem opp istedet. Spesielt med tanke på hvor mange udugelige av dem som går der ute(ihvertfall på kjedene).

Utlogget Vicci

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 443

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #79 : 16. februar 2008, 17:25 »
Off.. jeg blir helt matt av deg. Kan jo henvise til loggen hvor stallion lurte på om du hadde kjøpt din PT lisens på postordre, men husker ikke hvilken tråd dette lå i. Ikke får å gå til personangrep på deg, kjære PTFrank, men jeg reagerer sterkt nå du tillater deg selv å si at jenter ikke passer som PT, Fordi vi ikke er like flinke..(?)også har du selv prestert å komme med små gullkorn av ekstrem vranglære når det gjelder trening..  Fordi flesteparten av jentene passer bedre inn i en aerobicsal?? Hallo!? Våkn opp, det at damene hører hjemme bak grytene er er fra "gamle dager". Det finnes mange flinke PT-damer, og noen ikke så flinke, likeså finnes det noen ikke-så-flinke PT-gutter også. Men de fleste som velger et PT yrke han nok en genuin interesse for trening, og de fleste har sikkert også prøvd å trene "tung hardcore vekttrening". Jeg skjønner tanken på at man burde ha erfart å trene tungt osv.. HELT ENIG. Men det er utrolig snevert av deg å påstå at jenter ikke gjør dette. Om du kikker litt rundt i loggene, så finner du mange "hardcore" jenter.

Utlogget Orka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #80 : 16. februar 2008, 17:26 »
mennesker er late, hadde det ikke vert for det hadde jo ikke ptene hatt noe jobb:P sikkert 70% av arbeidet deres går ut på og lære og trene opp en som er lat. men det må du no for så vidt regne med når man ser på statestikkene angående lathet og man går inn i et slikt yrke.

jeg har aldri tatt meg i bruk av en personelig trener, fordi jeg finner det meste her inne og funne ut at jeg heller ser på de sterke karene hvordan de tar knebøy og markløft for å tilpasse teknikken. men hadde pt på mitt trennings studio hatt mer kompetanse hadde jeg fått han til å forklare meg det, siden det er det han er der for.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #81 : 16. februar 2008, 17:35 »
Jeg sitter med intrykket av at de dårligste PT`er er de som er "verdensmestre" å tror de er utlært og ikke de som er ute etter å lære mere innen sitt eget fag.
Selv om man er utdannet PT betyr ikke det at man vet og kan alt.
 Kan ta en paralell som nevnt i sted. Jeg jobber som bilmekaniker og har gjort det i mange år nå. Jeg kan svært lite ennda, men lærer noe nytt hver dag.. Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #82 : 16. februar 2008, 17:39 »
men du gir nok ikke ut feilinformasjon og retter på de andre mekanikerne basert på gamle myter du har hørt besteforeldrene dine si om biler

Utlogget Vicci

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 443

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #83 : 16. februar 2008, 17:43 »
Jepp, jeg er helt enig med du Bob Paar;) Du blir aldri utlært, det kommer stadig nye forskninger osv.
Også må man gjerne prøve og feile og kjenne åssen ting funker på kroppen, før man setter klienter på div tøffe opplegg.
Men det at jenter ikke kan være flinke, fordi de hører hjemme i en aerobicsal er en helt på tryne kommentar! Og jeg er ikke feminist engang.... :Smiley

Utlogget Orka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #84 : 16. februar 2008, 17:48 »
grunnen til at jenter vil være bedre aerobic istruktører er vel fordi halvparten tror at de vil se ut som menn vist de pumper:P

foresten kødd med en halveis sannhet i seg;) måtte bare få det sagt siden jeg snart skal gå og ikke kan forsvare meg vist folk tar meg for å være en som ser ned på det andre kjønn.Smiley

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #85 : 16. februar 2008, 17:51 »
Off.. jeg blir helt matt av deg. Kan jo henvise til loggen hvor stallion lurte på om du hadde kjøpt din PT lisens på postordre, men husker ikke hvilken tråd dette lå i. Ikke får å gå til personangrep på deg, kjære PTFrank, men jeg reagerer sterkt nå du tillater deg selv å si at jenter ikke passer som PT, Fordi vi ikke er like flinke..(?)også har du selv prestert å komme med små gullkorn av ekstrem vranglære når det gjelder trening..  Fordi flesteparten av jentene passer bedre inn i en aerobicsal?? Hallo!? Våkn opp, det at damene hører hjemme bak grytene er er fra "gamle dager". Det finnes mange flinke PT-damer, og noen ikke så flinke, likeså finnes det noen ikke-så-flinke PT-gutter også. Men de fleste som velger et PT yrke han nok en genuin interesse for trening, og de fleste har sikkert også prøvd å trene "tung hardcore vekttrening". Jeg skjønner tanken på at man burde ha erfart å trene tungt osv.. HELT ENIG. Men det er utrolig snevert av deg å påstå at jenter ikke gjør dette. Om du kikker litt rundt i loggene, så finner du mange "hardcore" jenter.

Vicci er en langt bedre instruktør hvor jeg trener, enn de fleste av de mannlige instruktørene. Flaut når de mannlige instruktørene har rumpa himmelhøyt i benken og bøyer ikke bare kvartbøy, men enåttendedelsbøy. Vicci har super teknikk.

Skjerpings PTFrank.
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Hege N

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #86 : 16. februar 2008, 17:54 »
Helt greit! Alle har sin plass Smiley

Og du har i allefall IKKE funnet din plass.

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #87 : 16. februar 2008, 17:54 »

Jenter har en annen anatomi og fysiologi enn det gutter har, og de kan som regel heller ikke bygge muskelmasse i noen særlig grad. Så hva hva vet vel egentlig jenter om "hardcore" vekttrening? Og det er jo en kjensgjerning av jenter foretrekker lette aktiviteter som blant annet arobic og spinning fremfor hard trening.

Men tar ikke alle under en kam her, bare så det er sagt. Finnes jenter som trener hardt og tungt som bare det, og som er mye sterkere enn det jeg er og har mye mer kunnskap enn jeg har igjen. Men flertallet er som beskrevet ovenfor. Du trenger ikke å hisse deg opp. Dette blir mitt siste svar. Gidder ikke å delta i dette dramaet. Har sagt hva jeg mente om jenter i PT-yrket.

Hm...jeg hadde egentlig ikke tenkt til å hisse meg opp over disse sinnsykt dumme uttalelsene dine PTFrank, men jeg klarer ikke å holde kjeft - noe som sikkert skyldes at jeg er drevet av mine kvinnelige hormoner eller noe...

Uansett hva du kan om trening eller ei virker det ikke som du har noe særlig yrkesstolthet. Du uttalte i en annen tråd at du sterkt mislikte disse middelaldrene kvinner på slankern som du måtte jobbe med også. Du foretrakk visstnok å jobbe med unge gutter som kunne få muskler.

Med et sånn syn på kvinner er det ikke rart damer kaster bort tiden sin når de trener. Jeg har selv blitt utsatt for disse selverklærte ekspertene på trening som har påstått ting om kroppen min som overhode ikke har rot i virkeligheten. Du burde snarest flytte til USA hvor det finnes gym hvor kvinner forvises til egne avdelinger med rosa apparater slik at ikke mennene skal føle seg truet av damer som løfter mer enn dem. Så slipper du å se at det faktisk finnes damer som motbeviser det du påstår.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Vicci

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 443

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #88 : 16. februar 2008, 17:55 »
Vicci er en langt bedre instruktør hvor jeg trener, enn de fleste av de mannlige instruktørene. Flaut når de mannlige instruktørene har rumpa himmelhøyt i benken og bøyer ikke bare kvartbøy, men enåttendedelsbøy. Vicci har super teknikk.

Skjerpings PTFrank.

Oj.. takk blush

janne

  • Gjest
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #89 : 16. februar 2008, 18:22 »
Om noen enda ikke har forstått det så er nok PTFrank kun et forumtroll som er ute etter å lage diskusjoner (og kvalme) ved å utgi seg for å være noe hun/han ikke er. Jeg NEKTER nemlig å tro at en ekte PT ville utgi seg for å være så enfoldig som han/hun gjør her Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!