Skrevet av Emne: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!  (Lest 138812 ganger)

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #285 : 15. juni 2009, 00:38 »
Dere kan være så mange dere vil mot meg, faen heller om jeg gir meg! Sleng med kjeften og vær spydige, jeg vet at mitt kosthold er fullverdig. Om jeg ikke hadde fått i meg det jeg trenger, hvorfor i all verden har jeg det helt fantastisk da?`Hvordan kan jeg ha blitt sterke fysisk? Hvordan kan det ha seg at jeg aldri er syk lenger? At hud, hår, negler er MYE bedre?

Nei, jeg bare informerer, jeg skal ikke overbevise. Eneste som er dumt er den slenginga med kjeften blant folk. Da blir jeg irritert når folk hele tiden kommer med usaklige slengenavn og helt unødvendige kallenavn.

Når til og med moderatorene er useriøse, ja da skjønner jeg ikke helt hvordan man skal få holde orden her. Men men Smiley 

Og folk fortsatt kaller det for Gud allmektig tråd, haha uff, det er så toppen av misforståelse.



"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #286 : 15. juni 2009, 00:43 »
Synes det er urovekkende at en som "liksom" skal regne ut kostholdet mitt, bare avfeier "superfoods" lett som bare det, og ikke tar det med engang. Det beviser hvor lite an vet om det. Fordommer!

Det blir som at jeg skulle regne ut hans kosthold, men ikke ta med kyllingen eller egg.

Nå failer du igjen, "superfoods" er bare en term på et produkt som er sunt. Feks valnøtter og laks. Du er så desperat etter å ha riktig nå at du blir useriøs og lager udugelige sammenligninger.

Hvorfor er det urovekkende at vi regner ut hva du spiser? Det er jo sånn man finner ut om man får i seg nok næring.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #287 : 15. juni 2009, 00:43 »
Dere kan være så mange dere vil mot meg, faen heller om jeg gir meg! Sleng med kjeften og vær spydige, jeg vet at mitt kosthold er fullverdig. Om jeg ikke hadde fått i meg det jeg trenger, hvorfor i all verden har jeg det helt fantastisk da?`Hvordan kan jeg ha blitt sterke fysisk? Hvordan kan det ha seg at jeg aldri er syk lenger? At hud, hår, negler er MYE bedre?

Nei, jeg bare informerer, jeg skal ikke overbevise. Eneste som er dumt er den slenginga med kjeften blant folk. Da blir jeg irritert når folk hele tiden kommer med usaklige slengenavn og helt unødvendige kallenavn.

Når til og med moderatorene er useriøse, ja da skjønner jeg ikke helt hvordan man skal få holde orden her. Men men Smiley 

At du blir sterkere er ikke så rart, man kan bli sterkere selv om ikke musklene vokser btw. Det unknown sa var ikke at du spiste dårlig, bare at det var litt mangelfult og for dårlig for en trenende person. At du føler deg så bra er ikke noe rart, det kan man fint gjøre ved et sub-optimalt kosthold. Skjønner ikke at du bruker det som et argument.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #288 : 15. juni 2009, 00:44 »
Fordommer fra folk som føler seg truet i form av at det de mener er smart, blir utfordret, er ikke noe nytt for meg..  De pleier som regel å bli rappkjefta og sure og irriterte. Men de har et valg, og det er å ikke komme inn. Over halvparten av tråden handler om hvor dust i huet folk her mener  jeg er, og "næsj, vi er ikke aper", og "pøh, kom med vitenskap, det må stå på nettet eller så tror jeg deg ikke" og "nei vi tror deg ikke nå du sier at raw food er fullverdig, men vi har ikke noe bevis for at den mangler noe", eller "vi er ment til å leve som vi gjør fordi vi er smartere enn alle andre dyr"

Fordommer kommer fra uvitenhet.

Men når du opplever at folk langer ut til deg, så må du bruke selvinnsikten. Uansett hva du selger, om det er eiendom, aksjer, dietter eller ideer så kan du ikke buse frem med samme taktikk om det ikke funker. Her fremstiller du en diett, blandt opptil FLERE oppegående mennesker(noe som er et unikum her på TF) og ALLE langer ut til deg? Godt råd til neste gang: Legg frem holdning/ide på en ydmyk måte. Jeg regner med at du, som de fleste andre vet at det aldri er noe som er enten-eller. Folk liker at andre folk viser dem respekt, og dersom man ikke gir respekt, får man heller ingen. Alle på treningsforum er mennesker som vier ekstremt mye tid på treningen sin. Tror du virkelig at de vil la ei bedrevitende tjue år gammal bedreviter komme her å fortelle dem at alt de driver med er feil? Hvem vil vite det? Ikke du heller. Men vi har allerede gitt deg rett i mange ting ved dietten din. Imidlertid er det du som ikke rokker deg en millimeter fra standpunktet ditt, til tross for at vi viser til ting som du ikke kan motbevise. Hvem er det som ikke viser respekt da?
Sa brura

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #289 : 15. juni 2009, 00:46 »
Sant så sant Bjoennes. Men lurer på hvorfor ikke Eneres ikke kan "annerkjenne" inlegget til Unknown..........
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #290 : 15. juni 2009, 00:49 »
Litt usammenhengende..har spist hampsuppe Sad
Sa brura

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #291 : 15. juni 2009, 00:50 »
Dere kan være så mange dere vil mot meg, faen heller om jeg gir meg! Sleng med kjeften og vær spydige, jeg vet at mitt kosthold er fullverdig. Om jeg ikke hadde fått i meg det jeg trenger, hvorfor i all verden har jeg det helt fantastisk da?`Hvordan kan jeg ha blitt sterke fysisk? Hvordan kan det ha seg at jeg aldri er syk lenger? At hud, hår, negler er MYE bedre?

Nei, jeg bare informerer, jeg skal ikke overbevise. Eneste som er dumt er den slenginga med kjeften blant folk. Da blir jeg irritert når folk hele tiden kommer med usaklige slengenavn og helt unødvendige kallenavn.

Når til og med moderatorene er useriøse, ja da skjønner jeg ikke helt hvordan man skal få holde orden her. Men men Smiley 

Og folk fortsatt kaller det for Gud allmektig tråd, haha uff, det er så toppen av misforståelse.





Er det mulig? Jeg har aldri antydet at du er religiøs fanatiker, jeg antyder at du argumenterer på samme svake grunnlag og med de samme teknikkene (eller mangel på). Dette blir jo for dumt.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #292 : 15. juni 2009, 00:56 »
Først så haglet det kommentarer fra folk om at raw food var utilstrekkelig og at dette var en syk ting å holde på med, nå er det plutselig helt greit?

Innlegget og utregningen til unknown er ikke tilstrekkelig for min tilfredstillelese. D vitamin skrev han 0 på, men det har jeg fått gjennom sola idag.

B12 som ble vist som lite, tar jeg tilskudd for og har derfor ikke mangler på det.

protein er absolutt ikke lavt hos meg da jeg får protein gjennom pollen og hemp og spirulina.

Kan ikke du unknown ta utregning på en av de andre gutta sitt eller ditt kosthold? så kan vi jo sammenligne! Smiley


"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget peenut

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #293 : 15. juni 2009, 00:58 »
Gojibær og spirulina transportert fra den andre siden av jordkloden, din dekadente miljøhykler.

Jeg henger meg også noe fryktelig opp i denne. Her blir vi kontinuerlig dratt ned på apenivå, men apene importerer da vitterlig ikke maten sin fra andre steder enn sin umiddelbare nærhet?? Det er fryktelig unfair å be oss vende tilbake til apestadiet, når ikke dette punktet tas med i beregningen.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #294 : 15. juni 2009, 00:58 »
Er det mulig? Jeg har aldri antydet at du er religiøs fanatiker, jeg antyder at du argumenterer på samme svake grunnlag og med de samme teknikkene (eller mangel på). Dette blir jo for dumt.

men om du/dere nevner det i annenhver post, så skjønner jeg jo hva man ønsker å oppnå. Det blir liksom litt for søkt. så det å si "herregud, jeg mener jo ikke at du ER en religiøs fanatiker, jeg bare nevner det hele tiden iforbindelse med hvordan du kommenterer" blir litt for dumt skjønner du..
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #295 : 15. juni 2009, 01:00 »
Nei dere  har ikke forstått. Om vi hadde holdt oss i naturen. da hadde naturen gitt oss det vi trenger. Men siden vi flyttet fra den, så må vi importere.

hvordan tror dere alle andre dyr klarer seg her på jorda? Vi er inget unntak.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #296 : 15. juni 2009, 01:02 »
Først så haglet det kommentarer fra folk om at raw food var utilstrekkelig og at dette var en syk ting å holde på med, nå er det plutselig helt greit?

Innlegget og utregningen til unknown er ikke tilstrekkelig for min tilfredstillelese. D vitamin skrev han 0 på, men det har jeg fått gjennom sola idag.

B12 som ble vist som lite, tar jeg tilskudd for og har derfor ikke mangler på det.

protein er absolutt ikke lavt hos meg da jeg får protein gjennom pollen og hemp og spirulina.

Kan ikke du unknown ta utregning på en av de andre gutta sitt eller ditt kosthold? så kan vi jo sammenligne! Smiley




Leste du det forrige innlegget? Det var absolutt ment i beste ånd, så les det nøye, uten å være irritert Smiley

D-vitamin får du nok i fra sola om sommeren i Norge, men om våren, høsten og vinteren må du ta tilskudd. Dette er en av grunnene til at dietten din er utilstrekkelig.

B12 tar du som tilskudd, altså, er dietten utilstrekkelig.

Hvor mye du får i deg gjennom hemp og spirula vet jeg ikke, men jeg har ikke sagt at proteininntaket ditt er så mangelfullt heller. Noe som for øvrig overrasket meg litt, men bra at man kan lære nye ting også, eller? Synes ikke man skal være for bastant her i livet, da ender man opp med null venner og null nye ideer.

Ja, det er sikkert mange her som også spiser utilstrekkelig (med vitaminer og mineraler først og fremst) men du må huske på at de fleste her er ekstremt nøye med å få i seg nok, så problemet med dem ville først og fremst ha vært høye doser/toksisitet. Folk her heller i seg vitaminpiller, proteinpulver og alle andre mulig muskelstimulerende stoffer (lovlige eller ulovlige) og sørger for å få i seg nok av alt, og heller for mye enn for lite. Jeg sier ikke at en overdreven diett er noe bedre enn din diett, heller kanskje tvert imot, men dersom muskler er målet så funker en slik diett mye bedre enn din. En kombinasjon av din diett og en kroppsbyggers tror jeg hadde vært bortimot den optimale dietten.

Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #297 : 15. juni 2009, 01:04 »
men om du/dere nevner det i annenhver post, så skjønner jeg jo hva man ønsker å oppnå. Det blir liksom litt for søkt. så det å si "herregud, jeg mener jo ikke at du ER en religiøs fanatiker, jeg bare nevner det hele tiden iforbindelse med hvordan du kommenterer" blir litt for dumt skjønner du..

Han mener at din holdning er så ekstrem og din holdning så urokkelig, at du nermest oppfører deg på samme måte som en religiøs fanatiker. Det har ingenting med din tro å gjøre, men din oppførsel. Trodde det var ganske tydlig...
Sa brura

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #298 : 15. juni 2009, 01:06 »
Som jeg har sagt mange ganger nå, så er min personlige raw food ikke tilstrekkelig med tanke på at jeg ikke spiser insekter.

Men raw food i seg selv!! Er ikke utilstrekkelig. Det er DET jeg vil frem til.

Ja, folk er så opphengt i at raw food skal være fullverdig (noe den er), når de selv ikke får i seg halvparten av det samme. Veldig spesielt.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #299 : 15. juni 2009, 01:07 »
Først så haglet det kommentarer fra folk om at raw food var utilstrekkelig og at dette var en syk ting å holde på med, nå er det plutselig helt greit?

Innlegget og utregningen til unknown er ikke tilstrekkelig for min tilfredstillelese. D vitamin skrev han 0 på, men det har jeg fått gjennom sola idag.

B12 som ble vist som lite, tar jeg tilskudd for og har derfor ikke mangler på det.

protein er absolutt ikke lavt hos meg da jeg får protein gjennom pollen og hemp og spirulina.

Kan ikke du unknown ta utregning på en av de andre gutta sitt eller ditt kosthold? så kan vi jo sammenligne! Smiley

Måltid:

1  100g havregryn
    2 scoop whey protein ca 45g pulver eller
    en omelett istedet for whey protein med
    5 egghviter og 1 plomme
    Multivitaminer

2  4 stk speltbrød(med havre ok)
    50g magert kjøttpålegg eksempel:
    kylling, skinke, roastbeef

3  175g kyllingbryst eller mager biff/fisk
    40g ris, 50g salat/grønnsaker
    1 ss udo choice

4  Direkte etter trening
   45g whey proteiner
   45g karbohydrater

5  Ca 1 til 2 timer senere:
    175g kyllingbryst eller mager biff/fisk
    100g salat/grønsaker
    1 ss udo choice

6  60g casein
    eller kylling/tunfisk med    
    grønnsaker salat
    1 ss udo choice

7  300g Mager kesam
    ZMA
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!