Skrevet av Emne: benke 100 kg innen jeg er 18 år? sette opp program?  (Lest 12232 ganger)

Utlogget rsagneskar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

hei, jeg fyllt 17 år den 29.mars. har føllt RYP programmet for muskelvekst så lenge jeg har trent (1,5 år og tok noen månder pause i løpet av denne tiden) føler jeg ikke har hatt noen god fremmgang i de hele tatt for og ha trent så lenge, begynte velldig bra og har stoppa helt opp nesten..

er de sjangs at jeg klarer 100 i benkpress innen jeg er 18 år? tar 70 i benkpress nå..
Dette er da ett personlig mål jeg har og er alltid vigtig og sette seg mål, og dette er vel ett stort mål.. alle pleier jo og spør om "hva tar du i benken"  Og har en treningskompis jeg skal bevise at jeg klarer de, han klarte ikke og ta 100 innen han var 18 så skal bli bedre en han  hehe^^


Jeg er 182/183 cm og morravekta er 79,4, legger på meg 0,1 kg i uka sånn gjenomsnitlig i de siste jeg har ikke stagnert i de hele tatt i mark og knebøy, for så vidt ikke i skulderpress øvelsene heller.. Tenker også på og prøve ut benkpress programmet

http://www.iform.no/pub/art.php?id=40

anbefales av noen? Noen som anbefaler andre programmer? Noen billige proteinrik mat som folk kan anbefale til rellativt fattig student? =)


en vanlig dag ser sånn ut:
frokost: 07:30 Havregrøt eller skiver med egg eller karbonader og melk
mellomåltid: 09:30 2 frukt, eller litt nøtter og rosiner
Lunch: 11:30 litt varm mat på kantina, eller brød mat.
mellomåltid: 13:30 2 frukt eller nøtter eller rosiner elelr jogurt.
Lite måltid: 15:30 2 skiver eller noe
middag: 17:30 allt mulig siden får middag der jeg bor 
kveldsmat: skiver, kanjse egg eller karbonader på

Noen dager steiker jeg meg biff elelr kylling 

Helgene blir de ikke fullt så nøye.. såver til 12 så fpr ikek like mange måltider og nøyaktige tider..
jeg bor sammen med en romm kompis som gjør at de blir ganske seint (11-12 tida)  også må jeg stå opp litt over 6 så får ikke så mye søvn..



jeg tenker på og dele de opp sånn:

Mandag
Bryst, Triceps, mage:
- Benkpress
- Skråflyes
- Smalbenk eller franskpress

TYSDAG
Lår, legg, Rygg
- Knebøy eller markløfft
- Tåhev
- Nedtrekk foran smalt
- Nedtrekk foran omvendt grep
- Kabelroing bredt eller foroverbøyd roing

Onsdag
Hvile

Torsdag
Bryst, Skuldre, Nakke:
- Benkpress
- Millitærpress
- Sidehev
- Shrugs

Fredag
Ben, rygg, biceps
- Knebøy eller mark
- Lårcurl
- Benspark
- kABELROING ELLER FOROVERBØYD ROING

Så dette okei ut? =) noe som mangla?

Hva  kan jeg gjør for og bli stor og sterk, dere aner ikke hvor mye jeg elsker trening, ofrer så mye for trening, og er ganske skuffa siden jeg ikke har hatt så god fremgang... Men er nok på tide med litt variasjon og kaste fra seg RYP og gå ett skritt frem og dele opp i splitt Grin

ELSKER TRENING!! <3

Ellers tar jeg minst 100 i knebøy og 130 i mark Smiley

ELSKER TRENING!!

94 modell Wink  altså 17 år Smiley

høyde 182cm
vekkt ca: 82kg

Trenings logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123629.new#new



har dysleksi så ikke mas om at jeg skriver dårlig, om de ikke er nødvendig Tongue

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
100kg i benk innen fylte 18 år tror jeg er fullt gjennomførbart!

Det er et hav av programmer du kan følge, men så lenge du ikke kjører deg fullstendig fast på bryst og benkpress så er det nok mye som kan fungere godt.
Skal du satse på å løfte mye så er et forslag fra meg Dietmar nybegynner. Da får du 3 økter i uka som tar for seg både benkpress, knebøy og markløft.

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Selfølgelig tar du 100kg i benk til når du er 18 år. Sats heller på 130 i benk til da!
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Selfølgelig tar du 100kg i benk til når du er 18 år. Sats heller på 130 i benk til da!

Kanskje litt vel optimistisk men det er utrolig hva man kan klare!

Utlogget Luxer

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 432
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 432

Kanskje litt vel optimistisk men det er utrolig hva man kan klare!

Er nok alt for optimistisk ja. Han vil stagnere noen ganger og føle progresjonen går tregere osv en del ganger før 130 går opp. Men finnes sikkert unntak  Smiley

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

100kg benk før du blir 18 bør gå kjempefint.

Men nå skal jeg være ganske direkte med deg, og jeg mener ikke noe vondt i heltatt. Du har trenet i 1,5 år å nå tar 70kg benk. Det er ganske dårlig fremgang, dvs du gjør mest sannsynligvis noe feil. Fiks det problemet først, hva enn det måtte være og deretter skal du se at vektene kommer Smiley

Programet\fordelingen av dagene dine så bra ut, men det er ofte ikke vits å finne opp hjulet igjen. Det ligger mange bra programmer ute. Jeg ville ha startet med et benkpressprogram som feks iform sitt: (http://www.iform.no/pub/art.php?id=40)
Programmet er ganske tungt, men effektivt. Smiley

Gøød løkk !
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget Einang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 238
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 238

Om han er flink og spise maten sin og trene rett skal han lett klare det!
Får 4-5 måneder sidan var 40-50 kilo tongt får meg i benk, nå klarer eg 100(+)! Satsar ivertfall på 130 innan kort tid Smiley grunnen til lite fremgang er lite variasjon og for lite mat, spis meir kjøt og du bør helst droppe skivene og erstatte dei med kjøt, havregryn eller egg:)! Nøkklordet er rett og slett at du må ete meir og skikkelig mat (dvs ikkje brød og salat)!

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Utifra det du skrev om kostholdet ditt, virker det som om det er her de største feilene ligger, men det er heller ikke lurt å trene akkurat det samme over veldig lang tid. Anbefaler å sette en treningsside som startside, da kan man nesten ikke unngå å lese seg klokere innen kosthold og trening!

Variasjon av treningen, ett kontinuerlig bra kosthold og nok hvile vil gi gode resultater. Finn ut hvorfor og hvor mye du trenger av proteiner, karbohydrater, fett/fettsyrer, vitaminer, mineraler, og du er på rette veien! Smiley

EDIT; når du er på leiting, husk at kilden må være sikker og god. Kostholds-anbefalinger fra matprat.no eller nettsider som handler om annet enn kosthold og styrketrening funker som oftest svært dårlig.
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

100kg benk før du blir 18 bør gå kjempefint.

Men nå skal jeg være ganske direkte med deg, og jeg mener ikke noe vondt i heltatt. Du har trenet i 1,5 år å nå tar 70kg benk. Det er ganske dårlig fremgang, dvs du gjør mest sannsynligvis noe feil. Fiks det problemet først, hva enn det måtte være og deretter skal du se at vektene kommer Smiley

Programet\fordelingen av dagene dine så bra ut, men det er ofte ikke vits å finne opp hjulet igjen. Det ligger mange bra programmer ute. Jeg ville ha startet med et benkpressprogram som feks iform sitt: (http://www.iform.no/pub/art.php?id=40)
Programmet er ganske tungt, men effektivt. Smiley

Gøød løkk !

Jeg støtter bruk av dette programmet. Det forteller deg nøyaktig hvor mange sett og reps du skal ta de neste 6 månedene. Ta én isolasjonsøvelse for triceps og én for bryst én gang i uka i tillegg hvis du føler for det. 0,1 kg vektøkning i uka er nok til nå målet, tror jeg, selv om benkpress trolig er den øvelsen du lettest kan spise deg til økninger, så du vil nå målet raskere og lettere hvis du velger å gå opp mer i kroppsvekt.

Utlogget Henkz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 94
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 94

Om han er flink og spise maten sin og trene rett skal han lett klare det!
Får 4-5 måneder sidan var 40-50 kilo tongt får meg i benk, nå klarer eg 100(+)! Satsar ivertfall på 130 innan kort tid Smiley grunnen til lite fremgang er lite variasjon og for lite mat, spis meir kjøt og du bør helst droppe skivene og erstatte dei med kjøt, havregryn eller egg:)! Nøkklordet er rett og slett at du må ete meir og skikkelig mat (dvs ikkje brød og salat)!

Skjer med brød hets? Man kan fint spise brød for å klare 100 i benk, ingen tvil om det. Tipper jeg lå i snitt på 16-20 brødskiver om dagen når jeg starta å trene, med proteinrikt pålegg. Og jeg gikk fra 75kg til 150kg i benk på 9 mnd. La på meg 30kg kroppsvekt tho Smiley

Til trådstarter: Spis brødskivene dine med god samvittighet. Ser at du bruker egg og karbonader som pålegg, supert!
22år - 170cm - 108kg

SmalBenk - 150x2
Benk - 160
Militærpress - 110
Stokk - 110x3
Mark - 235 (Høsten 2011) Kne skade
Bøy - 190   (Høsten 2011) Kne skade
RAW


Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=108943.0

Utlogget Luxer

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 432
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 432

Skjer med brød hets? Man kan fint spise brød for å klare 100 i benk, ingen tvil om det. Tipper jeg lå i snitt på 16-20 brødskiver om dagen når jeg starta å trene, med proteinrikt pålegg. Og jeg gikk fra 75kg til 150kg i benk på 9 mnd. La på meg 30kg kroppsvekt tho Smiley

Til trådstarter: Spis brødskivene dine med god samvittighet. Ser at du bruker egg og karbonader som pålegg, supert!

Brød er sikkert ikke dårlige når det kommer til prestasjon osv en for eks havregryn hvis du kjører bra pålegg. Men man blir jo tjukk av for mye brød, med mindre du trener mye kondisjon da  Tongue

Utlogget rsagneskar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468


Skal du satse på å løfte mye så er et forslag fra meg Dietmar nybegynner. Da får du 3 økter i uka som tar for seg både benkpress, knebøy og markløft.

Anbefales av andre?

 
100kg benk før du blir 18 bør gå kjempefint.

Men nå skal jeg være ganske direkte med deg, og jeg mener ikke noe vondt i heltatt. Du har trenet i 1,5 år å nå tar 70kg benk. Det er ganske dårlig fremgang, dvs du gjør mest sannsynligvis noe feil. Fiks det problemet først, hva enn det måtte være og deretter skal du se at vektene kommer Smiley

Programet\fordelingen av dagene dine så bra ut, men det er ofte ikke vits å finne opp hjulet igjen. Det ligger mange bra programmer ute. Jeg ville ha startet med et benkpressprogram som feks iform sitt: (http://www.iform.no/pub/art.php?id=40)
Programmet er ganske tungt, men effektivt. Smiley

Gøød løkk !



Jeg vet jeg har hatt dårlig fremmgang, men er nok pga jeg ikke har hatt så mye variasjon og relativt dårlig treningsplan.. Begynte jo og trene for 1,5 år siden, men så tok jeg pause da jeg var på ca 60 i benken, så begynte jeg igjen så var jeg på ca 50 og trente meg opp til 70 velldig raskt, så stargnerte jeg, og har vert der i maaange månder nå:( gjorde allt for og komme inn i det igjen men gikk ikke, nå har jeg trent 4 uker med kunn skrå benk med manualer til bryst på helkrops programmet mitt.. Smiley og har 2 uker igjen på det, økt ok på de Smiley

Om han er flink og spise maten sin og trene rett skal han lett klare det!
Får 4-5 måneder sidan var 40-50 kilo tongt får meg i benk, nå klarer eg 100(+)! Satsar ivertfall på 130 innan kort tid Smiley grunnen til lite fremgang er lite variasjon og for lite mat, spis meir kjøt og du bør helst droppe skivene og erstatte dei med kjøt, havregryn eller egg:)! Nøkklordet er rett og slett at du må ete meir og skikkelig mat (dvs ikkje brød og salat)!

Syk bra fremmgang på kort tid, hvilke programmer brukte du??  Legger vel ikke på seg fett om man trener? =S vil jo opp i vekt!! Wink
ELSKER TRENING!!

94 modell Wink  altså 17 år Smiley

høyde 182cm
vekkt ca: 82kg

Trenings logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123629.new#new



har dysleksi så ikke mas om at jeg skriver dårlig, om de ikke er nødvendig Tongue

Utlogget Einang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 238
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 238

Du går litt opp i fett uansett, men om du ikkje overdriver med karbohydratene så kan du holde dette på et minimum Smiley!
Eg har gått opp 10 kg på 4-5 måneder med trening nå, har ikkje lagt på med så mykje fett ! Sjå på bildene på loggen min om du ikkje trur på meg.
Uten og ha sett bilde av deg vill eg kanskje gjette at du er ectomorph sidan du går opp seint i vekt og styrke. Då treng du eigentlig ikkje og bekymre deg så mykje får karbohydratane men eg ville likavel satsa på anna mat en brød! Men om du suns det er får vanskeleg og kutte det ut ( det forstår eg godt, tar tid og vende om) då kan du berre ha på litt ekstra mykje pålegg. Få i deg godt med sunt fett og mykje proteiner!

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Grovbrød er bra så fremt du har skikkelig pålegg på, noe annet enn det blir bare tullete å si.
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Er nok alt for optimistisk ja. Han vil stagnere noen ganger og føle progresjonen går tregere osv en del ganger før 130 går opp. Men finnes sikkert unntak  Smiley

Alt for optimistisk? Det er 60kg økning på 1 år, noe som burde gå helt fint om du tar treningen litt seriøst.
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!