Skrevet av Emne: PG skal snart trene igjen...  (Lest 180072 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

skal vurdere det når sponsormidlene fra ironcore begynner å renne inn Wink

Ja, men hvis du får enorme mengder med kreatin og spiser alt sammen så tipper jeg ting renner ut igjen også.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
 16.05.09 Oppdatering
Vært en uke på øvelse, pluss litt fysiske tester før vi dro ut forrige helg.

testene gikk ikke sånn supert, men greit nok. Ble ca 11:55 på 3000 i en tyngre løype en sist. 50 pushups ( hadde vel noen til inne) 18 hangups ( par til inne) og ret over 30 situps med låste bein ( aldri vært bra på den, faktisk pers i den posisjonen) Dette ble etterfulgt av 2 timer + med brannmansløft, trillebår og andre relativt tunge øvelser. Ble en kort natt søvn og rett ut på 8 km med 22kg sekk i uniform. Hard løype med mye stigning. løp inn på 49 min, med en del å gå på. Så var det ut på øvelse. Gikk noen mil hver dag i tungt terreng med tung reconpack pluss litt bårebæring i tillegg osv. Klarte meg greit fikk en en feltrasjon midt i øvelsen, så ble litt mat også. Fremdeles litt trøtt og sliten og klarer ikke løfte armene mer en 45 grader ut fra kroppen pga trapecius og resten av ryggen er rimelig lam etter all tunge sekkebæringen.

Har vært i tvil om Larvik i en del uker nå, og etter at jeg fikk bekreftet at øvelsen jeg skulle på i uke 26 er flyttet til 24 så har jeg bestemt meg for å droppe larvik og heller prøve meg til høst eller neste vår om det blir noen konkuranser da. Klarer ikke komme i bra nok form med så mye øvelser og rekker ikke å trene poseringer. kommer også til å bruke en liten uke til før jeg er på nett igjen etter uken som var..



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: PG restituerer
« #347 : 16. mai 2009, 19:54 »
Det var jo dumt, men du får komme sterkere tilbake til høsten.

Det høres jo rimelig heftig ut de øvelsene du er med på. Bra det er fitness du driver med og ikke bygging! Tenk deg en bulka bygger på 120 kg på en sånn øvelse...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: PG restituerer
« #348 : 17. mai 2009, 01:40 »
16.05.09 Oppdatering

Har vært i tvil om Larvik i en del uker nå, og etter at jeg fikk bekreftet at øvelsen jeg skulle på i uke 26 er flyttet til 24 så har jeg bestemt meg for å droppe larvik og heller prøve meg til høst eller neste vår om det blir noen konkuranser da. Klarer ikke komme i bra nok form med så mye øvelser og rekker ikke å trene poseringer. kommer også til å bruke en liten uke til før jeg er på nett igjen etter uken som var..

Veldig synd synes jeg, men du har nok kanskje rett..
Du får ikke ladet opp max, og da får du heller ikke ytet max..
Men det er jo NM 24.sept da - kanskje noe å vurdere da ?
Så at du hadde ringt i går, men glemte å ringe tilbake i all stresset med trening og unger..
Ikke lett å trene til konk med 2 jobber, egen trening, 5 unger ,en bikje, hus ...og en samboer som også vil ha litt tid!! Cheesy
Men hun er så forståelsesfull da hun selv kjenner gamet..
Hun er jo egentlig den flinke her - Nordisk og greier..

Heldigvis sier jeg bare...

Håper å se deg der nede som tilskuer i det minste! Vi snakkes - ring en dag du har tid da!
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: PG restituerer
« #349 : 19. mai 2009, 21:42 »
 Tirsdag 19.05.09 Bryst
Rolig økt for å få rørt litt på skrotten. Fremdeles helt utkjørt etter forrige uke men begynner å komme seg etter litt bulking på 17 mai med buffe på resturant og en tur på Graffi og en liten snack der i går Ryggen er fremdeles bare grus med muskelknuter på muskelknutene men løsner litt hver dag..

Benk:
20-50-70 kg oppvarming
90x6
110x2x2
90x6

skrå med hantler
3 sett

tid 30 min

kommentar. helt greit, akkuratt så tungt som jeg regnet med. Var første benkøkt i "knus Einar i benk raw" planen min



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Mr. Fredriks

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 149

Sv: PG restituerer
« #350 : 20. mai 2009, 10:20 »
Utrolig synd at du har slitt deg helt ut, og ikke kan stille i Larvik. Men det er nok det eneste riktige. Og det kommer jo mange flere sjanser senere. Viktig å være i så bra form som mulig når en stiller i konkurranser.

Bra benk PG Cheesy Godt å høre at ryggen blir bedre og bedre!
It's simple, if it jiggles, it's fat!

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: PG restituerer
« #351 : 20. mai 2009, 16:47 »
Er ikke bare fordi jeg har slitt meg ut jeg ikke stiller. Nytter ikke å være på øvelse til kl 16:00 på fredagen og stille i Larvik kl 10 på lørdagen. Da blir det å kjøre hele natten osv..
Hadde jeg hatt fri uken før konkuransen som planen var, så hadde jeg gitt full gass og stilt.

Forøvrig så er ikke benken så mye å skryte av, men siden det var andre gangen jeg løfter benk på 2 år, og sist bare var en test med reps på BW så er jeg fornøyd..



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Mr. Fredriks

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 149

Sv: PG restituerer
« #352 : 20. mai 2009, 20:22 »
Ok, det hørtes meget håpløst ut ja!! Synd, men som sagt du får jo kommer jo mange muligheter Smiley
It's simple, if it jiggles, it's fat!

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: PG restituerer
« #353 : 24. mai 2009, 01:39 »
fikk svettet litt i dag ( går blir det vel) En skikkelig god utholdenhetsøkt kan man kalle det...

Systemblokker brenn i helvete..... ( ja 105 kg er tungt)

Jan og gutta, var ikke mening å prøve å kjøre på dere.. synd jeg ikke fikk hilst på alle

Egil ble fullest i crewet på festen, og vi ga oss alle før kl 24 og dro hjem slitne



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: PG restituerer
« #354 : 30. mai 2009, 18:46 »
 Lørdag 30.05.09 Bryst @Kaliber
Benk:

20-50-80-90kg oppvarming

112,5x3x5 lett

Incline press panatta:
80kgx8
100kgx8
120kgx8x3

Brystpress:
2 sett mange reps

tid ca 50 min

Kommentar: Bra økt. 112,5 var mye lettere en 110 sist. Bra med trykk nå når eg spiser så mye mat..



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: PG restituerer
« #355 : 01. juni 2009, 10:25 »
Er du klar for ei ny runde med systemblokker, PG? Ikke mange dagene igjen nå. Wink
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: PG restituerer
« #356 : 01. juni 2009, 17:22 »
Er du klar for ei ny runde med systemblokker, PG? Ikke mange dagene igjen nå. Wink

Gleder meg som en unge. Jeg er altid klar... Begynner å få taket på systemblokkene nå.. Skal bestille meg noen så jeg får trent litt på dem off-season også Wink

Treningsøkt og kjenne på muskelknutene i ryggen nå om litt.. Fått klippet plenen for andre gang i år nå. En time fin kardio det.  Rekker jo å bli knehøyt for hver gang jeg er hjemme..



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: PG restituerer
« #357 : 01. juni 2009, 21:10 »
 Mandag 01.06.09 Rygg @ FTK
Div oppvarming:
5-6 min

Mark:
60-80-100-110-120 kg 2 sett på hver 10-12 på de lette og 56- reps på de tyngre

Smalt nedtrekk:
5 sett hvorav 3 x8 på 100kg

tid ca en time

Kommentar: Første marken siden november? så tok det fint og rolig. PRøvde også å konse på teknikk å ikke bruke beina for mye. Syntes det gikk tåølig bra. Kjente muskelknutene i ryggen litt vel mye. Nedtrekken var bare kos



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: PG restituerer
« #358 : 02. juni 2009, 21:23 »
 Tirsdag 02.06.09 Skuldre
Div oppvarming øvelser med hantler:
3-4 min

Sittende press i smith
20x20
40x12
50x10
60x8
70x6-6-6

Stokk:
ca 70kg +

par vendinger og en press. Får ikke locka den helt pga ryggen/skulderbladet.

får ikke kjørt noe på siden eller bak pga rygg

Kommentar: greit det jeg fikk kjørt. var lettere å presse stokken en jeg hadde regnet med, men fikk ikke hodet helt unde rpga jeg er så stiv i vnestre del av ryggen. ta en time med masering nå tenker jeg.



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: PG restituerer
« #359 : 14. juni 2009, 07:55 »
Vil bare takke for en flott konkurranse. Håper denne typen AF appelerer til at flere utøvere stiller neste gang. Det er nå vår jobb å sørge for det.. reklamere litt..  biggrin

PG -synd du ikke kunne være med her - tror du hadde likt dette!! Men det er fortsatt muligheter til høsten hvis det frister - tror denne hinderbanen vil bli din beste venn  >Cheesy

Konkurransen var fin - (litt klabb med armgangen for min og Roar sin del men hehehe - det ble da veldig spennende i hvertfall!!!) - alt klaffet, og tidsfrister var  som var satt opp på forhånd var overholdt til beste evne omtrent uten forandring tror jeg!!.
Og det er ikke dårlig Roar - takk for et flott arrangement!!! ...
beste jeg noen gang har stilt i - suverere garderober, og kjappe effektive bytter mellom de grenene som var satt opp.
Supert jobbet av arr med flere!!
Ove B var også på plass og gjorde en kjempebra fremtreden, ....som vanlig kan vi vel si  biggrin

Utøverne var som de pleier å være - vennlige, pratsomme og full av energi!!! og de fleste i overraskende god form!! Dette er debutanter vi snakker om, men det så ikke slik ut!!
Jeg er imponert over alle de forskjellige typene mennesker som finnes her i verden, men så mange forskjellige bakgrunner, jobber, familiesituasjoner osv - stiller opp på en slik konkurranse. Finner ut etter hvert at vi er jo alle rimelig like og alle har det samme målet - bli best mulig!!

Vil takke deltagerne i min konkurranse for en kjempe prestasjon!!! Det var faktisk ulidelig spennedehelt frem til siste min!! Jeg hadde vært veldiog spent på om "min" nye verson av AF ville bli "godtatt", og at det nye poengsystemet som jeg har jobbet med ble rettferdig.. og det ble det.. Heldigvis for oss alle. Vi vet nå hva som skal til i praksis og at den ene fordelen i AF automatisk trekker ned andre steder. Derfor er dette en sport som ALLE kan prøve!! ... skjønt litt trening skader vel ikke  Wink

Mine konkurrenter:

Jan Baggerud Larsen
Thomas Hjelde Thoresen
Ole Morten Dragseth
Marco Bruno (Italia)

Tusen takk for at dere ville være med å teste dere ut på dette arrangementet!
Husk det var dere alle sammen (..og selvfølgelig alle de andre klassene også) som gjorde dette til en opplevelse for de få, men utrolge gode publikummerne som stilte opp og heiet på "sine" favoritter!!
Er utrolig stolt over å få hatt gleden over å få møtt dere.
 
Dere gjorde en enorm(!!) innstas, men blodsmak i munnen, kramper i muskler osv - dette er ingen "puse-sport" - har aldri vært det før heller, men det er en enda tøffere AF nå enn før.
All ære til der to - Thomas og Jan B - strålende debutter og en lovende kommende AF karriere til dere begge hvis det er noe dere vil tenke mer på...
Tror det ga litt mersmak når alt er reknet opp for dagen  biggrin
Håper vi treffes igjen om ikke annet en over en kopp kaffe el.. det hadde vært koselig!!

.. Og takk til Marco som hadde tatt turen fra Italia... han gjorde en flott fremtreden, ikke helt forberedt på hva han møtte tror jeg, da han skilte seg litt ut uten diett og farge, men gikk likevel på med dødsforakt uansett... Bra jobba!!! Arrividerci Bruno !

Værgudene var også med oss denne dagen - Madeleine fikk tatt ett lass med utrolig bra bilder fra hele stevnet, spesielt utedørsbanen! Skal sette odss ned når vi kommmer hjem og redigere og sortere disse. Alle utøvere i AF kan herved oppfordres til å sende sin mail adr til :

olemortend@gmail.com

Brenner da ut de bildene som er ønskelige og sender de i posten. Madeleine var også den som selvvalgt tok jobben som backstage fotograf for Treningsforum, spesielt med vekt på AF, CBB og BB. Hvis bilder og et par intervjuer er ønskelig så si i fra  biggrin

Vil da bare avslutte med å takke utøvere fra alle klasser, delegater og ikke minst arrangør Roar for vel overstått og ende et fenomenalt arrangement!!! - Kun mere publikum kunne gjort dette til noe større.. og en mørklagt kinosal neste gang... litt mindre lys der hadde gjort seg enda bedre  Roll Eyes

Mvh AF koordinator Ole M
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!