Skrevet av Emne: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!  (Lest 137355 ganger)

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #195 : 14. juni 2009, 14:14 »
1. Hva er naturlig? Er det ikke naturlig at arter utvikler seg (survival of the fittest). Poenget: Mennesker utvikler seg og tar i bruk de ressurser vi kan.

Hva som er naturlig er å ta i bruk naturen i sin rå tilstand, og ikke kombinere og kombinere til vi får giftige kjemikalier, stoffer og gasser som ikke naturen selv innehar. Jo, at arter utvikler seg er naturlig, men ikke at man utvikler seg vekk fra naturen. Det er i min mening ikek naturlig. Se hva du siotter og ser på akkurat nå. Er det naturlig at jeg i et hus et eller annet sted i verden, kan kommunisere med deg akkurat nå? Nei.

2. Vi er ikke aper, vi stammer fra aper.

Vi stammer fra en ape, og vi ER aper. Vi kan ikke rømme fra vår arv uansett hvor fort vi tror vi løper. Eller mener du at vi har utviklet oss inn til en annen rase plutselig/over tid?  "Øst-Afrika er fødestedet til den mennesklige rasen. Vår stamfar fikk for 5-6 millioner år siden, 2 barn, en av dem var skjebnet til å være forfeder til menneske og den andre var skjebnet til å være forfeder til sjimpansene." Richard Dawkins. (Darwin)  "Vi er så nær i slekt med sjimpansene at det ikke er umulig å tenke at vi kan parre oss med dem."

3. Det finnes store mangler i raw food, les hva folk har skrevet til deg tidligere i tråden.

Korreksjon: Mange her har kommet med misforståelser av at raw food er mangelfullt, noe som jeg selv mener jeg har motbevist for den som faktisk var villig til å lære istedet for å fordømme og ikke fakta jeg kom med. Men om det er noe du mener jeg ikke har motbevist av mangler i raw food, ja da er du HJERTELIG velkommen til å nevne hva!!! Smiley  Alle her er velkommen til å komme med hva de mener som er mangler i raw food!! Cheesy

4. Dette er feil, du får backe opp dette om det er noe du mener, bevisbyrden ligger ikke på meg.

Hva mener du, skal jeg bevise at vi er de eneste som varmebehandler maten vår? Eller bevise at vi mennesker dør som følger av non-raw maten vi spiser? Smiley


7. Definer forurensing.

Ok.

http://www.youtube.com/watch?v=QqQVll-MP3I

http://www.youtube.com/watch?v=c2sgaO44_1c


"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."


Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #197 : 14. juni 2009, 14:37 »
Man kan stille seg spørsmålet om hva som er smart. Definisjonen av smart. Ja, vi har gjort mye rart enn det andre dyr har gjort, men har vi gjort noe smart eller dumt? Jeg mener: Dumt. Det kan jeg avgjøre bare ved å se ut av vinduet mitt og se utover byen jeg bor i.

Vi har blitt " for smarte" for vårt eget beste.  Nå er store katastrofale følger i ferd med å skje pga. at vi er så "smarte".
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #198 : 14. juni 2009, 14:52 »
Hva som er naturlig er å ta i bruk naturen i sin rå tilstand, og ikke kombinere og kombinere til vi får giftige kjemikalier, stoffer og gasser som ikke naturen selv innehar. Jo, at arter utvikler seg er naturlig, men ikke at man utvikler seg vekk fra naturen. Det er i min mening ikek naturlig. Se hva du siotter og ser på akkurat nå. Er det naturlig at jeg i et hus et eller annet sted i verden, kan kommunisere med deg akkurat nå? Nei.

Vi stammer fra en ape, og vi ER aper. Vi kan ikke rømme fra vår arv uansett hvor fort vi tror vi løper. Eller mener du at vi har utviklet oss inn til en annen rase plutselig/over tid?  "Øst-Afrika er fødestedet til den mennesklige rasen. Vår stamfar fikk for 5-6 millioner år siden, 2 barn, en av dem var skjebnet til å være forfeder til menneske og den andre var skjebnet til å være forfeder til sjimpansene." Richard Dawkins. (Darwin)  "Vi er så nær i slekt med sjimpansene at det ikke er umulig å tenke at vi kan parre oss med dem."

Korreksjon: Mange her har kommet med misforståelser av at raw food er mangelfullt, noe som jeg selv mener jeg har motbevist for den som faktisk var villig til å lære istedet for å fordømme og ikke fakta jeg kom med. Men om det er noe du mener jeg ikke har motbevist av mangler i raw food, ja da er du HJERTELIG velkommen til å nevne hva!!! Smiley  Alle her er velkommen til å komme med hva de mener som er mangler i raw food!! Cheesy

Hva mener du, skal jeg bevise at vi er de eneste som varmebehandler maten vår? Eller bevise at vi mennesker dør som følger av non-raw maten vi spiser? Smiley


Ok.

http://www.youtube.com/watch?v=QqQVll-MP3I

http://www.youtube.com/watch?v=c2sgaO44_1c



Du er ikke dum som starter hvert eneste svar med jeg mener. For det du sier er jo riv ruskende galt, jeg melder meg herved ut av denne diskusjonen. Det blir for dumt at du kommer med påstander, får svar, og kommer med dine MENINGER. Hva du mener har null og nada å si for hva som faktisk er realiteten.
Eksempler:
"Det er i min mening ikke naturlig". Du benekter altså at evolusjonsteorien er naturlig? Naturlig utvelgelse, det ligger litt i ordet. Survival of the fittest. Alt dette fører til at menneskene tar i bruk teknologi vi ikke tidligere hadde tilgjengelig. Det er naturlig.

Angående apene, så er det et missing link, så det er tvil om at vi stammer fra apene i det hele tatt. Det vil si, det enes om at vi gjør det, men det kan ikke bevises.

De såkalte bevisene du presenterer rundt raw food stammer fra propagandasider, og inneholder like mye mangler som den raw fooden du presenterer.

Du kan prøve å forstå hvorfor dyr ikke varmebehandler maten sin. Og jeg mener at du skal bevise at dyr ikke dør av maten de spiser som ikke er varmebehandlet.

Men denne diskusjonen blir for dum. Det fremgår tydelig at du ikke har noen intensjon om å vise til skikkelig forskning som tilsier at raw food er bra. Det nytter ikke å diskutere når en part er 100% sikker på hva som er rett (forutsatt at dette er galt). Slik er denne diskusjonen utviklet seg, og den eneste som kan endre på dette nå er deg, dersom du ser lyset en dag.

Jeg melder meg herved ut, forstår ikke de som gidder å diskutere videre med deg, tror bare de gjør det for diskusjonens skyld, og fordi du er et lett offer siden du representerer et tema som er lett angripelig. Jeg konkluderer med at alle på forumet her er uenige med deg, og trekker meg herved fra debatten.

Over og ut.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Odd A.mekvik

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #199 : 14. juni 2009, 14:59 »
Dør vi virkelig som følge av maten vi spiser.? så hadde vi spist rå mat,så hadde vi levd hvor lenge.?? 150-200 år.? så må jeg spørre igjen,lever aper lenger enn oss.? herregud,melder meg ut jeg også.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #200 : 14. juni 2009, 15:00 »
Dirdalen: Ja nå fikk jeg så hatten passa Wink Og det er jammen ikke dårlig at du snakker for alle her på forumet! wow..  Cheesy

Ps. At jeg benekter at evolusjonen er naturlig? Hvor har du det fra? åja, stemmer det, jeg kan jo ikke spørre deg fordi du har allerede stengt døren for videre kommunikasjon. En type "jeg har siste ordet" - teknikk som jeg personlig ikke er tilhenger av, da det ikke blir noen produktiv diskusjon ut av det.

jaja, ha en fin søndag da Smiley
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #201 : 14. juni 2009, 15:03 »
Det er ganske komisk at noen folk kommer inn i tråden for å si at de ikke vil være med i tråden.

Men som sagt, hver sin mening. Jeg mener mine ting og andre mener sine ting. Men jeg synes absolutt at man skal kunne kalre å diskutere og kommunisere for det.  Det er nå min mening, ja jeg kan ikke snakke for andre enn meg selv.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #202 : 14. juni 2009, 15:03 »
Dirdalen: Ja nå fikk jeg så hatten passa Wink Og det er jammen ikke dårlig at du snakker for alle her på forumet! wow..  Cheesy

Ps. At jeg benekter at evolusjonen er naturlig? Hvor har du det fra? åja, stemmer det, jeg kan jo ikke spørre deg fordi du har allerede stengt døren for videre kommunikasjon. En type "jeg har siste ordet" - teknikk som jeg personlig ikke er tilhenger av, da det ikke blir noen produktiv diskusjon ut av det.

jaja, ha en fin søndag da Smiley
Du vinner, gratulerer Smiley
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #203 : 14. juni 2009, 15:06 »
oi, er det noe å vinne her? Det har jeg ikke fått med meg gitt! Cheesy 


Ang. påstand om mangler i raw food kostholdet, så venter jeg forsatt på de tingene enkelte her mente som manglet i raw food!  what Jeg er ganske sikker på at råveganisme inneholder alt det man trenger, i og med at det kommer fra selve naturen og det er slik alle andre dyr lever. Men det kan hende det er noe jeg har oversett?

Da håper jeg virkelig at noen av dere kan påpeke dette for meg, for min egen del tenker jeg på. Og også for å fjerne evt. misforståelser ang. denne livsstilen.

Men å skyte meg bare fordi man tror at jeg er gal og fanatisk, ja det er urettferdig synes jeg. Alt jeg ber om er en sjans. Men da må man også være villig til å gi meg den sjansen. Jeg er menneske som alle andre, når folk kommer inn i tråden bare for å slenge med kjeften, ja da gjør det noe med hele tråden. Å ha en god debatt inneholder ikke på kalle motparten for navn eller annet. Og heller ikke at man skal dokumentere alt det man mener og om det ikke finnes dokumentasjon på nettet eller i forskning at det da ikke skal være sant eller stemme.

Raw food trengs å bli forsket mer på absolutt. Men inntil da må jeg bruke det jeg har av kunnskaper og andre lærekanaler for å kunne informere om denne livsstilen.

Jeg påstår ikke at min livsstil er riktig, den er bare mye mer logisk for meg enn andre livsstiler. (ja, skifte topic til Den Alternative livsstilen hadde vært en bedre ide, "ultimate" er en mer suggestiv fremstilling enn en påstand.)

Bare sånn for å klarne opp litt. 
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #204 : 14. juni 2009, 15:26 »
1) Altså, naturen inkludert dyrelivet i seg selv er akkurat slik den skal være, når mennesket ikke kommer inn og forstyrrer. Enig?
Totalt uenig! Mennesket er en del av naturer, det er ikke slikt at vi bare er et forstyrrelseselement. Hele spørsmålet ditt her er en selvmotsigelse.


Sitat
2) Vi er aper. Enig?

Etterkommere av.

Sitat
3) Det finnes ikke noen mangler i raw food. Enig?
Vel, du spiser selv kosttilskudd gjør du ikke?


Sitat
4) Ingen andre dyr på denne planeten varmebehandler maten sin, vi og kjærledyrene våres er de eneste dyra som i hovedsak dør av måten vi spiser på. Enig?
Igjen er dette feil. Det finnes dyrearter, f.eks. hai, som øker temperaturen i kroppen etter de har spist for å påvirke fordøyligheten etc. Klart, maten blir ikke svidd. Når det er sagt, mennesket (eller dets forfedre) har gjort kontrollert bruk av ild i ca. 1.3 millioner år noe som tilsier at vi burde ha tilpasset oss det å spise varmebehandlet mat.


Sitat
5) Raw food har ingenting med religion å gjøre. Enig?
Nå ja.... kanskje ikke direkte, men hele "bevegelsen" har klare likhetstrekk...


Sitat
6) Dyr og slakt iverden forekommer under svært unaturlige mpter, da vi dretter opp dyr, holder dem i fangenskap, forer dem med sprøytede midler, feter dem opp, tvinger dem til å leve for å dekke våres behov. De lever fordi vi vi har fremtvunget det. Enig?
Dette er riktig. Det å holde dyr i liv er beste måte å ta vare på kjøtt på.

Sitat
7) Emballasje, frakt, produsering av non-raw food forurenser miljøet. Enig? (ja, frakt måtte ha forekommet innenfor en verden med raw food, men forurensingen alt i alt hadde vært langt mindre)
Både og. Industriell fremstilling ja - å holde reinsdyr og spise de på vidda, nei. Du må skille mellom snørr og barter. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #205 : 14. juni 2009, 15:26 »
oi, er det noe å vinne her? Det har jeg ikke fått med meg gitt! Cheesy 


Ang. påstand om mangler i raw food kostholdet, så venter jeg forsatt på de tingene enkelte her mente som manglet i raw food!  what
Skriv hva du spiser på en dag/uke. Nei du trenger ikke å oppgi i gram, men bruk enheter som f.eks. En liten skål, en stor skål, en neve, en klyp (som i en klype salt). Sånne ting. Så blir det lettere
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #206 : 14. juni 2009, 16:06 »
Totalt uenig! Mennesket er en del av naturer, det er ikke slikt at vi bare er et forstyrrelseselement. Hele spørsmålet ditt her er en selvmotsigelse.

Ja, selve mennesket er en del av naturen. Men er vi en del av naturen når vi kjører inn i skogen med traktor, drar fram hagla, tenner oss en røyk, kaster fra oss plast i naturen som komemr fra en godterifabrikk i thailand? Er vi naturlige da synes du?

Etterkommere av.

Så hva vil du kalle oss for idag? Er vi ikke dyr lenger? Er vi blitt andre dyr/vesener enn aper? Er vi blitt til vårt eget dyr? Har vi utviklet oss til en egen rase?

Vel, du spiser selv kosttilskudd gjør du ikke?

ja. hvorfor tror du jeg spiser tilskudd og ikke insekter? hva kan grunnen være til det tror du?


Igjen er dette feil. Det finnes dyrearter, f.eks. hai, som øker temperaturen i kroppen etter de har spist for å påvirke fordøyligheten etc. Klart, maten blir ikke svidd. Når det er sagt, mennesket (eller dets forfedre) har gjort kontrollert bruk av ild i ca. 1.3 millioner år noe som tilsier at vi burde ha tilpasset oss det å spise varmebehandlet mat.

Så....fordi de indre organene til en hai varmer opp maten naturlig som du nevner, så er det et tegn til oss mennesker at vi også budte varme opp maten før vi spiser den? Du sier "tilsier oss at vi burde varme opp maten" og siden folk her krever vitenskap fra meg, har du noe vitenskap som bekrefter dette du sier? At mennesket er ment til å varme opp maten? Hva med før vi fant opp ilden, burdte ikke det være et tydeligere tegn på at vi ikke var ment til å varme opp i og med at da kommer maten i sin naturlige form slik løver og andre dyr spiser den? Jeg bare spør..


Nå ja.... kanskje ikke direkte, men hele "bevegelsen" har klare likhetstrekk...

"bevegelsen", som ikke har noen hensikt ved seg, som ikke tjener på at folk kjøper økologisk frukt og grønt, som ikke tjener profitt på at folk blir sunnere. Men som kun tjener på at "supply and demand" gjør at bønder kan begynne å leve av å dyrke økologisk og uten giftige sprøytemidler, og ergo så får jeg også et større utvalg i butikken. Høres det ille ut synes du? En sprøytemiddelfri, tilsetningstoff-fri, fri for kustige fremmedstoffer for kroppen, 100% rent og naturlig?  Det kommer alltid til å finnes unntak, men her er det inget produkt å selge. Hva vil du gi babyen din? Sprøytemiddel eller solmoden frukt?


Dette er riktig. Det å holde dyr i liv er beste måte å ta vare på kjøtt på.

Men er det riktig, for hvem?? Er det riktig at vi tar dominans over andre dyr slik? Stenger dem inn, forer dem med all slags dritt, gjør dem smellfeite og plutselig en dag så er livet deres slutt. Er det respekt og verdighet for andre dyr? Vi har utnevnt oss selv til å ha herredømme over denne kloden. En dag kommer vi til å få dette midt i trynet tilbake igjen, det har allerede begynt. Dessverre m alle andre uskyldige dyr lide for vår maktsyke herredømme.


Her er et klipp om hva som skjer dagen mennesker forsvinner.

http://www.youtube.com/watch?v=ri9bAtQDe00

30 år etter mennesket har forsvunnet:

http://www.youtube.com/watch?v=Rh-lqtxZisA
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

IntX

  • Gjest
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #207 : 14. juni 2009, 16:08 »
Du må være det sykeste medlemmet jeg noen sinne har kommet over her på treningsforum Grin
Etter hva jeg har sett så har du ikke klart å "omvende" en eneste person enda, så da lurer jeg egentlig på hva som er vitsen med å fortsette. De som skulle være interesserte bør vel ha snappet opp et poeng eller to i løpet av disse sidene.

PS: Vegard Gjerdum la ut kostholdet sitt for noen sider siden. Skulle ikke du komme med en raw-erstatning til ham eller var dette dødfødt?
PSS: Hvordan ser ditt kosthold ut i løpet av en dag?

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #208 : 14. juni 2009, 16:08 »
Min kjære naive venn.

 I mostetning til hva du tror så er også naturen  et grusomt sted, dyr dør og lider i naturen hver eneste dag, i en langt større skala en mennesker noen gang kan påtvinge husdyr. Tenk på all lidelse som finner sted hver dag som et resultat av naturen?

Jeg må få foreslå at trådstarter slutter å vaske seg med såpe, slutter å bruke klær, ikke drar til tannlegen når man har hull i tennene, og sist men ikke minst selvfølgelig ikke tar medisin når man er syk. Det er jo ingen aper som drar til legen, følgelig så er det naturlig å dø av sykdom, og verden blir et bedre sted.

Jeg skal besøke deg på sykehuset.

Dette er naturreligion intet annet.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #209 : 14. juni 2009, 16:13 »
nei, sa jeg at jeg skulle komme med en erstatning til han? Men de kan jeg godt gjøre om noen vil det!

Ja, jeg er har lang fartstid på diskusjon.no haha Tongue Der diskuterer vi slikt så knapper og tastatur flyr veggimellom Cheesy

Ja jeg skal legge ut hvordan kostholdet mitt ser ut i løpet av en dag.


Jeg er ikke her for å omvende for det er nyttesløst og det viktigste for meg er egentlig at jeg lever så sunt jeg bare kan, både for meg og miljøet Smiley  jeg er her for å informere om denne livsstilen og diskutere rundt dette. Og også natur og miljø.

Å diskutere kosthold er ypperlig synes jeg, her på et forum der folk er veldig opptatt av hva de putter i seg.  At folk mener jeg ikke passer inn her fordi jeg ikke diskuterer typiske tema, ja det spiller ingen trille for meg. Kosthold er kosthold.

"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!