Skrevet av Emne: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke  (Lest 75975 ganger)

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #75 : 16. oktober 2010, 17:47 »
Satt å så på debatten, og når f8tn begynner å nevne BMI så skrudde jeg av tvn og gikk på pcen i stedefor.

FLAUT!
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #76 : 16. oktober 2010, 19:35 »
Det virker som om enkelte ikke forstår forskjellen på en nøytral konstatering av fakta, og en hånlig bemerkning av noe som er fakta. Er det ikke mobbing å kalle en svart person for nigger, et ord som har en veldig negativ konnotasjon(I hvert fall når en hvit fyr sier det)? Du konstaterer jo bare hudfargen hans..
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #77 : 16. oktober 2010, 19:40 »
Satt å så på debatten, og når f8tn begynner å nevne BMI så skrudde jeg av tvn og gikk på pcen i stedefor.







Tongue

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #78 : 16. oktober 2010, 19:47 »


Tongue

Du er så humoristisk Evis ;P

Men ja, skal ikke se bort i fra at det blir fortsettelse på den historien der ^^
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #79 : 16. oktober 2010, 20:35 »
Jeg må vel være ærlig å si at jeg godt kan mobbe/gjøre narr av en sytepave som påstår at det er en sykdom å være feit. Oppfører man seg som en narr må man tåle å bli behandlet som en narr.

Er ikke vanskelig å slanke seg, det er bare lettere å la være Wink
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #81 : 16. oktober 2010, 20:55 »
kcal inn - kcal ut = variasjon i vekt for 99,999999999999999999999999999999999999% av verdens befolkning.

Om du har psykiske grunner til å spise, skaff hjelp. Psyken blir garantert ikke bedre av å bli feitere. Går du av medisinske grunner letter opp i vekt, må du spise mindre. Har du begrensinger i beveglighet må du spise mindre.

Life is hard, but anything is possible if you try. Quit whine and do somthing about it!!!!!!!!
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #82 : 16. oktober 2010, 21:27 »
Og det er svaret på det hele?

At en person tar ansvar er vel og bra. Han vet godt at han er "tjukkingen over alle tjukkinger", men det betyr ikke at han ikke tar seg nær av ting? Du burde tenke deg bedre om før du slenger noe ut framfor sola.

Ja, jeg tenker at det er ikke min feil at jeg sier sånne ting. Det er en sykdom som jeg ikke kan gjøre noe med. Jeg må være sånn resten av mitt liv.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #83 : 16. oktober 2010, 21:59 »
kcal inn - kcal ut = variasjon i vekt for 99,999999999999999999999999999999999999% av verdens befolkning.

Om du har psykiske grunner til å spise, skaff hjelp. Psyken blir garantert ikke bedre av å bli feitere. Går du av medisinske grunner letter opp i vekt, må du spise mindre. Har du begrensinger i beveglighet må du spise mindre.

Life is hard, but anything is possible if you try. Quit whine and do somthing about it!!!!!!!!
Det blir litt som å si 'Kan de ikke bare slutte med heroin, da?', eller 'Kan de ikke bare ta av seg burkaen, da?'.  Vi bør innse at enkeltmennesket er lite, svakt og sårbart i møtet med store og sterke kollektive strukturer.  Det er klart at noen godt kunne tatt seg selv i nakken og lagt ned en større egeninnsats, men det er bare en liten flik av hele bildet.

Et eksempel på dette er at overvekt er et stort kollektivt problem bland politifolk i blandt annet USA og Sør-Afrika.  Det skyldes nok jobbens særpreg og forhold på arbeidsplassen.  Det skal helt urimelig stor viljestyrke til for å endre på dette for en enkelt politibetjent dersom man hele dagen er tett innpå kolleger som fortsetter i den samme tralten, og arbeidssituasjonen ikke endrer seg.

I mange rike land er overvekt også et fattigdomsproblem.  Det er forståelig i situasjoner der junk er billig mens bra mat er dyrt.  Det er i alle fall situasjonen i USA.  Sånne mekanismer gjør at det er helt utilstrekkelig bare å be folk om å skjerpe seg.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #84 : 16. oktober 2010, 22:20 »
HVER gang en slankeoperasjon virker, så beviser det at den personen spiste mer enn han/hun forbrukte. For når magesekken ble redusert og matinntaket minsket, så gikk vekta ned også...

Jeg så på diskusjonen mellom tjukken og Kari på tv'en tidligere... og det var flaut å høre unnskyldningene hans og mangelen på innsikt.

LEGG FRA DEG GAFFELEN!!! Å opprettholde stor vekt krever mye mat, end of story.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #85 : 16. oktober 2010, 22:29 »
Det blir litt som å si 'Kan de ikke bare slutte med heroin, da?', eller 'Kan de ikke bare ta av seg burkaen, da?'.  Vi bør innse at enkeltmennesket er lite, svakt og sårbart i møtet med store og sterke kollektive strukturer.  Det er klart at noen godt kunne tatt seg selv i nakken og lagt ned en større egeninnsats, men det er bare en liten flik av hele bildet.

Et eksempel på dette er at overvekt er et stort kollektivt problem bland politifolk i blandt annet USA og Sør-Afrika.  Det skyldes nok jobbens særpreg og forhold på arbeidsplassen.  Det skal helt urimelig stor viljestyrke til for å endre på dette for en enkelt politibetjent dersom man hele dagen er tett innpå kolleger som fortsetter i den samme tralten, og arbeidssituasjonen ikke endrer seg.

I mange rike land er overvekt også et fattigdomsproblem.  Det er forståelig i situasjoner der junk er billig mens bra mat er dyrt.  Det er i alle fall situasjonen i USA.  Sånne mekanismer gjør at det er helt utilstrekkelig bare å be folk om å skjerpe seg.

Nei, er ikke bare bare å slutte med heroin. Men det burde være greit å ikke begynne.

At junk er billigere enn å spise annen mat ute er jo sant, men da er vi tilbake til latskap for det er enda billigere å lage sunn mat selv.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #86 : 16. oktober 2010, 22:32 »
HVER gang en slankeoperasjon virker, så beviser det at den personen spiste mer enn han/hun forbrukte. For når magesekken ble redusert og matinntaket minsket, så gikk vekta ned også...

Jeg så på diskusjonen mellom tjukken og Kari på tv'en tidligere... og det var flaut å høre unnskyldningene hans og mangelen på innsikt.

LEGG FRA DEG GAFFELEN!!! Å opprettholde stor vekt krever mye mat, end of story.

Helt rett!

Vil gjerne se regnestykke på at det er billigere å opprettholde en kroppsvekt på 170kg ved å spise junk enn 85kg ved å spise sundt.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #87 : 16. oktober 2010, 23:32 »
Syns hele denne debatten i tv og aviser har vært latterlig egentlig. Som Tommy Steine sa så var det nok mer de "hverdagstjukke" som Kari henvente seg til. De som tjener greit i en sittestillende jobb og som slapper av i fritiden. Disse personene trives som regel greit i hverdagen, de tenker vel i ny og ne at "uff, nå må jeg skjerpe meg litt" og "nei, jeg får vel begynne å trene litt kanskje", mens de som har reagert mest på dette utsagnet er vel de man kaller sykelig overvektige.

Jeg tror det er veldig viktig å skille mellom disse to typene overvekt i en slik debatt. For når man er kommet så langt at man har opp mot 100 kg med ekstra fett hengende på kroppen så er ikke bare de fysiske men også de mentale plagene kommet ganske langt. Og når man er så overvektig så dreier det seg ikke bare lenger om latskap, selv om det kan ha startet som det. Man kan jo moralisere og stille seg spørsmål om hvordan en person kan tillate seg å bli så gigantisk, men det er irreleveant når personen først er der. Så vi burde kanskje ha en todelt debatt, den Kari Jaquesson tar opp, om de late ”hverdagsfeite” og en om de ekstremt overvektige og deres behandlingstilbud og spesielt deres menneskeverd? For jeg må si, etter å ha vært overvektig selv i mange år så har jeg fått erfare en del uverdig behandlig fra andre mennesker og det virker som om en del (faktisk ganske mange) rett og slett glemmer at det er et menneske bak en stor kropp.

Ja, nå vet jeg ikke om dette innlegget fører noen sted Wink men ja, det er så enkelt som at man må putte i seg mindre og bevege seg mer, og fedmen i seg selv er ikke en sykdom, men for de aller fleste med ekstrem overvekt så er problemene ofte mange og komplekse. Og kanskje, hvis man regner seg som et medmenneske så kan man, om ikke man helt forsår, så hvertfall prøve å respektere et menneske og holde seg for god til å henge dem ut og kalle dem late eller hva det måtte være. Det er uansett ingen fare for at den overvektige ikke vet det selv, de blir minnet på det hver gang de ser seg i speilet og titt og ofte når de går utenfor døra.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #88 : 17. oktober 2010, 02:13 »
I mange rike land er overvekt også et fattigdomsproblem.  Det er forståelig i situasjoner der junk er billig mens bra mat er dyrt.  Det er i alle fall situasjonen i USA.  Sånne mekanismer gjør at det er helt utilstrekkelig bare å be folk om å skjerpe seg.

Ok, så jeg er fattig, derfor har jeg bare råd til drittmat, derfor må jeg spise så mye drittmat at jeg nå veier 160 kg. Dårlig råd, men råd til å spise for to. Make sense?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #89 : 17. oktober 2010, 02:15 »
Helt rett!

Vil gjerne se regnestykke på at det er billigere å opprettholde en kroppsvekt på 170kg ved å spise junk enn 85kg ved å spise sundt.

2x10=20

1x15=25
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!