Skrevet av Emne: NYHET! Benkpressforbund - RAW!  (Lest 40319 ganger)

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #75 : 29. mai 2008, 23:32 »
Å ligge på rygg er ikke min styrke. Så jeg nøyer meg med å prøve å presse hofta frem i stående posisjon.

Yeah! Doggy style! Grin

Utlogget fredheim

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #76 : 29. mai 2008, 23:40 »
Svar til Alexander: Nå er det ikke styrkeløft som idrett jeg er imot, jeg synes fortsatt det er stor idrett. Og hadde det ikke vært for at jeg har ødelagt ryggen, så hadde jeg fortsatt konkurrert i styrkeløft, alle grener. Men når det gjelder skjorta så er jeg sterkt imot denne, ene grunnen er at det ikke er mulig for vanlige folk å identifisere seg med sporten. Et eksempel. Ser du Beckham sette ballen i krysset fra 30m. skjønner de fleste hvilken prestasjon dette er. Det mener jeg ikke er like lett i et løft med skjorte. Det er tusenvis av de som trener hver dag som bruker benkpress som en av de viktigste øvelsene i treningsprogrammet sitt og for å bygge styrke, sier du at du løfter 180 kg i benk så skjønner alle hvilken prestasjon dette er, skjønner du poenget? Når det gjelder spørsmålet om å gå veien innad NSF for å få de til å arrangere nm-RAW så tror jeg svaret allerede var gitt da de bestemte seg for at skjorta skulle innføres, kan vanskelig forestille meg at NSF skulle lage 2 separate benkpress-NM ved siden av NM i styrkeløft. En annen ting er at, jeg tror vi nå vil nå flere andre treningsgrupper som kunne tenke seg å konkurrere i denne øvelsen.
Steinar 

 

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #77 : 29. mai 2008, 23:44 »

En annen ting eg har lurt på, er hvorfor ikke gå veien innad NSF å foreslått innføring av "RAW" nm i styrkeløft og benkpress? Dette har man jo i mange søsterorganisasjoner rundt i verden. Eg ser vanskelig for meg at dtt slikt forslag hadde blitt nedstemt på tinget.

Hvis dette er mulig, ville ikke det være den beste løsningen?
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #78 : 30. mai 2008, 00:04 »
Svar til Alexander: Nå er det ikke styrkeløft som idrett jeg er imot, jeg synes fortsatt det er stor idrett. Og hadde det ikke vært for at jeg har ødelagt ryggen, så hadde jeg fortsatt konkurrert i styrkeløft, alle grener. Men når det gjelder skjorta så er jeg sterkt imot denne, ene grunnen er at det ikke er mulig for vanlige folk å identifisere seg med sporten. Et eksempel. Ser du Beckham sette ballen i krysset fra 30m. skjønner de fleste hvilken prestasjon dette er. Det mener jeg ikke er like lett i et løft med skjorte. Det er tusenvis av de som trener hver dag som bruker benkpress som en av de viktigste øvelsene i treningsprogrammet sitt og for å bygge styrke, sier du at du løfter 180 kg i benk så skjønner alle hvilken prestasjon dette er, skjønner du poenget? Når det gjelder spørsmålet om å gå veien innad NSF for å få de til å arrangere nm-RAW så tror jeg svaret allerede var gitt da de bestemte seg for at skjorta skulle innføres, kan vanskelig forestille meg at NSF skulle lage 2 separate benkpress-NM ved siden av NM i styrkeløft. En annen ting er at, jeg tror vi nå vil nå flere andre treningsgrupper som kunne tenke seg å konkurrere i denne øvelsen.
Steinar 

 

Det faktum at skjorta vart innført, er nok en av grunnen til at eg ser for meg at ett "raw" stevne ville vært mulig å få gjennomslag for.
Det er heller ikke NSF som lager stevner, men de tildeler NM til Klubber som vil arangere dei.

Når du snakker om grupper, så finnes det ingen grupper som ikke kan delta innad i NSF. Den eneste begrensningen som blir stilt er at man skal være dopfri, altså samme regeler som du skal ha.

Eg ønsker ellers dere lykke til, for meg er det styrkeløft og kraft idrett som er min hovedinteresse og er glad for alle som deltar denne formen for konkurranse.


Ps.  I steden for å bruke ein heil artikkel på å slenge drit om benkpress med skjorte, som inndirekte er dritslenging til alle som har brukt tiden tid på å nettopp bli sterk med den, så kunne du anonsert dette forbundet slik:

"Vi har startet ett benkpress/styrkeløftforbund der det vil konkurrers uten utstyr, dette fordi vi føler at dette vil være en mer rettferdig måte å måle styrke på, og fordi det vil gjøre steget fra gym treing til konkurranse mindre."
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #79 : 30. mai 2008, 00:14 »
Her er jeg enig med mr benkpress. FLott initiativ, men når 3/4 av artikkelen går ut på å rakke ned på styrkeløft og utstyret som brukes blir det bare latterlig. Hvorfor ikke bare fokusere på hva DERE bringer på banen istedet for å skrive piss om det dere er imot?

I tillegg vil jeg si at de som ønske å fjerne skjorta i NSF må jo være helt jævla blåste i hodet om dere ser på det i perspektiv. Om man ikke har lov å bruke skjorta på stevner her til lands og så skal ut og konkurrere internasjonlt( som jo mange i norge gjør) så er det jo 100% høl i huet å fjerne noe som gir deg mange kg på totalen og stille norske løftere sist i køen. 

Og med mindre dere har tenkt å innordne dere under 100% raw så er det lite vits i å løfte i et forbund der man ikke kan konkurrere internasjonalt Smiley
Non Plus Ultra

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #80 : 30. mai 2008, 00:19 »
Synest poengene MOT skjorta i den artikkelen var helt greie, hvordan dette kan sees på som drittslenging stiller jeg meg helt uforstående til.

Det som derimot ikke burde ha vært med, var eksemplet i fet skrift, hvor jeg oppfatter det som at det gjøres narr av Alexander Kirketeig.
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #81 : 30. mai 2008, 00:25 »
Synest poengene MOT skjorta i den artikkelen var helt greie, hvordan dette kan sees på som drittslenging stiller jeg meg helt uforstående til.

Det som derimot ikke burde ha vært med, var eksemplet i fet skrift, hvor jeg oppfatter det som at det gjøres narr av Alexander Kirketeig.

Nei det synes eg går heilt greit, Alexander er ein kuk. Dessuten er han jævli svak i raw benk.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #82 : 30. mai 2008, 00:50 »
Det faktum at skjorta vart innført, er nok en av grunnen til at eg ser for meg at ett "raw" stevne ville vært mulig å få gjennomslag for.
Det er heller ikke NSF som lager stevner, men de tildeler NM til Klubber som vil arangere dei.


Varknebøer1 og meg selv har jo snakket litt om å holde utstyrsfrie stevner. Er det ikke bare å approbere et stevne ustyrsfritt, det være seg om det er IL kraftsport, Valdres, Oslo, m.m? Man MÅ jo ikke løfte med utstyr?

Og er stevnet utlyst som utstyrsfritt, så blir det jo bare dumt å komme med fullt utstyr, selv om man selvølgelig får lov til det Cheesy

Om jeg ikke husker feil finnes det en side der man kan fylle inn hva man har løftet utstyrsfritt, så sant det er godkjent på stevne? Er ikke dette noe Einar G. har en finger med i spillet i? Blir ikke dette det enkleste, eller er det slik at man skal helt vekk fra NSF uansett?

Jeg selv hadde nok blitt mer å se på stevner utstyrsfritt av den grunn at jeg er alenepappa, og rekker desverre ikke å kjøre linja ut ang. utstyrstrening. Dermed hadde det vært artig å kunne slenge seg med i ny og ned uten å ha måtte bruke tiden før stevne på utstyr. Ja man kunne jo faktisk slengt seg med helt på sparket Cheesy Men jobber allikevel med saken, for lysten til å gjøre det bra med utstyr skorter det ikke på Grin

EDIT: Gille har nok en finger med i spillet ja, for linken ligger i Fasiten Grin  Raw resultater:  http://www.nidaro.no/styrkeloft/
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #83 : 30. mai 2008, 01:11 »
Om jeg ikke husker feil finnes det en side der man kan fylle inn hva man har løftet utstyrsfritt, så sant det er godkjent på stevne? Er ikke dette noe Einar G. har en finger med i spillet i? Blir ikke dette det enkleste, eller er det slik at man skal helt vekk fra NSF uansett?
Stemmer på en måte. Even Skaland som har stått for programmeringen og jeg for initiativ og promoteringen Smiley Problemet er at listene baserte seg på protokoller fra NSF og de skiftet system slik at hele vårt system gikk i vasken.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #84 : 30. mai 2008, 01:18 »
Stemmer på en måte. Even Skaland som har stått for programmeringen og jeg for initiativ og promoteringen Smiley Problemet er at listene baserte seg på protokoller fra NSF og de skiftet system slik at hele vårt system gikk i vasken.
Ok, det var jo synd, men går det an å få til noe tilsvarende igjen? Eller blir det for mye jobb? Regner med de ikke byttet system grunnet resultatservice? For da blir`e verre Grin
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #85 : 30. mai 2008, 08:08 »
Betyr det at dere kommer til å dopingteste? I det minste ta stikkprøver en gang i blant?
Ihvertfall må det fra første innmeldte utøver være kontraktsfestet at forbund og arrangør kan gjøre akkurat dette. Altså teste. Så når testing er på plass, så har alle skrevet under på det i utgangspunktet.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #86 : 30. mai 2008, 08:10 »
Man kan ikke approbere utstyrsfrie stevner i NSF, nei, for skjorta er godkjent som utstyr. Man kan ikke forby den for ett stevne. Smiley

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #87 : 30. mai 2008, 08:27 »
Dette blir bra. Flott tiltakk!!
Gleder meg til og faktisk se hvem som er/blir Norges sterkeste i benkpress!
Og ikke hvem som er den beste tekniske utstyrsløfteren i delgrenen benkpress under idrettsgrenen styrkeløft.  Wink

Men skulle ønske at dette var et forbund underlagt NIF, så det hadde vært dopingkontroller og testing. Får håpe at dette er noe forbundet vil, og på sikt noe de streber etter og kanskje en gang i fremtiden får til.
 Smiley
Passion trumps fucking everything!

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #88 : 30. mai 2008, 08:36 »
Man kan ikke approbere utstyrsfrie stevner i NSF, nei, for skjorta er godkjent som utstyr. Man kan ikke forby den for ett stevne. Smiley


Ordla meg litt feil ang. det å approbere, men man kan jo kalle det "utstyrsfritt", også er det valgfritt å bruke? Er det ikke Oslo styrkeløftklubb som arrangerer et slikt stevne en gang i året? Resultatene man får er jo da "raw".

Men det han "JayCutler" skrev, regel 10.11 I IPF, stemmer dette? At man ikke kan praktisere samme idrett i et annet forbund? Noen med mer peiling en meg som vet?

Jeg synes uansett det er gøy at noen tar initiativet til slikt, og håper bøyen og marken kommer etter! Da blir jeg ihvertfall med, så sant regelen over ikke stopper meg.
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #89 : 30. mai 2008, 08:39 »
har ikke wade og brian deltatt i andre forbund da? sålenge ingen ekskluderte er med.... ? dette vet jeg for lite om. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!