Skrevet av Emne: Marthe`s logg: lader opp.  (Lest 178427 ganger)

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Marthe`s treningslogg
« #360 : 22. februar 2011, 14:33 »
Da jeg skulle skrive denne saken om P.N til forrige nummer gjorde jeg litt research, og i løpet av denne fant jeg ut at hun startet å trene for å komme ut av spiseforstyrrelser. Når jeg ser bilder av henne, og etterhvert som jeg leste om henne ble jeg overbevist om at hun slettes ikke er så ferdig med disse spiseforstyrrelsene som hun påstår. Jeg tror - uten å egentlig kunne begrunne dette med annet enn magefølelsen - at hun fortsatt er veldig syk og at dette "sunne" kostholdet hennes bare er en unnskyldning for å fortsatt kunne være syk.

Det er skummelt.
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #361 : 22. februar 2011, 14:51 »
Da jeg skulle skrive denne saken om P.N til forrige nummer gjorde jeg litt research, og i løpet av denne fant jeg ut at hun startet å trene for å komme ut av spiseforstyrrelser. Når jeg ser bilder av henne, og etterhvert som jeg leste om henne ble jeg overbevist om at hun slettes ikke er så ferdig med disse spiseforstyrrelsene som hun påstår. Jeg tror - uten å egentlig kunne begrunne dette med annet enn magefølelsen - at hun fortsatt er veldig syk og at dette "sunne" kostholdet hennes bare er en unnskyldning for å fortsatt kunne være syk.

Det er skummelt.

Ja, dette er veldig skummelt, spesielt når hun er et såpass stort forbilde for veldig mange unge jenter ute i verden. Er ikke bare bildene hennes som fikk opp varselslampen hos meg igår, men også mye av det urealistiske selvbildet hun tilsynelatende har, og endel av de dobbelmoralske veggmeldingene som hun skriver.
Til et bilde hvor ansiktet hennes vises iforhold til nakken (ser forferdelig tynn ut) Så skriver ei:

";you look so skinny pauline"

Svaret var som følger:

"hahaha ...from a face shot you can see that? huh, skinny I am not."



Nei håper alle jenter leser bloggen til ida, og tar bilder vi ser og personer vi ser med en klype salt! Helt rett har Ida, når hun skriver at man bør finne seg personer IRL å se opp til å finne motivasjon hos. Mer realistiske og holdbare referanser skal man da lete lenge etter Smiley

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #362 : 22. februar 2011, 15:04 »
Idag måtte æ kom me nok et sangtips til skrotløftning, og dagens sang e:

http://www.youtube.com/watch?v=ThKNt-GY1ww

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #363 : 23. februar 2011, 12:24 »
Onsdag 23.februar.2011:

Ting ble litt hektisk for meg idag, så trening på diablo utgikk om jeg skulle rekke jobben klokka 13.00.
Så istede dro jeg ut å løp trekke-tur med Tarek (som til opplysning er 4 år idag  ). Ganske kaldt og dermed ganske glatt ute, så prøvde å løpe jevn., For å få opp pulsen underveis, så bokset jeg med intervaller mens jeg jogga. Og for å klare å presse meg, setter jeg fysiske mål på intervallene mens jeg løper, som f.eks "bokse fram til neste lyskryss".
Løp i 50 minutter idag, og ble veldig gjennomsvett.

En av sangene som ble spilt mens jeg løp idag var:

http://www.youtube.com/watch?v=09LTT0xwdfw

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #364 : 27. februar 2011, 19:01 »
Torsdag 24.februar.2011:

Biceps + triceps (prg.4.):

Dobbeltvaier curl:                 3 sets  X 12 reps X 15 kg (per side)

Hammercurl:                        2 sets X 10 reps X 10 kg.
                                            1 set  X 8 reps X 10 kg.

z-stang curl:                         3 sets X 12 reps X 13,25 kg.

Kroppshev (chins):                 1 set X 7 reps.
                                            1 set X 5 reps.
                                            1 set X 4 reps.


Tri.strekk m/tau i/vaier:       Utgikk idag.

Tri.press over hodet:            3 sets X 12 reps X 12,5 kg.

Dips:                                   2 sets X 12 reps.
                                            1 set X 10 reps.

Pushdown m/tau:                 3 sets X 12 reps X 20 kg.



Var kjempekoseli å trene idag, ganske tidlig på dagen, og vi var flere jenter enn gutter i lokalet. Det var godt for en forandring, og vi lo og snakka og stemninga var veldig god Smiley

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #365 : 03. mars 2011, 23:27 »
Mandag 25. februar. 2011:

Skulder + mage (prg.5):

Roing m/tau:                                     Utgikk.

Forside m/hantel:                               3 sets X 12 reps X 12,5 kg.

Skulderpress i app.:                           3 sets X 8 reps X 30 kg.

Stående utoverrotering m/hantel:        3 sets X 12 reps X 5 kg.

Stående skulderroing m/stang:             1 set X 12 reps X 15,75 kg.
                                                          1 set X 12 reps X 18,25 kg.
                                                          1 set X 12 reps X 20,75 kg.



Sittende rot. i app.:                            3 sets X 8 reps X 25 kg.

Crunch m/vaier:                                Utgikk.

Situps m/benhev:                               3 sets X 25 reps.

Side til side:                                      3 sets X 20 reps (per side).

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #366 : 03. mars 2011, 23:33 »
Tirsdag 01.mars.2011:

Rygg + bakside av skulder (prg.1):

Markløft:         2 sets X 12 reps X 62,5 kg <-- økning på 2,5 kg.
                       1 set X 8 reps   X 62,5 kg.

Lat Machine:    3 sets X 8 reps X 47,5 kg <-- økning på 2,5 kg.

Super row:      3 sets X 12 reps X 18,75 kg (per side) <-- økning på 1,25 kg.

Nedtrekk bak: 3 sets X 12 reps X 32,5 kg <-- økning på 2,5 kg.

Stangroing:     3 sets X 12 reps X 32,5 kg <-- økning på 2,5 kg.

Skulderroing:  3 sets X 12 reps X 22,5 kg <-- økning på 2,5 kg.

Rygghev:        3 sets X 12 reps X 10 kg.

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #367 : 04. mars 2011, 11:59 »
Onsdag 02.mars.2011:

Idag skal jeg gjøre noe jeg aldri har gjort her før Tongue  Jeg skal ta dere med på en av mine turer Smiley
Det var regn, blåste kuling, var råtten snø og is, og jeg bestemte meg for å gå en lang tur med Tarek.
Vi gikk i 4 timer i strekk. Stoppet kun når jeg tok bilder og drakk vann. Løypa jeg gikk var:

0.norrøna - 1.linken - 2.turisthytta - 3.keiservarden - 4.løpsfjell - 5.maskinisten - 6.norrøna.


Etter å ha gått ca 2 km fra startpunktet som var Norrøna, tok jeg et bilde som viser avstanden mellom Linken (målpunkt 1) og Keiservarden (målpunkt 2).


Første biten av turen har gått lett, mye asfalt og der det var is var det gått strødd, men kjente blodpumpa hadde satt i gang for fult når jeg kom opp til Linken (målpunkt 1.)


Heretter vil terrenget bli vanskeligere, det er bratte oppover og nedoverbakker, og om jeg er heldig er det små turstier jeg kan følge. Men føret idag er råtten snø opp til knær/lår enkelte plasser og speilis andre, så vanskelig å få gått på noen sti. Her tar jeg og Tarek fatt på den første virkelig bratte oppstigningen på veien fra Linken (målpunkt 1) til Turisthytta (Målpunkt 2).


I denne bakken tok jeg et bilde med utsikt mot de to siste høydemålene (Keiservarden og Løpsfjell) som kommer etter Turisthytta (målpunkt 2).


Etter jeg kom opp på et platå mellom Linken (målpunkt 1) og Turisthytta (målpunkt2), snudde jeg meg og tok bilde som viste hvor startpunktet nå lå iforhold til meg.


Så snudde jeg meg andre veien og tok bilde av Turisthytta (målpunkt 2) og Keiservarden (målpunkt 3), og avstanden dem imellom.


Etter en litt strevsom etappe mellom Linken (målpunkt 1) og Turisthytta (målpunkt 2), med mye råtten snø som gikk langt over lårene enkelte plasser, så kunne jeg endelig se Tarek dra meg opp den siste bakken opp til Turisthytta Smiley


Da jeg kom opp til Turisthytta (målpunkt 2) og fikk øye på hvilken etappe som så ventet meg, kjente jeg at jeg måtte endre på musikken på øret mitt,hehe  Det var speilis (og her er det ikke strødd som i byen,hehe). Det var speilis bortover og oppover bakkene opp mot fjellet. Jeg kan velge å gå på siden av isen, men det gir meg ikke maksimalt utbytte treningsmessig, og jeg gikk på speilisen hele veien. Melkesyra tok meg enkelte ganger, og jeg ramla også endel når jeg kom opp i høyden. Her tar jeg og Tarek fatt på den første etappen med speilis.


Etter å ha gått og ramla mange ganger, kommer jeg til et vann som er mellom Turisthytta (målpunkt 2) og Keiservarden (målpunkt 3), og det å komme til et lysblått isvann som slår imot en når man er avbala etter å ha gitt alt over en lengre etappe og alt ellers rundt en er vått og grått, føltes helt eksotisk og fantastisk! Vakkert syn!


Så omsider etter mye klatring kom jeg meg omsider opp mot toppen av Keiservarden (målpunkt 3), her skulle både jeg og Tarek blåst bort, og Tarek letta et par ganger pga vinden. Her var det bare om å komme seg til toppen og snu nesen mot neste topp som var Løpsfjell (målpunkt 4).


Jeg tok derimot et bilde fra startpunkt og Linken (målpunkt 1) like før jeg nådde toppen av Keiservarden (målpunkt 3):


Når jeg hadde gått over på andre siden av keiservarden (målpunkt 3), og fikk øye på Løpsfjell (målpunkt 4), tok jeg er bilde over til den; mitt siste målepunkt som gikk vekk fra byen og som var en topp:


Nå var jeg sliten, veldig sliten, og etappen fra Keiservarden (målpunkt 3) og Løpsfjell (målepunkt 4) var tung! Jeg var hjertens glad når jeg kunne begynne å vende nesten hjemover til byen. og idet jeg nesten nådde Løpsfjell kom det et lysglimt på himmelen:


Når jeg startet vandringen ned fra fjellet og mot Maskinisten (målepunkt 5) kjente jeg det; jeg var skrubbsulten, jeg var begynt å bli våt og kald. Jeg kjente at beina ikke ville holde meg skikkelig. Jeg var tilslutt så sliten at jeg var nødt til å slå av musikken fordi det rett og slett ble for mye for meg å fokusere på. Jeg var hjertens glad da jeg omsider kunne nesten se parkeringsplassen i Maskinisten, mitt nest siste mål var nådd! Men gleden varte ikke så alt for lenge, jeg viste at jeg hadde en god times gåing til igjen før jeg var hjemme. Ifra maskinisten til byen gikk jeg kun på asfalt, det blåste veldig nå og det piske regn. jeg måtte flere ganger stoppe for å ikke å blåse overende. TUNGT! Jeg var dødssliten når jeg kom inn døra hjemme. Mannen hadde laga deilig mat, og serverte meg is på sofaen etterpå. En forferdelig bra og tung tur!


Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: Marthe`s treningslogg - bli med på tur s.26
« #368 : 04. mars 2011, 14:09 »
Hei, ser du trener mye øvelser der det blir f.eks 3x12 med sett og reps. Betyr dette at du alle tre settene går lett eller treffer du kanskje failure på siste settet? Hvordan progresjonsregler bruker du i såfall på å vite når du skal øke belastning/reps? Kanskje du har forklart det i loggboken men den er jo så lang så jeg har ikke funnet det Cheesy

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg - bli med på tur s.26
« #369 : 04. mars 2011, 15:01 »
Hei, ser du trener mye øvelser der det blir f.eks 3x12 med sett og reps. Betyr dette at du alle tre settene går lett eller treffer du kanskje failure på siste settet? Hvordan progresjonsregler bruker du i såfall på å vite når du skal øke belastning/reps? Kanskje du har forklart det i loggboken men den er jo så lang så jeg har ikke funnet det Cheesy

Hei hei, takk for spm Smiley
Når jeg kjører 3 X 12 så sitter jeg inne med noe hele veien, av og til på siste settet at jeg kjenner at jeg sliter litt de to siste repetisjonene. Men ikke til failure på så mange reps. Når jeg kjører 5 - 8 reps, så kjører jeg som regel tungt og kan av og til feile her.
Jeg ønsker å øke hver uke med 2,5 kg, om jeg ikke kan det, så kjører jeg ulike vekter på de ulike settene, og ulike reps. Variasjon er min misjon, men også at jeg kjører kontrollerte repetisjoner, dermed blir det ikke ofte jeg kjører så tungt at jeg ikke sitter inne med noe for å beholde teknikken. Jeg trener mye hele uken, og jeg jobber dag,kveld,natt om hverandre og det sliter på kroppen min. Derfor prøver jeg å føle overskudd hele tiden og ikke det motsatte Smiley

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg - bli med på tur s.26
« #370 : 04. mars 2011, 15:43 »
Torsdag 03.mars.2011:

Bryst + mage (prg.2):

Benkpress:                   1 set X 15 reps X 30 kg.
                                   1 set X 15 reps X 32,5 kg.
                                   1 set X 15 reps X 35 kg.

Skråbenk i app.:         3 sets X 12 reps X 22,5 kg <-- økning på 2,5 kg.

Skråflyes m/hantel:     2 sets X 8 reps X 10 kg <-- økning på 2,5 kg.
                                   1 set X 12 reps X 10 kg.

Brystpress m/hantel:   2 sets X 5 reps X 15 kg <-- økning på 2,5 kg.
                                 3 sets X 12 reps X 7,5 kg <-- kjørte disse settene imellom settene med 15 kg.



Abcoaster fram:         3 sets X 15 reps X 5 kg

Abcoester side:          3 sets X 15 reps X 5 kg.

Crunch på benk:         3 sets X 15 reps X 7,5 kg <-- økning på 2,5 kg.

Skrå sit-ups:              3 sets X 15 reps X 2,5 kg <-- økning på 2,5 kg.

Utlogget Burrek

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 157
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 157

  • Det SKAL svi !
Sv: Marthe`s treningslogg - bli med på tur s.26
« #371 : 04. mars 2011, 16:21 »
Var ikke småtteri til tur Smiley Bra jobba!!

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg - bli med på tur s.26
« #372 : 04. mars 2011, 16:43 »
Var ikke småtteri til tur Smiley Bra jobba!!

Hehe, nei ikke på det føre og i det været som det var. skal informeres av bensinstasjoner her i bodø fikk avblåst tak osv den kvelden jeg gikk på tur. Så det kunne være risikabelt å dra til fjells på en dag med storm.

Men ja, så bra du syns det, har jo ofte skrevet om lange og tunge turer her inne på samme tidsrom, men tror kanskje det er litt lettere å se at det er en prestasjon, når man ser avstander osv i bilder Smiley Og at det kanskje inspirerer litt mer enn når jeg kun skriver opp hvor mange timer jeg har gått,hehe

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: Marthe`s treningslogg - bli med på tur s.26
« #373 : 05. mars 2011, 17:59 »
Hei hei, takk for spm Smiley
Når jeg kjører 3 X 12 så sitter jeg inne med noe hele veien, av og til på siste settet at jeg kjenner at jeg sliter litt de to siste repetisjonene. Men ikke til failure på så mange reps. Når jeg kjører 5 - 8 reps, så kjører jeg som regel tungt og kan av og til feile her.
Jeg ønsker å øke hver uke med 2,5 kg, om jeg ikke kan det, så kjører jeg ulike vekter på de ulike settene, og ulike reps. Variasjon er min misjon, men også at jeg kjører kontrollerte repetisjoner, dermed blir det ikke ofte jeg kjører så tungt at jeg ikke sitter inne med noe for å beholde teknikken. Jeg trener mye hele uken, og jeg jobber dag,kveld,natt om hverandre og det sliter på kroppen min. Derfor prøver jeg å føle overskudd hele tiden og ikke det motsatte Smiley

Det var bra å høre. Satt og tenkte at du hadde jo trent alt for lenge til å ikke bruke noe form for progresjonsregel. Når du som du sier jobber forskjellige skift hipp om happ så er det ikke så lett å bruke en linær modell. Da må du høre mye mer på kroppen din og det virker som du har funnet en fin løsning på problemet.

Utlogget Mir

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 65

Sv: Marthe`s treningslogg - bli med på tur s.26
« #374 : 05. mars 2011, 19:22 »
Titter bare innom for å legge igjen spor her og  Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!