Skrevet av Emne: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?  (Lest 112004 ganger)

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #285 : 26. september 2010, 11:28 »
jeg fikk nettopp et tips om hvordan man lett kan øke i benk:) det man gjør er å ha så mye vekt på at man ikke klarer alle repitisjonene selv, feks hvis du skal løfte 10 reps, så skal du ha så mye vekt at du klarer bare 7, de 3 siste reppene skal treningspartnern din hjelpe deg å løfte..
hvis du gjør dette under hver økt så skal du visstnok ha mye mere fremgang en hvis du løfter alle selv:)

surt hvis man trener alene da:)
Åh, milde Moses og profetene.  Det er tragisk at vranglæra til Mike Mentzer, Arthur Jones og Ellington Darden stadig lever videre på gym og vektrom rundt om i verden.  Dersom man ønsker å beholde en dårlig løfteteknikk og muskulære ubalanser, så er dette veien å gå.  Løfteren vil bevisst eller ubevisst forberede nerevesystemet på at hjelp vil komme når det blir tungt, og la de svake punktene i kjeden av muskler koble ut.

På Elixia Colosseum ser jeg stadig folk som trener benkpress på denne måten.  De vingler med hodet og beina, har skuldrene nær ørene, albuene pekende rett ut fra kroppen og ræva oppunder taket.  Jeg kan ikke komme på noen moteretning innen styrketrening som har gjort så mye skade som HIT og Heavy Duty.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget The-mag

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #286 : 28. september 2010, 22:24 »
Trent ett år og repper på 125 i benk?

Ja, åsså?

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #287 : 28. september 2010, 22:29 »
Ja, åsså?


DET BLIR FOR TYNT!!!!!!!

Utlogget The-mag

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #288 : 28. september 2010, 22:58 »
haha :p

Utlogget Mr.T

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #289 : 18. oktober 2010, 20:58 »
Hmm ja hva kan jeg vel si,det tåpligste tipset jeg har fått fikk jeg når jeg var 16år(20år siden Embarrassed) det var kun kjøpe seg noe russere og spise havregryn til frokost og kjøpe protein pulver,så ville jeg bli like stor og hard som supermann. Kjøpte protein da hvertfall og har lært det på den harde måten at jeg ikke kommer til og bli noe supermann,ble ikke noe supermann løsning på meg what
Ellers har jeg heldigvis med min høye alder glemt alle rare trenings tips jeg har fått opp gjennom åra,nå har jeg kun mine egne rare uvaner og forholde meg til.
Knebøy 250kg
Benkpress 212,5kg
Markløft 270kg

Utlogget KsR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #290 : 18. oktober 2010, 23:00 »
Kanskje ikke noe tips...
Men en kamerat av meg fortalte meg at en som har jobba i 20 eks. tømrer osv, var myye sterkere enn en som har trent aktivt styrketrening i 20 år.
Han la også til at han vedda hue sitt på at det fantes en som var sterkere en Arild Haugen, men bare at han ikke viste seg fram... Smiley
"For å bli god, må man ville bli god!"

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #291 : 18. oktober 2010, 23:02 »
"Start med StrongLifts, da klarer du 140 kg Squat 5 reps innen ett år...".
Var ganske tåpelig, men det viste seg faktisk til å stemme Lips Sealed
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget The Vulture

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 615
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 615

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #292 : 18. oktober 2010, 23:17 »
"Start med StrongLifts, da klarer du 140 kg Squat 5 reps innen ett år...".
Var ganske tåpelig, men det viste seg faktisk til å stemme Lips Sealed

Haha! Liker! Cheesy

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #293 : 18. oktober 2010, 23:22 »
Kanskje ikke noe tips...
Men en kamerat av meg fortalte meg at en som har jobba i 20 eks. tømrer osv, var myye sterkere enn en som har trent aktivt styrketrening i 20 år.

Skal man bli sterk av bondearbeid (som tømmerhogging), så må man nok legge grunnlaget for det tidlig i livet. Det nytter ikke for en person som er 25 år og har vært inaktiv hele livet, å begynne å jobbe som tømmerhogger fulltid, og etter 10 år være like sterk som gamlekara før i tiden var. De som var sterke før i tiden, som kanskje kunne greid captains of crush #2,5 og 250 kg i markløft første gangen de prøvde, dannet grunnlaget for dette i ung alder. Ovennevnte 25-åring ville aldri klart det etter 10 år med skogsarbeid.

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #294 : 22. oktober 2010, 11:54 »
Skal man bli sterk av bondearbeid (som tømmerhogging), så må man nok legge grunnlaget for det tidlig i livet. Det nytter ikke for en person som er 25 år og har vært inaktiv hele livet, å begynne å jobbe som tømmerhogger fulltid, og etter 10 år være like sterk som gamlekara før i tiden var. De som var sterke før i tiden, som kanskje kunne greid captains of crush #2,5 og 250 kg i markløft første gangen de prøvde, dannet grunnlaget for dette i ung alder. Ovennevnte 25-åring ville aldri klart det etter 10 år med skogsarbeid.

En tømrer bygger nå hus, men det får så være.. Er enig i resten Wink
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #295 : 22. oktober 2010, 14:27 »
En tømrer bygger nå hus, men det får så være.. Er enig i resten Wink

Jeg sa aldri at en tømrer hogger tømmer (selv om han trolig hogger i tømmer). I posten ovenfor min ble "eks. tømrer osv." nevnt. For meg har aldri tømrer vært det beste eksemplet på fysisk arbeid, så jeg brukte tømmerhogger i stedet.

Utlogget Mxt

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #296 : 24. oktober 2010, 22:59 »
Har hørt litt av hvert på evo i oslo

Var blant annet en kis som skulle avtjene førstegangstjenesten i heimevernet (huh) fordi der ble man visst jævla godt trent.

Også gøy å se diverse nybegynnere som skal ta weighted crunches, men istedetfor å legge vekta på brystet brukes den til motvekt for å lettere komme opp.



hun fortalte meg også at tøying forandrer utseendet på musklene lengdemessig, og at jeg måtte tøye hver dag for å få lange, slanke muskler. og selvfølgelig ikke trene med tunge vekter, for da ville musklene bli korte og klompete.

Stemmer vel delvis dette. Trener du grisetung benk uten å tøye får du en annen holdning enn om du hadde trent moderat tung fler-rep benk med uttøying.


Utlogget Harald_G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #297 : 25. oktober 2010, 14:33 »
Muskelfeste kan ikke på mirakuløst vis endre seg. Trener man grisetung benk, så trener man som oftest grisetunge dra øvelser og får det altså veid opp. Trener man dog kun benk vil man uansett få dårlig holdning, uansett hvor mange reps man tar. Tøyning kan dog endre holdningen ja, til en viss grad.
198 cm
101 kg

Så kul er jeg:

Pronerte pull-ups: 50kg i beltet, 3 rep, 20kg 12 rep
Nedtrekk bredt grep: 120kg, 12reps
Benk: 110kg x 10 reps
Smalbenk: 90kg 12 rep
Hantelpress: 48kg x 5 reps
Beinpress: 320kg 5 reps (Chickenlegz)
Bikkeps kørl, hantler: 30 kg x 5 reps

Trener Krav Maga
Utdannet personlig trener gjennom Active Education
Basketspiller

Utlogget Finn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 70

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #298 : 25. oktober 2010, 16:57 »
De dårligste treningstipene jeg har fått var fra en selvlært fyr som hadde trent i 4 år. Han sa jeg ikke måtte finne på å gå ned i vekt (fett) fordi den beste måten var å trene når man hadde mye fett på kroppen for viss ikke jeg gjode det ville jeg bryte ned muskelmassen når jeg begynte å trne Huh og jeg som trodde det var hele poenget... Han forklarte dette med at det var lettere å bygge muskelmasse når man hadde masse fett på kroppen (snakket ikke om en fett% på 10-12 +/-) . Fette ville gjøre at jeg ikke bare så sterkere ut, men musklene ville også være sterkere pga. av fettet, de ville i tilegg vokse seg større :O (skjønte tydeligvis ikke at det var en samenheng mellom størrelse og styrke). Og for å støtte opp på sin teori så viste han til alle strongman som hadde masse fett på kroppen. Og påstod at de hadde mye fett på kroppen fordi dette gjorde de enda sterkere - hvorfor tror du en profosionel idretsutøver ville ha fett på kroppen? sa han og himlet med øynene Tongue. Hjalp lite at jeg f. eks tok fram Mariusz Pudzianowski som en av de sterkeste innen strongman som eksempel på at man ikke trenger å være "feit" for å være sterk. For å toppe det hele sa han at "rippede muskler er langt ifra sterke muskler"... utrolig irriterende med sånne alt vitende folk som faktisk ikke har noe som helst peiling på hva de snakker om og går rundt og feilinformerer folk. Sånt oppstår det myter av, noe det fins nok av alerede
Did you hear that Meg? Guys can marry other guys now. So...this is awkward, but I mean, if they can do that, that is pretty much it for you, isn't it? I mean you as well pack it in. Game over.

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #299 : 26. oktober 2010, 06:52 »
Teiteste jeg noen gang har hørt, som sikkert 99% av alle har hørt er: No pain - No gain!
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!