avstemning
Spørsmål: Hva løfter jeg på Brummundal den 2. Mai 08?
485 - 497,5 - 5 (8.8%)
500 - 507,5 - 3 (5.3%)
510 - 515 (510 er kval.krav til NM.) - 13 (22.8%)
515 - 520 - 9 (15.8%)
525 + - 27 (47.4%)
Stemmer totalt: 57

Skrevet av Emne: AlexanderDGL -> 265 - 155 - 250  (Lest 594583 ganger)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Valesco - Stevne side 147. - Veien til U-NM!
« #2220 : 26. august 2007, 17:50 »
Husk at det er over 10 uker til NM, om du tror at du kan spise som normalt frem mot (eller mer enn normalt) når du gikk fra det du trodde var 88 kg til 90,4 nå på konkurransedagen, og fortsatt holder deg i -90 tror jeg du lurer deg selv. Tenk på følelsen du fikk når du veide inn over 90 kg på stevnet. Tenk om det samme skjer til NM (noe jeg tror kommer til å skje med samme kosthold). Når er innveiinga på søndagen? Alltid en fordel å kunne spise en god frokost på hotellet før innveiing...






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Valesco - Stevne side 147. - Veien til U-NM!
« #2221 : 26. august 2007, 17:55 »
Kanskje når jeg har vært "88 kg." så har jeg faktisk vært over 90? Smiley Det kan jo være at badevekta her hjemme er ikke nøyaktig nok. Men jeg skal nok prøve å spise mer mager mat nå fremover som fks. svinekjøtt etc.

Om noen har tips til ett lite kosthold så er jeg takknemlig for det. Smiley Det jeg spiser/drikker vanligvis i løpet av en dag er; Melk, Egg, Kesam, Kjøttdeig, Svinekjøtt, Proteinshake, Havregrøt Quick Easy og noe mer som jeg ikke kommer på..

Innveiinga er kl. 9.
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Valesco - Stevne side 147. - Veien til U-NM!
« #2222 : 26. august 2007, 17:57 »
Vel,sånn jeg ser det - om du har vært 88 kg og gått opp til 90,4 - eller har vært over 90 kg hele tiden er likegyldig, du ligger å vipper på -90 likevel Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Valesco - Stevne side 147. - Veien til U-NM!
« #2223 : 26. august 2007, 18:01 »
Vel,sånn jeg ser det - om du har vært 88 kg og gått opp til 90,4 - eller har vært over 90 kg hele tiden er likegyldig, du ligger å vipper på -90 likevel Wink

Har vært tett under 90 lenge nå. Smiley Men det jeg kan gjøre er jo bare å ta litt lenger oppvarming på ergometer sykkelen. Og litt "nedkjøring" på fks. tredemølle etter treninga også.. Smiley
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Valesco - Stevne side 147. - Veien til U-NM!
« #2224 : 26. august 2007, 19:24 »
Har satt opp ett lite kosthold. Det jeg har lyst til er å spise så magert som mulig, slik jeg kanskje kan gå ned litt i vekt med å spise rett. Slik jeg slipper å tenke på ekstra trening med tanke på kardio osv., men fortsatt øke like jevnt i styrke. Få en litt mindre fettprosent kanskje. Wink

Noen som har innvendinger med tanke på dette? Så er jeg svært takknemlig for dette!! Honnører deles gledelig ut.

Frokost, cirka 06:30:
3-4 stk. Selolje kapsler
1 stk. Vitamin/mineral tablett
Havre Quick and Easy 1-2 porsjoner

Frokost 2, cirka 08:00:
70 gram protein shake med melk.

Lunch, cirka 11:30:
Kesam? Tips?

Mellommåltid, cirka 13:30
Tips? Noe enkelt som ikke trenger varming/kjøling.

Før trening, cirka 1600:
6 eggehviter
50 gram proteinshake med melk.
Bananer

Etter trening, cirka 18:30/19:00:
Bananer
Middag etterhvert..
1 liter melk

Kvelds 1, cirka klokken 20:30:
Fisk, svinekjøtt etc.
1 liter melk

Kvelds 2, cirka kl. 22:00:
80 gram protein shake med melk
3-4 stk. Selolje kapsler
Zma (etterhvert)

Kreatin kommer også etterhvert.

Smiley
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Nammo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 686
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 686

Sv: Valesco - Stevne side 147. - Veien til U-NM!
« #2225 : 26. august 2007, 19:56 »
Når det gjelder lunchen så har jeg nå for tiden brukt å kjøpe inn 2 x 750 grams pakninger med kyllingfilèer, dette steker jeg i ovnen (steke de på panna tar laaang tid..) på 180 - 190 grader i litt over ett kvarter. Dette ser jeg på etter hvert og skjærer filèene i 2 for å se. Dette gjør jeg hver Søndag, tar ikke så lang tid. Deretter legger jeg de bare i en tupperware boks e.l i kjøleskapet. Dette holder for 5 luncher i løpet av uka. Jeg skjærer filèene opp i biter/skiver dagen jeg skal ha det, siden det tørker for mye om jeg gjør dette med en gang de er ferdig å steke på Søndag.
Risen koker jeg mens jeg spiser frokost. Tar 5 min i panna.
Så legger jeg kyllingbitene og risen i ei matboks jeg har, og setter dette i mikro'n. Dette er for at det skal ha litt varme i seg til jeg skal spise det. Tar det ut, og pakker boksa inn i aluminiumsfolie. Dette holder seg "ok" varmt til lunchen i 11 tida Smiley

Det er litt i tørreste laget kanskje, men jeg henger meg ikke så mye opp i det. Blir mett og det er bra, får da holde, hehe

Kesam er veldig godt! Blande det med Fun light, jeg bruker Bringebær, og som mye annet er dette smaksak Smiley

Tar du kreatin før du legger deg? Jeg har fått klar beskjed om at du skal ikke ta det før du legger deg. Tok det rett før en gang, og jeg hadde store problemer med å sove. Men jeg skal ikke stå på akkurat dette siden jeg ikke er helt sikker. Står hvertfall på den kreatinen jeg har at du skal ikke ta det før du legger deg, skal være 4 timer i mellom inntak og til du kan/skal legge deg.

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Valesco - Stevne side 147. - Veien til U-NM!
« #2226 : 26. august 2007, 20:03 »
Når det gjelder lunchen så har jeg nå for tiden brukt å kjøpe inn 2 x 750 grams pakninger med kyllingfilèer, dette steker jeg i ovnen (steke de på panna tar laaang tid..) på 180 - 190 grader i litt over ett kvarter. Dette ser jeg på etter hvert og skjærer filèene i 2 for å se. Dette gjør jeg hver Søndag, tar ikke så lang tid. Deretter legger jeg de bare i en tupperware boks e.l i kjøleskapet. Dette holder for 5 luncher i løpet av uka. Jeg skjærer filèene opp i biter/skiver dagen jeg skal ha det, siden det tørker for mye om jeg gjør dette med en gang de er ferdig å steke på Søndag.
Risen koker jeg mens jeg spiser frokost. Tar 5 min i panna.
Så legger jeg kyllingbitene og risen i ei matboks jeg har, og setter dette i mikro'n. Dette er for at det skal ha litt varme i seg til jeg skal spise det. Tar det ut, og pakker boksa inn i aluminiumsfolie. Dette holder seg "ok" varmt til lunchen i 11 tida Smiley

Det er litt i tørreste laget kanskje, men jeg henger meg ikke så mye opp i det. Blir mett og det er bra, får da holde, hehe

Kesam er veldig godt! Blande det med Fun light, jeg bruker Bringebær, og som mye annet er dette smaksak Smiley

Tar du kreatin før du legger deg? Jeg har fått klar beskjed om at du skal ikke ta det før du legger deg. Tok det rett før en gang, og jeg hadde store problemer med å sove. Men jeg skal ikke stå på akkurat dette siden jeg ikke er helt sikker. Står hvertfall på den kreatinen jeg har at du skal ikke ta det før du legger deg, skal være 4 timer i mellom inntak og til du kan/skal legge deg.

Takk for ett utfyllende svar! Det med kylling filèen er en god idè. 300 gram pr. dag med kyllingfilet er bra det. Smiley Skal se om det fungerer.. Smiley

Har ikke kreatin enda, men bare førte det på der. Forandret det nå.
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Valesco - Stevne side 147. - Veien til U-NM!
« #2227 : 28. august 2007, 20:37 »
Har blitt syk. Blir da ikke like mye mat som jeg ønsker.. Men det passer jo egentlig bra nå som det er hvileuke. Bare å få det unnagjort. Gleder meg til programstart!!! Holder på å forhandler om nytt utstyr så. Smiley Blir Inzer knebind (brukte) og Titan Centurion NXG + for 90 kg. (Har nå brukt for 100.) Og så sko.. skal prøve ut Adidas IronWorks II.
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Valesco - Stevne side 147. - Veien til U-NM!
« #2228 : 28. august 2007, 20:55 »
Vel,sånn jeg ser det - om du har vært 88 kg og gått opp til 90,4 - eller har vært over 90 kg hele tiden er likegyldig, du ligger å vipper på -90 likevel Wink

Å vippe på 90 er jo akkurat hva du skal gjøre om du skal gå i -90kg så det er jo perfekt. Ta med deg badevekta til ei vekt som er nøyaktig, finn forholdet mellom dem (da jeg nesten kan garantere at badevekta di ikke stemmer) og bare hold kontroll på vekta om morran, hva den er midt på dagen/ sent på kvelden er strengt tatt klekkende likegyldig da du har innveiingen på morran.

Om du må kutte ut frokosten på stevnedagen er ikke noe stress, bare pakk med deg mat fra hotellet og spis rett etter innveiing. Dessuten har nerver og sånn diverse en tendens til å spille litt inn på vekta på stevnedagen så å veie 90,4 på et stevne midt på dagen er ikke noe stress.

Det er mitt tips ihvertfall..


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Valesco - Stevne side 147. - Veien til U-NM!
« #2229 : 28. august 2007, 20:57 »
Å vippe på 90 er jo akkurat hva du skal gjøre om du skal gå i -90kg så det er jo perfekt. Ta med deg badevekta til ei vekt som er nøyaktig, finn forholdet mellom dem (da jeg nesten kan garantere at badevekta di ikke stemmer) og bare hold kontroll på vekta om morran, hva den er midt på dagen/ sent på kvelden er strengt tatt klekkende likegyldig da du har innveiingen på morran.

Om du må kutte ut frokosten på stevnedagen er ikke noe stress, bare pakk med deg mat fra hotellet og spis rett etter innveiing. Dessuten har nerver og sånn diverse en tendens til å spille litt inn på vekta på stevnedagen så å veie 90,4 på et stevne midt på dagen er ikke noe stress.

Det er mitt tips ihvertfall..

Hør på det, Simen vet best! Men du må da innrømme at å spise 3 middager dagen ikke er beste fremgangsmåte når en har gått opp litt (15 kg med power for larsen sin del, ifølge fremgangen) i vekt det siste halvannet (?) året, når man veier akkurat 90kg, og det er over 2 mnd til nm? Tongue

Takk for ett utfyllende svar! Det med kylling filèen er en god idè. 300 gram pr. dag med kyllingfilet er bra det. Smiley Skal se om det fungerer.. Smiley

Har ikke kreatin enda, men bare førte det på der. Forandret det nå.

Har også blitt halvsjuk/sjuk etter hvert stevne (ikke at det er så veeeldig mange) jeg har deltatt på Grin Bra du tok over for meg denne gangen Grin Fort deg å bli frist!






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Valesco - Stevne side 147. - Veien til U-NM!
« #2230 : 28. august 2007, 21:05 »
Hør på det, Simen vet best! Men du må da innrømme at å spise 3 middager dagen ikke er beste fremgangsmåte når en har gått opp litt (15 kg med power for larsen sin del, ifølge fremgangen) i vekt det siste halvannet (?) året, når man veier akkurat 90kg, og det er over 2 mnd til nm? Tongue


Det kommer an på, for slik som jeg har skjønt så veit han ikke om han har veid 90 ei tid eller om han har gått opp litt i det siste. Derfor sier jeg det er bare å kontrollere vekta om morran før frokost slik som det kan bli på NM. Om matinntaket han har nå som han er vant til gjør at han holder rundt 90kg hele veien og har full trøkk syns jeg han skal fortsette slik han har gjort, om han fortsetter å øke så er det bare å tilpasse seg slik pila ikke fortsetter å peke oppover. Så er det å prøve å huske hva man gjør denne gangen, slik at man stresser litt mindre neste gang vekta vipper før stevnet.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Valesco - Veien til NM!
« #2231 : 29. august 2007, 13:01 »
Simen.., jeg har gitt deg to honnører for de innleggene. Wink Om jeg kunne gi deg 50 så hadde jeg gjort det. Wink Gode tips! Setter pris på det! Veide meg når jeg sto opp i dag, var da 87-88 en plass der. Har holdt rundt der nå ihvertfall 3 måneder tror jeg, utenom den 90,4. Men det var nok slik som du sier, at det var midt på dagen. Skal holde meg stabilt på 87-88. Skal veie meg her hjemme, å stikke rett på treningssentere å sjekke ut vekta der å se forskjellen. Tenker også å legge til litt ekstra oppvarming på trimsykkel før trening.
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Valesco - Veien til NM!
« #2232 : 29. august 2007, 20:05 »
Onsdag 29. August:

Rygghev: 4 sett.
Sykkel: 2 min.
Sit-ups: 4 sett
Smalbenk: 40 kg. 2*8
Nedtrekk: 2 sett.
Markløft, fra kloss: Opptil 140 kg. *2

Kommentar: Lett trening for å ikke dø helt ut i hvileuka. Begynner å bli frisk igjen nå. Blir vel ingen trening på fredag.. Får se.. Kanskje noe rygghev.
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Valesco - Veien til NM!
« #2233 : 29. august 2007, 22:14 »
Forkortet versjon av benken og marken fra stevnet. Tongue Smiley http://youtube.com/watch?v=iaN7UOZhNWI

Tror også at jeg/vi får Eivind som hjelp på NM, så det blir konge!!! biggrin Ett par sentrale ting jeg må jobbe til da er å ikke få den dobbelt spretten i bunnen på benkpress. Og en finere markløft teknikk. Wink

Fikk forresten ikke veid meg på senteret i dag, pga. begge vektene var ute av stand. Tongue Veide 89,6 kg. for 5 minutter siden her hjemme, med litt klær.
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Walgermo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 040
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 040

Sv: Valesco - Veien til NM!
« #2234 : 29. august 2007, 22:34 »
ser bra ut..  Wink bli masse meir på NM spår ej Tongue
litt lite spenn i benken!? å masse ryggbruk i marken..!? men ditta kjem sej vettu  Wink
-90 du he plana om å stille i ja?  Smiley
Stevne:
372.5-260-330
Raw:
275-205-287,5


Landslagsløfter i Styrkeløft
____________________________________________________________________________

YouTube | Sjøholt AtletklubbLogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!