Skrevet av Emne: Sixpack for tynne?  (Lest 30735 ganger)

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Sixpack for tynne?
« #75 : 28. oktober 2009, 01:33 »
Når var diskusjonen om 45 cm overarmer? Kan godt pumpe inn litt synthol og spise litt bol. Men størrelse har ikke noe å si! Muskler er ikke bare å være eksplosiv og løfte tungt og ha størst mulige guns.  

Spiser du like store mengder som phelps? At han spiser dobbelt så mye som deg, er tynn og markert. Hvor blir det av all maten han hiver inn i seg? Tror nok de fisle musklene du snakker om er rimelige effektive og utholdende. Mens dine store muskler er småtterier som trenger lite energi for å holdes oppe.


Selvsagt spiser jeg ikke like mye som han. Phelps trener 5-6 timer hver dag, og trenger derfor ekstremt mye energi. Jeg trener 5-6 timer i uka, og trenger derfor ikke langt nær så mye mat.
Maten han spiser forsvinner ut som forbrukt energi. Fyren er jo et levende kraftverk. Kan du NOE som helst om fysiologi?

Dersom person A) har 60kg muskler på en totalt vekt 90kg og er 180 høy
Person B) har 40kg muskler på totalt vekt 90kg og er 180 høy.

Dersom de trener akuratt like mye utholdenhetstrening i fire uker og ingenting annet, så trenger person A)  mer energi og proteiner enn person B) for å beholde muskelmassen sin.

Altså, dersom jeg skulle trene like mye som Phelps, og siden jeg har mer muskelmasse, så ville jeg ha behøvd ENDA mer energi. (Nå er det ikke sikkert jeg har mer muskelmasse enn Phelps, da han har en rimlig lang og stor kropp, men rent hypotetisk, og kanskje sannsynlig)

Forstår du noe av dette? Eller er dette helt meningsløst? Nå har du fått alle i mot deg, og det er tydlig at du ikke kan noe som helst om hverken anatomi, fysiologi eller biologi. På tide og gi seg kanskje?
Sa brura

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Sixpack for tynne?
« #76 : 28. oktober 2009, 01:35 »
Selvsagt spiser jeg ikke like mye som han. Phelps trener 5-6 timer hver dag, og trenger derfor ekstremt mye energi. Jeg trener 5-6 timer i uka, og trenger derfor ikke langt nær så mye mat.
Maten han spiser forsvinner ut som forbrukt energi. Fyren er jo et levende kraftverk. Kan du NOE som helst om fysiologi?

Dersom person A) har 60kg muskler på en totalt vekt 90kg og er 180 høy
Person B) har 40kg muskler på totalt vekt 90kg og er 180 høy.

Dersom de trener akuratt like mye utholdenhetstrening i fire uker og ingenting annet, så trenger person A)  mer energi og proteiner enn person B) for å beholde muskelmassen sin.

Altså, dersom jeg skulle trene like mye som Phelps, og siden jeg har mer muskelmasse, så ville jeg ha behøvd ENDA mer energi. (Nå er det ikke sikkert jeg har mer muskelmasse enn Phelps, da han har en rimlig lang og stor kropp, men rent hypotetisk, og kanskje sannsynlig)

Forstår du noe av dette? Eller er dette helt meningsløst? Nå har du fått alle i mot deg, og det er tydlig at du ikke kan noe som helst om hverken anatomi, fysiologi eller biologi. På tide og gi seg kanskje?


Er du helt idiot eller? De tynne slanke musklene til phelps krever mye mer energi enn synthol bolemusklene dine!

Utlogget Daeemon

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Sixpack for tynne?
« #77 : 28. oktober 2009, 01:36 »
Dere må vel ha skjønt innen nå at dette er et troll >.>
18 år
BP 120
ML 180
KB 100x10 (ikke maksa enda)

Utlogget Mortn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Sv: Sixpack for tynne?
« #78 : 28. oktober 2009, 01:40 »
Men er du egentlig seriøs amatør? bare lurer, for virker som du bare er ute etter å kverulere Smiley
For hvis du er seriøs så bør du jo ta til deg alt det de andre sier, de svarer jo på alle dine svar og begrunner det. Vedder på om du spør de om kilder så kan de vel komme med det og, har du sånt eller er det noe du sitter og finner på selv? Er ikke for å være frekk eller noe slikt, begynner bare å lure siden det ikke virker som du tar til deg noe av det andre sier Smiley


Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Sixpack for tynne?
« #79 : 28. oktober 2009, 01:41 »
Er du helt idiot eller? De tynne slanke musklene til phelps krever mye mer energi enn synthol bolemusklene dine!

Det rare er at jeg mistenker at han IKKE er et troll. Tenk på det som en erfaring; "Contact with retardation of the third degree" Fyren har sannsynligvis problemer med å forstå hvordan man åpner ei dør, men etter en time hos sin life-coach så har han fått beskjed om å prøve seg på mer utfordrende ting. Han joinet derfor TF og bestemte seg for og gå i kast med regular heads, noe som gikk rett i dass. Nå skal han "sove" i tolv timer, før han trasker lutrygget tilbake til Life-coachen i mårra. Får bare håpe han klarer å åpne døra til soverommet sitt.
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Sixpack for tynne?
« #80 : 28. oktober 2009, 01:44 »
Men er du egentlig seriøs amatør? bare lurer, for virker som du bare er ute etter å kverulere Smiley
For hvis du er seriøs så bør du jo ta til deg alt det de andre sier, de svarer jo på alle dine svar og begrunner det. Vedder på om du spør de om kilder så kan de vel komme med det og, har du sånt eller er det noe du sitter og finner på selv? Er ikke for å være frekk eller noe slikt, begynner bare å lure siden det ikke virker som du tar til deg noe av det andre sier Smiley



Kilder på dette ja..hehe. Det skulle vel ikke ha vært så vansklig å finne. Jeg vet i hvert fall om at den første forskningsrapporten på området kom ut i år 15000 før kristus, da de oppdaget at fyren som løftet stein fikk mye større muskler enn kisen som jogga rundt hula.
Sa brura

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #81 : 28. oktober 2009, 10:44 »
Dere snakker jo bare om muskler som eksposive over noen sekunder. Man trenger ikke muskler for å bestige mount everest. Du må kun tåle melkesyre eller hva?

En spinkel fyr kan generere mye mer kraft enn en stor fyr med mye musklermasse. Selvom han har mer muskelmasse betyr jo ikke at han har mer muskler. Ta en datamaskin. En liten bærbar kan ha mer kraft, enn en stor pc. Og folk som har en blanding av utholdende og eksplosive muskler kan gjøre dette over lengre perioder. Dette er muskel kraft. Jeg vet at alle dere vil ha best pers. Men muskler handler ikke bare om dette og hvor mye kraft du utfører på noen få løft.

Dere refererer bare til kilder om hvordan man skal trene for å bli størst mulig. Ja, alt stemmer. Har jeg sagt imot det? Men det blir latterlig når dere slakter all annen type trening og sier at folk som ikke trener slik, ikke engang har muskler. Folk har umenskelig påkjenninger på kroppen, og det er bare melkesyre og pinglekroppene dems er bare lagd av bein og ikke muskler?  Greit nok, man kan trene for å være sterk i 30 min. Så er det gameover. Eller du kan bli litt mer allsidig og trene for å være sterk over lengre perioder. Det er muskelkraft i mine øyne. Og ikke kom med at de ikke har muskler, patetiske bole fanatikere!

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Sixpack for tynne?
« #82 : 28. oktober 2009, 10:56 »
Hvor i denne tråden har noen påstått at få repetisjoner er bedre utholdenhetstrening (som du snakker om her)? Det er du som blander sammen maksimal styrke, eksplosivitet, utholdenhet, kondisjon og volum.
Det hjelper heller ikke at du klarer å misforstå hvert eneste svar du får. Nå tror de fleste her inne at du er et troll (en som bare tuller), fordi de ikke tror på at noen kan misforstå så enkle innlegg, og samtidig finne utav hvordan et tastatur fungerer.

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #83 : 28. oktober 2009, 11:39 »
Ja, jeg blander sammen maksimal, ekposivitet, utholdenhet, volum. Ettersom enkelte her snakker om muskler som kun volum og løfte tungt. Og gjør man ikke det har man ikke muskler. Kan gjerne dra fram sitat etter sitat over hvor frelste folk er av å bli stor her, mens de slakter alt som heter å være bra trent uten å se ut som en jungeldyr og løfte som et lokomotiv.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Sixpack for tynne?
« #84 : 28. oktober 2009, 11:42 »
Det rare er at jeg mistenker at han IKKE er et troll. Tenk på det som en erfaring; "Contact with retardation of the third degree" Fyren har sannsynligvis problemer med å forstå hvordan man åpner ei dør, men etter en time hos sin life-coach så har han fått beskjed om å prøve seg på mer utfordrende ting. Han joinet derfor TF og bestemte seg for og gå i kast med regular heads, noe som gikk rett i dass. Nå skal han "sove" i tolv timer, før han trasker lutrygget tilbake til Life-coachen i mårra. Får bare håpe han klarer å åpne døra til soverommet sitt.
Jeg tror heller egentlig ikke det er et troll, men er faktisk usikker, men denne typen er jo enda mer ekstrem enn Eneres, eller er det bare jeg som husker feil?
Dere snakker jo bare om muskler som eksposive over noen sekunder. Man trenger ikke muskler for å bestige mount everest. Du må kun tåle melkesyre eller hva?

En spinkel fyr kan generere mye mer kraft enn en stor fyr med mye musklermasse. Selvom han har mer muskelmasse betyr jo ikke at han har mer muskler. Ta en datamaskin. En liten bærbar kan ha mer kraft, enn en stor pc. Og folk som har en blanding av utholdende og eksplosive muskler kan gjøre dette over lengre perioder. Dette er muskel kraft. Jeg vet at alle dere vil ha best pers. Men muskler handler ikke bare om dette og hvor mye kraft du utfører på noen få løft.

Dere refererer bare til kilder om hvordan man skal trene for å bli størst mulig. Ja, alt stemmer. Har jeg sagt imot det? Men det blir latterlig når dere slakter all annen type trening og sier at folk som ikke trener slik, ikke engang har muskler. Folk har umenskelig påkjenninger på kroppen, og det er bare melkesyre og pinglekroppene dems er bare lagd av bein og ikke muskler?  Greit nok, man kan trene for å være sterk i 30 min. Så er det gameover. Eller du kan bli litt mer allsidig og trene for å være sterk over lengre perioder. Det er muskelkraft i mine øyne. Og ikke kom med at de ikke har muskler, patetiske bole fanatikere!
All ære til Bjørn Dæhli, Ole Einar Bjørndalen, Thor Hushovd, Andreas Thorkildsen og John Carew. De er blandt de beste i sine idretter, men OP er ikke innteresert i å få best mulig kondis, å bli verdens beste roer, OP er innteresert i å få store kraftige abs. Da er det snakk om bygging av muskler, og her har ikke noen av de nevnte noe å stille opp med. De skal ha respekt for hva de har fått til i sin idrett, og de har tydeligvis gjort det rette for å nå langt i sin idrett, men noe særlig med store muskler, det har de ikke.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Sixpack for tynne?
« #85 : 28. oktober 2009, 11:42 »
Ja, jeg blander sammen maksimal, ekposivitet, utholdenhet, volum. Ettersom enkelte her snakker om muskler som kun volum og løfte tungt. Og gjør man ikke det har man ikke muskler. Kan gjerne dra fram sitat etter sitat over hvor frelste folk er av å bli stor her, mens de slakter alt som heter å være bra trent uten å se ut som en jungeldyr og løfte som et lokomotiv.
Hvor kommer "å være bra trent" inn i bildet? Og hvem er du til å definere det?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #86 : 28. oktober 2009, 11:44 »
Hva er store kraftige abs? snakker vi om oppblåste magene til bolerne i mr olympia? tror ikke op vil ha dette

http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00502/Andreas_Thorkildsen_502461c.jpg

Lite med muskler på disse gutta.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Sixpack for tynne?
« #87 : 28. oktober 2009, 11:48 »
Hva er store kraftige abs? snakker vi om oppblåste magene til bolerne i mr olympia? tror ikke op vil ha dette

http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00502/Andreas_Thorkildsen_502461c.jpg

Lite med muskler på disse gutta.
Ja han er ikke akkurat stor, bra vi er enige da Smiley

Bare sånn at du forstår hva vi mener, så er ikke "å være stor" det samme som "å være stor iforhold til Ola Nordmann". Du kommer ikke inn på et treningsforum og forventer at det består av en gjeng med Ola Nordmenn. Folk her er liksom over gjennomsnittlig innteresert i trening, og sannsynligvis over gjennomsnittet bedre trent. Slik folk på et sykkelforum er over gjennomsnittlig innteresert i sykling, og sannsynligvis over gjennomsnittet gode i sykling.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #88 : 28. oktober 2009, 11:51 »
Ja han er ikke akkurat stor, bra vi er enige da Smiley

Da stikker jeg for å trene. Skal bli like liten som thorkildsen. Burte bli lett

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Sixpack for tynne?
« #89 : 28. oktober 2009, 11:54 »
Da stikker jeg for å trene. Skal bli like liten som thorkildsen. Burte bli lett
Ja, men pass på å ikke tren mellom 3-12 reps, for da blir du altfor stor, du kan jo bli seende ut som Coleman!
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!