Skrevet av Emne: Marthe`s logg: lader opp.  (Lest 178760 ganger)

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #345 : 12. februar 2011, 01:30 »
Fredag 11.februar.2011:

Idag har vært en lang og forferdelig dag egentlig....
Står uten bil, og da føler jeg at jeg bare kan grave meg ned og si takk og farvel. Får ikke gjort NOE uten Lillegutt....Så dagen gikk til at jeg bestilte kjole til bryllupet i sommer, og at jeg betalte regninger og vaska opp litt hjemme. Skulle på nattevakt idag, så trening er da bare å drite i. Går nattevakt alene, og det er så tungt å holde seg våken da, så må være mest mulig opplagt. Gikk å la meg, og fikk sove et par timer.
Føler meg overhormonell av noe slag, kan jo være i forbindelse at jeg har uka mi neste uke, men ja, føler meg helt på tuppa for tiden. Skal ingenting til før jeg føler meg helt hjelpesløs og ensom osv. Dette er en forferdelig følelse for et menneske som meg, som er vant med å måtte stå på egne bein, og som sjelden lar seg rikke av noe. Er ett eller annet jeg går igjennom nå for tiden hvertfall, for jeg sliter veldig med alt føles det som. Kjenner at det hjalp på humøret mitt med at det kom så mange fine tilbakemeldinger på bildeloggen min idag, og at kjærestn vekte meg med røde roser på senga <3
det gir meg guts til å bite sammen tennene, og få holdningen tilbake med å bare PEISE PÅ! hehe

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #346 : 13. februar 2011, 23:41 »
Søndag 14. februar.2011:

Ja, det e ikke så mye trening som skjer her nu. Har jobba nattevakt, sove og slappa av i helga.
Jobba natt til imårra, og har kveldsvakt imårra og på tirsdag, så ser ut til at det kanskje kan bli ei økt på tirsdag, i hvertfall på onsdag satsa æ på Smiley
Sånn e det nu me denne jobbinga, bi ofte mye tull å sku rekk over alt man ska da Smiley hehe

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #347 : 16. februar 2011, 09:41 »
Onsdag 17. februar.2011:

Ja, det har gått i ett med jobbinga, og jeg er dødstrøtt. Ble ikke helt som jeg trodde heller, trodde jeg hadde kveldsvakt igår, men våkna opp i 06-tia av vekkeklokka som forteller meg at jeg hadda dagvakt  Huh
Så jobba natt til mandag, kveldsvakt på mandag og dagvakt på tirsdag = kake på tirsdagskvelden og ingen trening,hehe

Men noe positivt iforhold til trening har jeg fått ut fordeom jeg har jobba, fordi natt til mandag satt jeg nesten hele vakta å satte opp en kostholdsplan!!! Det er FØRSTE gangen jeg gjør noe slikt (leser og setter meg inn i kosthold) iforhold til treninga mi, har aldri gjort det før. Og dermed kanskje på HØY tid?  Ohmy
Prøvde å tenke på planen min da jeg var på jobb mandag og tirsdagen, og hjemme på tirsdagskvelden. Fikk handla inn endel på tirsdagen, og idag setter jeg OFFESIELT opp med kostholdsplanen  woot

Framover skal jeg spise 7 ganger om dagen, og jeg vil få en utfordring fordi planen passer fint for et menneske som jobber dagtid og lager sin egen lunsj. Jeg jobber som oftes kveld og natt, og jeg har "spiseplikt" med ungdommene (det er minst to måltider i døgnet som består av sykehusets kost  Lips Sealed). Så jeg må prøve å finne løsninger her som passer meg. En annen utfordring blir maten som er før og etter trening i å med at jeg ofte har treningen på morran før jobb, så dette blir spennende Cheesy Plutselig får jeg en ny ting å tenke på hver dag; Rekke alle måltidene,hehe

Må presisere på noe her, jeg går ikke på noen diett, og går nå høyere opp på maten min. Jeg har laget en plan ut ifra at jeg skal bygge mer masse, gi musklene mine det de trenger av næring. Så dette blir spennende, og håper at dette får økningen min til å skyte fart slik som den gjorde for ett år siden. Vekt og utvikling har vært mye treigere det siste året, og det er jo naturlig, men jeg vet jeg burde ha mye mer å gå på, i å med jeg faktisk aldri har tatt kostholdet under lupen  biggrin

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Marthe`s treningslogg
« #348 : 16. februar 2011, 10:02 »
Flinke jenta!

Du får bare gjøre det beste du kan utav "sykehusmåltidene" dine, og heller passe på at du spiser bra til de fem andre måltidene om dagen. Og med en kokk som Bjørnar i hus så er jeg ikke i tvil om at du kommer til å klare å spise bra!

Skal bli spennende å se fremgangen din når du gjør endringer nå!

Ha en strålende dag der nord, og gi Tarek en ekstra god kos fra meg!
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #349 : 16. februar 2011, 12:43 »
Flinke jenta!

Du får bare gjøre det beste du kan utav "sykehusmåltidene" dine, og heller passe på at du spiser bra til de fem andre måltidene om dagen. Og med en kokk som Bjørnar i hus så er jeg ikke i tvil om at du kommer til å klare å spise bra!

Skal bli spennende å se fremgangen din når du gjør endringer nå!

Ha en strålende dag der nord, og gi Tarek en ekstra god kos fra meg!

Tusen takk Smiley
ja, dette må da gå fint Grin Arti å endeli være igang med et opplegg slik som med treninga i kosten også, så får jeg trent litt på å måtte være streng der også,hihi

Nettopp vært ute på formiddagstur me Tarek, gått rundt på kaia i et helt vanvittig flott vær! Og det er så HERLIG å se sola igjen, og kjenne den skinne opp ansiktet.

Masse go bedring til Vilja, og håper dagen deres også blir bra Wink

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #350 : 17. februar 2011, 10:37 »
Onsdag 16.februar.2011:

Oppvarming: endelig klarte jeg 2000 meter under 10 min; 9,35 min, 2000 meter, styrke 10 i 4 min. og styrke 5 resten av tiden.

Skulder + mage (prg.5):   Etter denne økta blir programmene mine endra igjen.

Millitærpress:                     3 sets X 12 reps X 23,25 kg.

Interrotasjon m/hantel:      3 sets X 12 reps (økning på 4 reps.) X 10 kg.

Utoverrotasjon m/hantel:    3 sets X 10 reps X 7,5 kg <-- økning på 2,5 kg, og det føles helt vidunderlig å plutselig klare å øke to uker etterhverandre, etter å ha stått HELT fast i ukene før  woot

Fronthev m/vaier:              3 sets X 12 reps X 5 kg.

Arnoldpress:                      3 sets X 12 reps X 10 kg <-- helt sykt tungt idag! enda det er lette vekter...


crunch i rygghevapp.:         3 sets X 25 reps.

beintiltrekk på benk:           3 sets X 25 reps.

sidecrunch:                        3 sets X 25 reps (per side).


har i oppdrag fra kostholdsplanen min å spise før jeg drar hjem fra trening, da skal jeg spise en pakke rosiner  (som går greit, i å med jeg har brukt å gjøre dette), og litt kjøtt fra middag dagen før (dette er nytt for meg), og det ble også vanskelig for meg.... Jeg spiste opp litt kylling fra middagen igår, men det brukte jeg lang tid på, og kjente jeg ble veldig uvel av dette. Skal prøve å få i meg kjøtt de dagene jeg kan på trening, men tror jeg må ta opp proteinshaken som erstatter for dette kjøttet enkelte ganger, og se om det går lettere.

ellers gikk det greit med spisingen, eneste måltidet jeg misset var kveldsen (men spiste middag såpass seint, og var så trøtt at jeg fikk ikke tid). sånn er det jo bare. Jeg var sulten under måltidene (utenom kjøttet etter trening), og syns dette gikk greit Smiley

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Marthe`s treningslogg
« #351 : 17. februar 2011, 10:47 »
Jeg synes du skal få i deg en shake etter trening, jeg. Jeg bruker en blandingsshake av Whey Isolate, Cell Max og glutamin - alt fra Proteinfabrikken selvsagt. Det fungerer som bare rakkern for meg.

Og så får jeg i meg mat innen en time etter jeg kommer hjem fra trening.
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #352 : 17. februar 2011, 12:39 »
Jeg synes du skal få i deg en shake etter trening, jeg. Jeg bruker en blandingsshake av Whey Isolate, Cell Max og glutamin - alt fra Proteinfabrikken selvsagt. Det fungerer som bare rakkern for meg.

Og så får jeg i meg mat innen en time etter jeg kommer hjem fra trening.

Takk, skal notere meg det Kikki Smiley
Greit med litt tips iforhold til dette med tilskudd, fordi det har jeg tatt helt pause fra i en periode nå. Det gjorde jeg fordi jeg var plaga med allergi. Men nå har jeg starta litt opp igjen i det små, så det er lettere å finne ut hva jeg reagerer på, itillfelle jeg får en reaksjon igjen Smiley



Torsdag 17.februar.2011:

Dagen idag ble starta med en joggetur med tarek i 50 min. Valgte bevist en litt kortere tur idag, fordi det var forferdelig kaldt idag, sleit lenge før jeg fikk skikkelig varmen i kroppen. Og når jeg viste at turen ble kortere, så prøvde jeg å løpe raskere og tyngre (ved å løpe med knærne enda høyere og rulle enda mer med foten når jeg treffer bakken), fikk itillegg en sprint idag Cheesy  bra økt  biggrin

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #353 : 19. februar 2011, 10:55 »
Fredag 18. februar.2011:

Nå er programmene omgjort igjen, og har skiftet ut noen øvelser igjen. Økta idag var fenomenal iforhold til at jeg har vært på nattevakt Cheesy Storfornøyd etter denne økta!  

Rygg + bakside av skulder (prg.1):

Markløft:                       3 sets X 12 reps m/stopp X 60 kg <-- økning på 5 kg.

Lat machine:                  1 set X 12 reps X 30 kg.
                                     1 set X 8 reps X  40 kg.
                                     1 set X 8 reps X  45 kg.

Super rowing (en arm):  1 set X 12 reps X 20 kg.
                                    1 set X 12 reps X 30 kg.
                                    1 set X 12 reps X 35 kg.  

Nedtrekk bak nakke:     3 sets X 12 reps X 30 kg.

For.bøyd stangroing:      3 sets X 12 reps X 30 kg.

Skulderroing m/stang:   3 sets X 12 reps X 20 kg.

Rygghev:                     3 sets X 12 reps X 10 kg extra.


Drakk min første proteinshake idag etter trening, på veldig mange mnder uten! Føles godt å være i gang med noe seriøst igjen Cheesy

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #354 : 19. februar 2011, 14:50 »
Lørdag 19. februar.2011:

Bryst + mage (prg.2):

Benkpress:                  3 sets X 5 reps X 40 kg <-- økning på 2,5 kg.

Skråpress i app.:         3 sets X 12 reps X 20 kg.

Skråflyes m/hantel:     3 sets X 12 reps X 7,5 kg.

Brystpress m/hantel:   2 sets X 12 reps X 12,5 kg.
                                  1 set X 8 reps X 12,5 kg.



Abcoaster fram:          3 sets X 15 reps X 5 kg.

Abcoaster side:           3 sets X 15 reps X 5 kg.

Crunch på benk:         3 sets X 15 reps X 5 kg.

Skrå sit-ups:               3 sets X 15 reps (per side).


Så som så denne økta, sleit med at jeg ikke hadde noe "puff" idag. Ble dermed veldig tungt for meg.
Men slik som igår så kjenner jeg at øvelsene jeg har satt sammen på dette programmet fungerer veldig godt ilag Cheesy Og kjenner at jeg har mye å gå på.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Marthe`s treningslogg
« #355 : 19. februar 2011, 14:52 »
Hva er grunnen til at du trener "mindre" øvelser som flyes og press i apparat før "skikkelige" øvelser som brystpress med hantler? Smiley
Smiley

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #356 : 19. februar 2011, 15:00 »
Hva er grunnen til at du trener "mindre" øvelser som flyes og press i apparat før "skikkelige" øvelser som brystpress med hantler? Smiley

Her må du ikke se på rekkefølgen min, for den følger jeg aldri når jeg faktisk trener,hehe
Jeg trener som regel med supersett; at jeg tar to og to øvelser. Tar alltid de som krever mest tidligst, slik at jeg ikke tømmer meg på øvelser som er isolerte. Da går jeg heller ned i vekt på de, for å kunne øke på de "skikkelige". Dette gjelder alle programmene mine Smiley

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #357 : 21. februar 2011, 10:44 »
Søndag 20. februar.2011:

Våkna opp til et fantastisk flott vintervær idag. Så jeg og Bjørnar tok med oss tarek på en kjempefin gåtur i Maskinisten Cheesy Her fikk vi leka med han på jorde, og trena masse på å passere andre hunder, og matmor og matfar ble begge svette iløpet av turen Smiley Så en vellykka sønndagstur for alle sammen <3

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #358 : 21. februar 2011, 17:19 »
Wow, jeg ble litt forbausa her jeg satt å så på bilder idag.
P.N var en dame jeg så litt opp til da jeg starta å trene. Etterhvert har jeg vært mer fokusert på andre damer jeg fant mer motivasjon av, og idag titta jeg på bilder av P.N igjen, og jeg ble veldig sjokkert! Dama kan ikke være frisk og sunn på NOEN måter... Og det er leit og trist å se bilder som dette:





Leste bloggen til Ida litt tidligere idag http://nemic.blogg.no/, og det hun skriver om photoshop ble plutselig enda mer framtredende for meg etter jeg så bl.a disse bildene, av veldig mange som P.N hadde lagt ut på veggbilder på siden sin på face....


Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #359 : 22. februar 2011, 14:07 »
Mandag 21.februar.2011:

Lår + legger (prg.3):

Knebøy:                               3 sets X 8 reps X 60 kg <-- økning på 2,5 kg.

Innside lår i app.:                  3 sets X 8 reps X 35 kg.
   
Multi hip app.:                       3  ets X 12 reps X 45 kg.

Bulgarsk utfall m kettelbells:  3 sets X 8 reps (per) X 12 kg

Framside lår i vaier:              3 sets X 12 reps X 10 kg.


Stående tåhev i app.:            3 sets X 8 reps X 40 kg.

Tåhev i ribbevegg:                 1 set X 12 reps X 20 kg extra.
                                            1 set X 12 reps X 30 kg extra.
                                            1 set X 12 reps X 40 kg extra.


Ei sinnsykt god treningsøkt Smiley Meget fornøyd da kjærestn slo følge idag, det er mye mer gøy å trene når han er i området. Og igjen er jeg jævli fornøyd med oppsettet på de nye programmene mine, klarer å peise på uten å føle at jeg går i bakken fordi det blir for voldsomme øvelser etter hverandre.
Føler meg veldig motivert og bra for tiden! Endelig funnet tilbake "fighter"-genet,hehe
Sola er jo kommet tilbake her, og tror det kan ha en sak inn i bildet, men også at jeg føler det nye kostholdsopplegget mitt går veldig bra! Skal peise på framover, og kjenner jeg går mot lysere tider!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!