Skrevet av Emne: En blå bjørn  (Lest 180740 ganger)

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Ræms opp alle grunnene for at hælene skal være i bakken, så jeg har til en annen gang. If thou art that kind. Og takk - igjen!

Feilen ved å stå på tå: foten kan fjære, og dermed forsvinner noe av kraften som ellers skulle dyttet stangen opp. Du får "mellomaksel av tyggis", hvis du skjønner?

Korrekt oppsett i benk, med forklaring:
1. Hælene i bakken, og vekten på øvre del av ryggen. Gjør du det riktig skal det nesten være umulig å løfte ræven fra benken
2. Fyll magen med luft, klem skulderbladene bak og ned og trekk stangen ut av stativet med latsen.
3. Hold trykket på hælene, og press brystet opp under hele løftet.
4. Klem albuene litt inn slik at du aktiverer lats og triceps ekstra
5. Treff litt over solar plexus.
6. Fra bunnen holder du albuene litt inn til du er ca halvveis oppe, da skyver du stangen bakover samtidig som du skyver albuene ut til siden. Dette er det greit å øve på uten stangen noen ganger.

Gjør du dette sikrer du at kroppen er spent under hele løftet, og all kraft som produseres fra beina og overkroppen går opp i stangen. Dette er ikke behagelig. Regn med kramper i hamstrings og øvre rygg de første gangene. Gjøres det riktig er det imidlertid mange kg å hente på dette.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
http://www.myfitnesspal.com/food/diary/sQwin

1,133 kcal   38g karb   52g fett   132g protein

1,234 kcal   178g karb   29g fett   70g protein


Dagens økt er Benkpress (pinpress, pendlay roing, kroc rows og litt armer)


Vekt: 90 kg

Syklus 3 | 5-3-1 | Uke 1

Syklus 1, uke 1: 85 kg x 10 (113kg "teoretisk maks"
Syklus 2, uke 1: 87,5kg x 10 (117kg "teoretisk maks")

Syklus 3, uke 1: 95kg x 6 114 kg teoretisk maks

Ca 15 min med god oppvarming med rotator øvelser, og benk spesifikk oppvarming



Benkpress:

Oppvarming:
50 x 5
65kg x 5
80 kg x 3

Arbeidssett:
95 x 6, 85 x 5, 80 x 5

.. prøvde nytt oppspenn, UTROLIG uvant fikk ikke med beina i det hele tatt. Ødela løftet veldig, men så snart jeg blir mer vant bør ting gå bedre har generelt en VELDIG off uke; pga dårlig deload tenker jeg (for hard trening). 95kg fordi glenn stakk av med de minste vektene.. og jeg er rithardo og tenkte 90 kg ble dærki. FML, retter på det neste gang. Begynner å bli for cocky, merker det på trening nå.

"Big but boring.."

Mer benkpress (fra safety pins)

70 kg x 10, 10, 10

..ikke noe big deal, men merker virkelig energien er off. Skulle nok tatt pyramide ned 75, 70, 65, 60 kanskje

Pendlay Roing

70 x 10, 10, 10
60 x 10, 10

.. vanskelig å se hofte posisjon og vinkel på rygg, merket den ble litt off på noen reps. Greit nok. Mye mer inne, men sparer på kruttet

Kroc rows

35kg hantel, 40 reps 1 sett

Gikk som kuler og kanoner, her kom energien iallefall.

Kommentar:

Droppet arm trening, poengløst uten mentalt og fysiologisk overskudd. Fredag bør bli bra. Ellers er jeg rimelig fornøyd, lærer mer om meg selv og psyken min for hver økt i det siste. I tillegg trener jeg med meget hyggelig mennesker, så motivasjon på topp. Bacon.

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
I dag skal jeg sjå film og kozzze meg så det blir candy bitches, og når jeg først spiser candy så er det candyBACON WADDUP.

Blir ca 1500 kcal i candy og 1000 kalorier i protein. Kan fort protein må vike for mer candy, vi får se. Uansett skal jeg ligge på ca 2500-2600 kcal.
Og ja, jeg tar på meg selv til denne videoen her av tanken på godteri, og Ojive sin abnorme vagina samt glenn sin xenophobi.
http://www.youtube.com/watch?v=GaoLU6zKaws#noexternalembed

Foreløpig har jeg inntatt:

6 eggehviter + 200g bacon (-fettstrimlene for å spare mer til candybacon) og et glass melk

om vi sier 5g protein pr eggehvite siden det er svære egg, så er vi på en solid mengde protein. Jeg vil si 30 + 10 + 60 eller noe fra bacon så omtrent 100g protein.

Bacon.

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Legger inn i matloggen etterpå, føreløpig

250g laks
200g egg
500g kesam
50g pasta

BCAA før trening

BCAA etter trening

100g riskaker
750 ml sjokomelk



Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Vekt: 90kg

Syklus 3 | 5-3-1 | Uke 1

ca 15 min med tøy og bøy



Syklus 1, uke 1: 130 x 8 ("Teoretisk maks": 164kg)
¨
Syklus 2, uke 1: 135 x 8 ("Teoretisk maks": 170kg)


Syklus 3, uke 1: 160 x 1, 145 x 3 ("TM": 160)

Markløft:

Oppvarming:
60 x 5
80 x 5
120 x 3
140 x 2
160 x 1

Arbeidssett:
145 x 3, 135 x 5, 130 x 5

.. veldig "OFF" uke, tar seg nok opp igjen neste uke satser jeg på.

"Big but boring.."

Mer markløft (deficit):

100 x 8, 95 x 10, 85 x 10, 5, 5, 5

... Enkelt og greit.


Frontbøy

70kg x 5,5,5,5
80kg x 5

GHR + sideplanke

12 x kv x 2, 30 sek x 2

Utlogget yngvildag

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 35

Neste uke tror i blir bra :-)

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
http://www.myfitnesspal.com/food/diary/sQwin

+ en solid pizza med humerus når jeg våkna. Ja, det var bacon på pizzaen.

Og ikke minst.. veide 88,1kg igår etter å ha drukket noen øl. Dvs 2 kg ned, så antar jeg veier omtrent samme som forrige uke imorgen når det er offisiell innveiing. Spennende å se om jeg har blitt tykkere!

Utlogget Kims1991

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 714
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 714

  • .
Legger igjen et spor jeg:D

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Legger igjen et spor jeg:D

Smiley

________________________________________________________________________________
Dagens kost:
http://www.myfitnesspal.com/food/diary/sQwin

Første måltid ble litt messed up, men er bokstavelig talt helt drenert i kjøleskapet. Gårsdagens kosthold var også rimelig messed up. Så jeg kommer nok til å spise litt mindre i dag for å jevne ut totalen.

Utlogget Imperiosus

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

"No chicken for me, I just want bacon"
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training. What a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable. -Socrates

Å være opptatt av helse er det største hinder for et godt liv -Platon 427 år f.Kr


Glenn Ole Lie

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Vekt: 90 (-4,8kg siden forrige syklus)

5-3-1 | Syklus 3 | Uke 2

Dagens kost:
http://www.myfitnesspal.com/food/diary/sQwin

________________________________________________________________________________________

Sideliggende ext. rotasjon 4kg x 10 x 3
Sideliggende int. rotasjon 4kg x 15 x 3 (øke neste gang)
Pronert skulderblad-skvis 15 x 3
Sidehev i skapulært plan 4kg x 10 x 3



Skulderpress:

Oppvarming:
30kg x 5
35g x 5
40 kg x 3

Arbeidssett:
62,5 x 3 (IRRITERENDE dårlig stang, så jeg byttet og gjorde igjen) 62,5 x 5, 60x3, 55x3

..jeje

"Big but boring.."

Skulderpress igjen:

45 x 8, 45 x 5, 40 x 10, 10 35 x 10

Chins og pull-ups

10, 9, 10, 8, 4

Small benk supersett hantelroing

70kg x 5 x 5 | 32,5 x 8 x 3

.. vet ikke hva som skjer, men liker ikke utviklingen!

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Vekt: 90kg (-4.8kg siden sist syklus)

5-3-1 | Syklus 3 | Uke 2

Varmet opp før jeg gikk til økten for å spare tid under selveste økten



Knebøy:

Oppvarming:
60 x 5
90kg x 5
120 kg x 3

Arbeidssett:

Syklus 1, uke 2: 147,5 x 5 (teoretisk maks på 172 kg)
Syklus 2, uke 2: 150 x 5 (TM på 175kg - hadde mer inne, men ingen spotter)
Syklus 3, uke 2: 155 x 3 (TM på 170 - hoftedriven kom ikke med i det hele tatt, men spennet var bra)

155 x 3, 145 x 3, 135 x 3

.. har ordnet spennet, men hoftedriven uteblir. I tillegg tror jeg nok at energien mangler, pga elendig deload uke og altfor lange økter. Skal kutte økten mye, mye kortere. Vurderte faktisk å ta 150 denne uken her også, som forrige syklus og bare ta 6 eller 7 reps slik at det ble fremgang på den måten.. men jeg er rithardo og fortjener ikke de 200g bacon jeg spiste tidligere. (joda, alle gutter fortjener bacon og alle jenter fortjener å gå på ball!)

"Big but boring.."

Knebøy igjen, MYO!):

80kg x 10 + 12 (3,3,3,3)

... easy, peasy. Jobbet mye med å få med hoftedriven.


GHR
.
7.5kg x 8,8,8

Nedtrekk for core

30 x 5 rette og 5 på hver side

35 x 5 rette og 5 på hver side x 2

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Legger denne ut her ogzå



Før vi begynner så må jeg bare understreke at dette er ikke noe kjempe nytt funn, Børge Fagerli har vært innom dette flere ganger. Jeg trenger ikke peke lenger enn til advanced concept for å se mye av kunnskapen jeg skal fremlegge her bli benyttet.

http://myrevolution.no/s/advanced-concept-kosthold-v2-0/

Originalt skrevet:
http://eqology.wordpress.com/

Videre kilder vil bli presentert under innlegget.


¨

Optimalt proteininntak og måltidsfrekvens for å støtte maksimal proteinsyntese og muskelmasse

For alle som ikke har en grunnleggende kunnskap på hva protein er, og andre basiskunnskaper.. wikipedia this shit.

Hvorfor jeg elsker protein
Så vi vet alle at protein + trening = kjærlighet, det er forskjellige grunner til dette.. de meste kjente er likevel at det hjelper med oppbygging av kroppen etter en hard treningsøkt. I rekkefølge kan vi nevne gode sider til protein:

* Høy TEF
* Bygger muskelmasse
* Øker restitusjon
* Høy metthetsfølelse
* Kjøtt er digg, det bør være poeng nok i seg selv.


Jeg er ikke wikipedia, og anser de tingene her som selvforklarende og kommer ikke til å legge ved nittentusen kilder på tingene. Dere kan surfe gjennom pubmed eller leangains.com og finne svarene selv.

Anbefalt daglig inntak er basert på MINIMUMS behov for å ha korttidsbasert nitrogenbalanse, ergo en balanse mellom oppbygging / nedbrytning som er heeelt OK. De fleste vil nok nevne at 0.8g protein per kilo er i overkant lite spesielt med tanke på punktene jeg nevnte ovenfor, men det er utenfor synsfeltet til artikkelen og om dere har logisk tankerekke som dere bør så forstår dere hvorfor 0.8g protein blir meningsløst lite (og hvorfor 55% karbohydrat blir meningsløst mye).

Når det kommer til styrketrening, så er de vanligste anbefalningene ca 2g protein pr kg og oppover. Olympiatoppen legger seg rundt der med rundt 1.8g til ca 2g protein pr kg hvor lav sjiktet er basert på utholdenhetstrening og høysjiktet på mer styrketrening. (tallene er sånn ca). Og det er jo vel og greit forsåvidt, ifh til hva de fleste atleter er ute etter. Skal ikke begynne med noe OL-toppen hat eller kverulering det blir nok en digresjon. Det jeg ville komme frem til var; hvordan definerer vi optimale proteininntak for å maksimere muskelvekst .. for de som er ute etter dette.

1. Optimalt protein inntak per måltid

2. Optimal frekvens for måltider


Her kommer leucine inn, som er en essensiell aminosyre som trolig er den viktigste aminosyren når det kommer til anabole effekter til måltider (1) og stimulerer proteinsyntesen / igangsetting av translasjonen på likt nivå som et komplett måltid.

Det er mulig at aktivering og maksimering av proteinsyntesen er avhengig av å oppnå et vist nivå av leucine i plasma etter et måltid, og en viss mengde er nødvendig for å øke leucin nivåene og aktivere mTOR (protein som regulerer div ting bl.a proteinsyntese via tilførsel av fosfatgrupper som endrer funksjonen til andre proteiner) signalisering og maksimal proteinsyntese (MPS). 

Hva nivå av leucin trenger man for å maksimere denne responsen?

(2) viser et inntak av 2.8g leucine økte MPS med opptil 60%
(3) viser et inntak av 4.4g leucine økte MPS med opptil 70%

Dermed kan man anta et sted mellom 3-4+ vil være optimalt for å oppnå MPS i et måltid .. eller 30-40g whey / 200g kjøtt

Med alle de svarene må man begynne å tenke på et par ting

1. Hvor lenge varer responsen fra leucine
2. Når kan responsen stimuleres igjen?

Svaret er ca 2 timer (4,5) hvor en konstant infusjon av aminosyrer over dette tidspunktet, 6 timer, rett og slett førte til en refraktær respons.. selv om elevasjonen av aminosyrer var høy under hele varigheten.  (bohe, et al)

Det refraktoriske fenomen

MPS blir rett og slett refraktær til konstant forhøyede nivåer av leucine, hvorfor?

Insulin?
Reduksjon i andre EAA?
Redusert tilgjengelighet av leucine?
osv

Nope, Chuck Testa. Foreløpig er årsaken ukjent, men kan innebære noe med insulin og det mulig at endring i leucine konsentrasjon er viktigere enn absolutt leucine konsentrasjon.

Så hva skal man gjøre.. kom igjen

Vel, vi som ønsker mest mulig biff på skinnfillene vil selvsagt ha positiv nitrogenbalanse. Paddon-Jones et al. viste at MPS kan forbedres ved inntak av EAA med ca 2.8g leucine mellom måltider med omtrent 5 timers mellomrom, sammenlignet med gruppen som ikke fikk EAA gitt samme måltid. (6) Og det er mulig at BCAA kan øke plasma leucine konsentrasjon mer enn et måltid alene og øke MPS.

Så hva blir optimal måltidsfrekvens

Når MPS er refraktær, og ikke kan stimuleres ytterligere, vil ikke et nytt måltid hjelpe på MPS. Det er mulig at leucine nivåene må falle før de kan stimuleres på nytt, og det er usannsynlig at små mengder protein over flere måltider vil produsere forhøyede nivåer av leucine. Heller større måltider med protein bør inntas for å øke MPS responsen og  spre de dosene utover dagen med 4-6 timers mellomrom. Inntak av BCAA med anbefalt mengde leucine kan hjelpe på optimalisering av MPS.

Eksempel:

90 kg kroppsbygger

5 måltider om dagen

Mål: 4g leucine pr måltid

Proteinkilder:
2 måltider whey (33g protein pr måltid)
2 måltider kylling (56g protein pr måltid)
1 måltid biff (51g protein pr måltid)

totalt: 225g protein / daglig

3-4g leucine supplement inntatt mellom måltider KAN optimalisere MPS responsen.

Min kommentar:

Mye ren oversetting her, men det er beyond the scope ettersom jeg kun ville få frem et poeng. Om man nå slår dette sammen med prinsippene til bio-rytme dietten og til og med et lite snev av periodisk faste.. så er det vanskelig å forstå hvorfor man skal ha bulke / deffe perioder når man fint kan endre kroppssammensetning med en kalorisyklering og makrosyklering. Dette får komme i en annen artikkel i såfall. Personlig ser mine dager slik ut

Første måltid kl 14 high fat, low carb, high protein

BCAA
 
Andre måltid kl 18 low fat, medium carb, medium protein

BCAA 30 min før trening

40g Shake med h-melk etter trening

Tredje måltid kl 22 low fat, high carb, high protein

BCAA eller Kasein + omega-3

Slik ser en standard dag i mitt hode ut, litt rot når man er i Spania.. men dere forstår bildet. Hvorfor fett sent og karb tidlig:

ca 3500 kcal på treningsdager, 2500 kcal på fridager.


"Ved inntak av fettrike måltider på kvelden, forstyrrer du kroppens metabolske tilpasningsevne og øker fettlagring, risikoen for fedme, forhøyer insulinnivåer og reduserer insulinfølsomhet.

Ved inntak av fettrike måltider på morgenen og ettermiddagen, øker du kroppens metabolske fleksibilitet og tilpasningsdyktighet. Du innstiller systemet for høyere fettforbrenning gjennom hele dagen. Aktiviteten til LPL enzymet, som er ansvarlig for å dele opp sirkulerende fettsyrer og gjøre dem tilgjengelige for lagring, er høyere i muskelceller enn i fettceller tidlig på dagen. Fett vil da med høyere sannsynlighet bli brent av som energi eller lagres som lipiddråper i muskelen (IMTG) for senere forbrenning.

Ved høyt inntak av karbohydrater tidlig på dagen ser det også ut til at kroppens metabolske tilpasningsevne forstyrres, og innstilles mot glukose oksidasjon istedenfor fett oksidasjon. Dette øker også fettlagringen fra måltider som spises i løpet av dagen, spesielt fett som spises på kvelden.

Ved høyt inntak av karbohydrater senere på dagen og på kvelden, får du en økning i det naturlige leptinsignalet (inntrer ca 2-4 timer etter innsovning), som gir økt fettforbrenning gjennom natten og utover den påfølgende dagen.

Insulinfølsomheten (hvor effektivt næring lagres når insulin utskilles) er høyest systemisk tidlig på dagen, inkludert fettceller, men avtar mot ettermiddagen og kvelden. Ved regelmessig trening, og hvis du unngår å overfylle glykogenlagrene rett etter trening som tidligere nevnt, vil du holde en selektivt høyere insulinfølsomhet i muskelceller som styrerkarbohydrater inntatt på denne tiden mer effektivt inn i muskler og ikke fettlagre.

Karbohydrater reduserer stresshormonet kortisol, og øker feel-good signalstoffet serotonin som roer deg ned og gjør deg søvnig. Hva er da bedre enn å spise seg god og mett på det et par timer før leggetid for dypere og mer høykvalitets søvn?

Legg også merke til at fett som inntas etter trening både ser ut til å kunne gi en høyere anabol effekt, og å lagres intramuskulært (som IMTG) i stedet for i fettvev." (9)
 
Kilder:

(1) Norton LE and Layman DK. Leucine regulates translation initiation of protein synthesis in skeletal muscle after exercise. J Nutr. 2006; 135 (2): 533S-537S

(2) Padden-Jones D, Sheffield-Moore M, Zhang XJ, Volpi E, Wolf SE, Aarsland A, Ferrando AA, Wolfe RR. Amino acid ingestion improves muscle protein synthesis in the young and elderly, Am J Physiol Endocrinol Metab. 2004 Mar;286(3):E321-8.

(3) Tipton KD, Ferrando AA, Phillips SM, Doyle Jr, Wolfe RR. Postexercise net protein synthesis in human muscle from orally administered amino acids. Am J Physiol. 1999 Apr;276(4 Pt 1):E628-34

(4) Antony JC, Lang CH, Crozier SJ, Anthony TG, MacLean DA, Kimball SR, Jefferson LS. Contribution of insulin to the translational control of protein synthesis in skeletal muscle by leucine. Am J Physiol Endocrinol Metab. 2002 May;282(5):E1092-101.

(5) Bohe J, Low JF, Wolfe RR, Rennie MJ. Latency and duration of stimulation of human muscle protein synthesis during continuous infusion of amino acids. J Physiol. 2001 Apr 15;532(Pt 2):575-9.

(6) Norton, L.E., Layman, D.K., Garlick, P.J., Brana, D. Anthony, T.G., Zhao, L., Devkota, S. and Walker, D.A., (2007 Translational controls of skeletal muscle protein synthesis are delayed and prolonged associated with ingestion of a complete meal. 2007 Experimental Biology meeting abstracts [on CD-ROM], Abstract #694.6

(7) http://www.slideshare.net/biolayne/optimal-protein-intake-and-meal-frequency-to-support-maximal-protein-synthesis-and-muscle-mass

(8) http://myrevolution.no/s/advanced-concept-kosthold-v2-0/

(9) http://myrevolution.no/s/biorytme-dietten/

Utlogget Kims1991

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 714
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 714

  • .
Sinnsykt mye bra info! Men fyy skal man passe på alt det her, drar man trening 2hakk videre:P Det er jo ny forskning annenhver måned^^

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Dagens kosthold:

http://www.myfitnesspal.com/food/diary/sQwin




Dagens trening:

Kort økt på morgenen med enkel tøyning, rectus femoris og illiopsoas.

Blir en kort økt i kveld også med tøyning av rectus femoris, illiopsoas og hamstrings + squat to stands og wall squats

Hovedøkten er

Vekt: 91kg (-3.8kg siden forrige syklus)

5-3-1 | Syklus 3 | Uke 2

ca 10 min med oppvarming for skulder..

Sideliggende ext. rotasjon 4kg x 11 x 2
Sideliggende int. rotasjon 5kg x 10 x 2
Pronert skulderblad-skvis med L-hev 1kg x 15 x 2
Sidehev i skapulært plan 4kg x 11 x 2

2 runder som komplekser.



Benkpress:

Oppvarming:
40 x 5
55kg x 5
70 kg x 3

Syklus 1 uke 2: 90 x 8 (teoretisk maks på: 114kg)
Syklus 2 uke 2: 95 x 7 (teoretisk maks på: 117kg)
Syklus 3 uke 2: 95 x 10 (teoretisk maks på: 127kg)

Arbeidssett:
95 x 10, 90 x 3, 85 x 3

...

"Big but boring.."

Mer benkpress

...60 x 10 + 3 + 3 + 3 + 3


Kroppshev, chins

10 + 3 + 3 + 3 + 3

Sittende roing smalt grep - MYO

70kg x 10 + 4 + 4 + 4 + 4

Kroc rows

40kg x 20 (glemte magnesium, så ble litt rot med grep)

...

JM-press MYO

50kg x 10 + 3 + 3 + 3

... jee Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!