Skrevet av Emne: Mulig å bli stor uten å trene knebøy? (får eksem av de store låra)  (Lest 2927 ganger)

Utlogget Faktum

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

Har trent mye knebøy en lang stund nå, og hatt ganske bra økning med det. Knebøy må være den beste øvelsen for kroppen. Dette er ikke bare fordi man får trent så mye av kroppen, men også fordi man får økt testosteronproduksjon av det. Kjører reps på 130kg nå, men beina har blitt så utrolig store. Dette har ført til at jeg har fått eksem rundt rompa. Våkner av kløe om natta og sliter med det om dagen også.

Imidlertid elsker jeg det å trene vekter, men jeg kan bare ikke fortsette med knebøyen som nå. Lurte på om det er mulig å bli stor uten å trene knebøy? Skal ikke bli kjempesvær, men ganske stor liksom. Målet mitt er sixpacken, større skuldre, armer og rygg. Trener andre baseøvelser som markløft, benkpress og militærpress også. Hva tror dere?

Utlogget Kampen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 395
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 395

  • Flytende kalorier teller ikke
finnes vel kremer osv som du kan bruke på apoteket
Jeg har et liv, det er bare virtuelt!


Utlogget Faktum

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

finnes vel kremer osv som du kan bruke på apoteket

Har prøvd nesten alle de.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Dette var en ny unnskyldning om ikke annet... biggrin

Slike uttalelser fordrer forøvrig bilder. Wink

Jeg for min del klarer ikke å se hvordan store lår kan fremprovosere eksem, med mindre du går i altfor små bukser altså....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Eksemen går over når du passerer 200 kg i bøy. Så det er bare å stå på.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Selv om nervesystemet kan være sinnsykt underutviklet her så tviler jeg på at det er tilfelle - dermed synes jeg det virker veldig suspekt om lårene er overdimensjonerte på en kar som repper på 130 kg i knebøy. Hadde det vært 230 kg på stangen og 20 reps så kunne jeg forstått at det hadde begynt å bli et problem, men at beina har blitt så store at det er et helsemessig problem når man kun repper på 130 kg... Nei, det har jeg vanskelig for å tro på. Og som UpAndComing så ønsker jeg bilder og mål.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Faktum

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

Skjønner at det kan virke rart på dere. Imidlertid sa hudlegen min (med mange års erfaring) at de store låra mine var noe av grunnen.

Utlogget aabbcc

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 79


Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Oppga legen noen grunn til at det skulle ha noe med lårstørrelse å gjøre ? Eller sammenligner han rett og slett med folk som har store lår pga. mye flesk ?

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

 Grin

Du får ikke annerledes svar her, enn du fikk på Iform. Knebøyen er ikke det som gir deg eksem!  Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Pål Ulv

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 722
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 722

Om drømmen din med å bli styreleder slår til, får du ordne med skreddersydde bukser

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Skjønner at det kan virke rart på dere. Imidlertid sa hudlegen min (med mange års erfaring) at de store låra mine var noe av grunnen.
Var han legen afrikaner, kledd i bastskjørt, hvit maling i tryne, og helt hvite pupiller?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Hehe - jeg har faktisk fått eksem på innsiden av lårene - dette kom jevnt over på sommeren og fordi lårene mine gnisset mot hverandre noe som skapte irritasjon - i kombinasjon med masse svette fordi jeg kokte - så ble dette til et eksem-problem - det skal sies at lårene mine målte nesten over 85cm i omkrets og at jeg svettet uansett hva slags bukser jeg gikk i så lenge det var over 15 varmegrader - så store lår i kombinasjon med andre ting kan faktisk gi eksem....
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Big-R

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

Gå til en ordentlig lege! Det som Nan-Rosita sier på iform bør du ta til deg!
Team ftk

Bøy    75kg  - 4RM
Benk  60kg - 2RM (nesten 3)
Logg - http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92755.0
Mark   85kg - 1RM

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Hehe - jeg har faktisk fått eksem på innsiden av lårene - dette kom jevnt over på sommeren og fordi lårene mine gnisset mot hverandre noe som skapte irritasjon - i kombinasjon med masse svette fordi jeg kokte - så ble dette til et eksem-problem - det skal sies at lårene mine målte nesten over 85cm i omkrets og at jeg svettet uansett hva slags bukser jeg gikk i så lenge det var over 15 varmegrader - så store lår i kombinasjon med andre ting kan faktisk gi eksem....

Men jeg tipper du reppet mer enn 130 kg i bøy på tidspunktet ? biggrin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!