Skrevet av Emne: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!  (Lest 138806 ganger)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #180 : 14. juni 2009, 12:13 »
For planeten og alt liv her på jord, så hadde det vært optimalt gunstig om vi ikke hadde trådt inn i en industriell verden, det er min spontane tanke rundt det. Nå er planeten og alt liv i fare pga. oss. At folk her sier til meg at det å sammenligne oss med dyra er absurd og latterlig,  ja det er noe som overrasker meg. Da vi selv er dyr. Vi har ingen dominanse/overlegenhet over dyr i den forstand som mange mener.


Jeg tror ca 6 milliarder eksemplarer av en art er uenig med deg i dette.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #181 : 14. juni 2009, 12:15 »
vennligst utdyp.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #182 : 14. juni 2009, 12:16 »
Jeg mente obv menneskene. Tror at de fleste mennesker heller vil leve på toppen av næringskjeden enn på bunn.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #183 : 14. juni 2009, 12:20 »
Hmm.. er det bare jeg som ser denne GEDIGNE selvmotsigelsen?



Ja, de levde som apene de var. Vi lever ikke naturlig slik de gjorde, ifølge min mening.

Hva våre forfedre spiste forandrer ikke det faktum at mat skal bli konsumert i sin rå tilstand, ifølge min overbevisning. Som du sier så var ikke kjøtt det eneste de spiste, frukt, bær, røtter, etc. var også en del av kosten. Australopithecines var vegetarianere og spiste nøtter, frø etc.


Så sier du dette:

Dette har jeg påpekt mang en gang, men jeg kan godt gjenta Smiley  Se på apene og se på oss (aper vi også). Aper spiser hovedsaklig planteføde og også insekter. Når de først spiser kjøtt, da behandler de ikke kjøttet først.

Det vi ser apene gjør, er de vi også burdte gjøre når det kommer til kosthold.



Ja, de levde som apene de var. Vi lever ikke naturlig slik de gjorde, ifølge min mening.

Det vi ser apene gjør, er de vi også burdte gjøre når det kommer til kosthold.





Oida Smiley
Sa brura

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #184 : 14. juni 2009, 12:22 »
ja, jeg skjønte jo at det handlet om mennesker da... Lever aper og gorillaer på bunnen av næringskjeden? Vi hadde utviklet oss i en annen retning, og hadde funnet vår plass i næringskjeden.

For meg er det ganske tydelig. Nå er vi på vei til å virkelig ødelegge denne jorda, og da er det ganske åpenlyst at det vi mennesker gjør er feil! Å forurense jorda er feil. Vi er de eneste dyra på denne jord som lever feil, i mine øyne.   

Unknown_Soldier: jeg ser ikke helt motsigelsen men.. Jeg er ganske klar på at vi burdte leve i ett med naturen vi også. Eller var det bare fordi at jeg i den setningen uthevet det med kosthold i forhold til alt det andre unaturlige vi gjør? Smiley
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #185 : 14. juni 2009, 12:34 »
In 200,000 years on Earth, humanity has upset the balance of the planet, established by nearly four billion years of evolution. The price to pay is high, but it's too late to be a pessimist: humanity has barely ten years to reverse the trend, become aware of the full extent of its spoliation of the Earth's riches and change its patterns of consumption.


http://www.youtube.com/watch?v=G8IozVfph7I
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #186 : 14. juni 2009, 12:37 »

Hmm.. er det bare jeg som ser denne GEDIGNE selvmotsigelsen?

Så sier du dette:


Ja, de levde som apene de var. Vi lever ikke naturlig slik de gjorde, ifølge min mening.

Det vi ser apene gjør, er de vi også burdte gjøre når det kommer til kosthold.





Oida Smiley
Sa brura

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #187 : 14. juni 2009, 12:45 »
Flisepikkeri er gøy Wink

Jeg vet ikke hvordan vi mennesker hadde utviklet oss hadde vi holdt oss til rå naturlig mat (være seg kjøtt også), om vi hadde bygget hus slik mange andre dyr gjør eller om vi hadde bodd i åpen jungel som andre aper. Det jeg absolutt ikke mener er at vi skal leve slik vi gjør idag, og BARE spise rå mat, mens vi kjører rundt i biler osv. Masseproduert-prossessert mat forurenser denne planeten enormt  mye. Emballasje, produsering, transport, sprøyting osv.. Verden hadde funnet balanse om vi gikk vekk fra dette. Hadde alle i verden idag gått over på raw food, ja da hadde verden forandret seg drastisk til det bedre. Det er mine tanker ihvertfall.

At du stresser med at jeg skrev "i forhold til kosthold" må jeg bare si at det det overnevte jeg hadde i tankene. 

Men er man ute etter å arrestere noen så er man ute etter å arrestere noen da Smiley
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #188 : 14. juni 2009, 12:46 »
Jeg tror kanskje zyprexa kunne bidratt til å dra deg ut av bobla di og kommet ett lite steg nærmere virkeligheten, så hadde du kanskje kunne bidratt med noe konstruktivt. Det eneste som kan få oss inn i din drømmeverden, fritt for skumle ting som sprøytemidler, stekepanner og ferdigmat er å bombe oss tilbake til da menneskene fortsatt satt og lekte med trekubber og gråstein. Hvis alt formål med å være på jorda var å utvinne B12 fra insekter, fordøyelsesregulerende enzymer fra potteplanter og antioksidanter fra bær så hadde vi dødd ut for lenge siden.....av kjedsomhet.
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #189 : 14. juni 2009, 13:00 »
Flisepikkeri er gøy Wink

Jeg vet ikke hvordan vi mennesker hadde utviklet oss hadde vi holdt oss til rå naturlig mat (være seg kjøtt også), om vi hadde bygget hus slik mange andre dyr gjør eller om vi hadde bodd i åpen jungel som andre aper. Det jeg absolutt ikke mener er at vi skal leve slik vi gjør idag, og BARE spise rå mat, mens vi kjører rundt i biler osv. Masseproduert-prossessert mat forurenser denne planeten enormt  mye. Emballasje, produsering, transport, sprøyting osv.. Verden hadde funnet balanse om vi gikk vekk fra dette. Hadde alle i verden idag gått over på raw food, ja da hadde verden forandret seg drastisk til det bedre. Det er mine tanker ihvertfall.

At du stresser med at jeg skrev "i forhold til kosthold" må jeg bare si at det det overnevte jeg hadde i tankene. 

Men er man ute etter å arrestere noen så er man ute etter å arrestere noen da Smiley

Det er ikke flisespikkeri, men du argumenterer på nøyaktig samme måte som fundamentale religiøse argumenterer. Jeg har ikke sett ett eneste eksempel fra din side på at dietten din har noen flaws. Og hvis du helt seriøst tror at dietten din er perfekt, noe som har blitt motbevist gang på gang på gang, og som du ror deg unna på, på en helt håpløs måte, så er du per definisjon en fanatiker. Du må til og med ty til selvmotsigelser for å kunne svare på alle innleggene som motbeviser det du sier.
Sa brura

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #190 : 14. juni 2009, 13:09 »
In 200,000 years on Earth, humanity has upset the balance of the planet, established by nearly four billion years of evolution. The price to pay is high, but it's too late to be a pessimist: humanity has barely ten years to reverse the trend, become aware of the full extent of its spoliation of the Earth's riches and change its patterns of consumption.
Som jeg har nevnt tidligere så synes jeg det er idiotisk å promotere, som løsningen på den ødelagte balansen til planeten, en diett som krever at store mengder av ingrediensene må transporteres over halve kloden. Tang fra Andesfjellene, salt fra Himalaya, frukt fra tropiske strøk. Kortreist FTW.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #191 : 14. juni 2009, 13:17 »
1) Altså, naturen inkludert dyrelivet i seg selv er akkurat slik den skal være, når mennesket ikke kommer inn og forstyrrer. Enig?

2) Vi er aper. Enig?


3) Det finnes ikke noen mangler i raw food. Enig?


4) Ingen andre dyr på denne planeten varmebehandler maten sin, vi og kjærledyrene våres er de eneste dyra som i hovedsak dør av måten vi spiser på. Enig?


5) Raw food har ingenting med religion å gjøre. Enig?


6) Dyr og slakt iverden forekommer under svært unaturlige mpter, da vi dretter opp dyr, holder dem i fangenskap, forer dem med sprøytede midler, feter dem opp, tvinger dem til å leve for å dekke våres behov. De lever fordi vi vi har fremtvunget det. Enig?


7) Emballasje, frakt, produsering av non-raw food forurenser miljøet. Enig? (ja, frakt måtte ha forekommet innenfor en verden med raw food, men forurensingen alt i alt hadde vært langt mindre)


Vennligst svar punkt for punkt slik at jeg kan kartlegge hva du/dere mener om hvert aspekt.


"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #192 : 14. juni 2009, 13:24 »
1) Altså, naturen inkludert dyrelivet i seg selv er akkurat slik den skal være, når mennesket ikke kommer inn og forstyrrer. Enig?

2) Vi er aper. Enig?


3) Det finnes ikke noen mangler i raw food. Enig?


4) Ingen andre dyr på denne planeten varmebehandler maten sin, vi og kjærledyrene våres er de eneste dyra som i hovedsak dør av måten vi spiser på. Enig?


5) Raw food har ingenting med religion å gjøre. Enig?


6) Dyr og slakt iverden forekommer under svært unaturlige mpter, da vi dretter opp dyr, holder dem i fangenskap, forer dem med sprøytede midler, feter dem opp, tvinger dem til å leve for å dekke våres behov. De lever fordi vi vi har fremtvunget det. Enig?


7) Emballasje, frakt, produsering av non-raw food forurenser miljøet. Enig?


Vennligst svar punkt for punkt slik at jeg kan kartlegge hva du/dere mener om hvert aspekt.



Gidder ikke skrive et laaangt innlegg så svarer bare på noe.
1. Hva er naturlig? Er det ikke naturlig at arter utvikler seg (survival of the fittest). Poenget: Mennesker utvikler seg og tar i bruk de ressurser vi kan.
2. Vi er ikke aper, vi stammer fra aper.
3. Det finnes store mangler i raw food, les hva folk har skrevet til deg tidligere i tråden.
4. Dette er feil, du får backe opp dette om det er noe du mener, bevisbyrden ligger ikke på meg.
5. Enig.
6. Se punkt 1, hva er naturlig?
7. Definer forurensing.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #193 : 14. juni 2009, 13:36 »
1) Mennesket har en plass i naturen.
2) Vi har mye felles med apene, men har utviklet oss (Darwinistisk sett) et stykke fra apene.
3) Jeg er alt annet enn overbevist om at raw-food er fullstendig dekkende ernæringsmessig.
4) Vi lever betydelig lengre enn våre forgjengere, og noe skal man dø av.
5) Metodologien til rawfood-bevegelsen deler veldig mye med metodologien til sekter, selv om det ikke et iboende svar på de spørsmål religion vanligvis prøver å gi et svar på.
6) Som tidligere nevnt, så har jeg lite til overs for moderne kjøttproduksjon.
7) Emballasje, frakt og produsering av all mat forurenser miljøet. Å frakte 1 kg rå gulrøtter forurenser like mye som å frakte 1 kg brent biff.

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #194 : 14. juni 2009, 13:45 »
1) Altså, naturen inkludert dyrelivet i seg selv er akkurat slik den skal være, når mennesket ikke kommer inn og forstyrrer. Enig?
Alle arter forstyrrer og ødelegger for hverandre i større eller mindre grad. Vi gjør det mer enn alle andre arter tilsammen, avhengig av vårt levesett.

2) Vi er aper. Enig?
Den femte apen er vi vel. Avhengig av hvordan du ser på det. Vi stammer fra primater.

3) Det finnes ikke noen mangler i raw food. Enig?
Nei.
Om du ikke har kunnet svare for deg før, så er det ikke noe poeng for meg å påpeke flere mangler eller gjenta hva andre har sagt.

4) Ingen andre dyr på denne planeten varmebehandler maten sin, vi og kjærledyrene våres er de eneste dyra som i hovedsak dør av måten vi spiser på. Enig?
Vi er også det mest langtlevende pattedyret på planeten. En av de mange grunnene til
 det er at vi lærte oss å varmebehandle maten slik at den blir letter å bryte ned og parasitter/bakterier dør.
5) Raw food har ingenting med religion å gjøre. Enig?
Ja og nei. Slik du argumenterer så påminner du meg mye om en relgiøs. Jeg er usikker.

6) Dyr og slakt iverden forekommer under svært unaturlige mpter, da vi dretter opp dyr, holder dem i fangenskap, forer dem med sprøytede midler, feter dem opp, tvinger dem til å leve for å dekke våres behov. De lever fordi vi vi har fremtvunget det. Enig?
I mange tilfeller ja. Jeg er heller ingen fan av industriell kjøttproduksjon.
7) Emballasje, frakt, produsering av non-raw food forurenser miljøet. Enig? (ja, frakt måtte ha forekommet innenfor en verden med raw food, men forurensingen alt i alt hadde vært langt mindre)
Mens embalsje frakt og produksjon av alger fra japan er helt forurensingsfritt?
Våkn opp.


Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!