Skrevet av Emne: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!  (Lest 137347 ganger)

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1005 : 13. juli 2009, 17:20 »
Bruker råveganere såpe og shampo? Det er IALLEFALL unaturlig.
Vel, dette er jeg ikke enig i. Såpe har lange tradisjoner. Bland talg (dyrefett) og lut f.eks, og du får såpe. Olivensåper o.l. er også fra gammelt av.
Dagens såper og sjampoer er jeg imidletid enig i ikke faller inn under det naturlige.
Når det gjelder tannkrem, så er det annerledes siden vi her finner omstridte stoffer som triklosan (bakteriedrepende), natriumlaurylsulfat (skum-dannende), parabener (konserveringsmiddel) og parfyme.

Jeg kan ikke svare for andre råveganere enn meg på dette, og jeg (som jeg har sagt før) spiser natulig, men lever i det samfunnet vi har idag.

Jeg ser en stor misforståelse av hva jeg har forgjeves prøvd å fortelle gjennom trådene. Jeg har ikke ord igjen snart, jeg får ikke forklart det bedre, så jeg beklager.
Var dette ment som et svar på mitt spørsmål om tannpuss?
Jeg spør igjen: pusser du tennene? (ja/nei). Begrunn svaret Smiley

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1006 : 13. juli 2009, 17:28 »
Ja, jeg pusser tennene. Her er min begrunnelse en gang til Smiley

At man ikke skal varme maten men spise kun naturlig mat. Og jeg har hele tiden snakket om at vi lever unaturlig i forhold til alle andre dyr, det er vi som er avviket og det er vi som har dratt vekk fra den rå natur. Jeg er født inn i den og det blir svært vanskelig for meg å gå imot denne utviklingen og leve i den rå naturen. Vi kommer aldir til å kunne gå tilbake til den rå naturen slik jeg mener at vi var designet til fra børjan av.

Jeg har overhodet ikke ment at vi nå skal slippe hele utviklingen ut av henda og bo i skogen. Det er det andre som har prøvd å sagt og latterliggjort meg med, og IKKE jeg som har sagt.  Jeg forklarer kun hva jeg mener er naturlig og ikke.



Selvom jeg spiser naturlig og mener at vi lever unaturlig, så betyr ikke det at jeg har midler og mulighet til å gå tilbake til den rå naturen. Det er umulig.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1007 : 13. juli 2009, 17:32 »
Ja, jeg pusser tennene. Her er min begrunnelse en gang til Smiley

At man ikke skal varme maten men spise kun naturlig mat. Og jeg har hele tiden snakket om at vi lever unaturlig i forhold til alle andre dyr, det er vi som er avviket og det er vi som har dratt vekk fra den rå natur. Jeg er født inn i den og det blir svært vanskelig for meg å gå imot denne utviklingen og leve i den rå naturen. Vi kommer aldir til å kunne gå tilbake til den rå naturen slik jeg mener at vi var designet til fra børjan av.

Jeg har overhodet ikke ment at vi nå skal slippe hele utviklingen ut av henda og bo i skogen. Det er det andre som har prøvd å sagt og latterliggjort meg med, og IKKE jeg som har sagt.  Jeg forklarer kun hva jeg mener er naturlig og ikke.



Selvom jeg spiser naturlig og mener at vi lever unaturlig, så betyr ikke det at jeg har midler og mulighet til å gå tilbake til den rå naturen. Det er umulig.
Det er da slettes ikke umulig, eller tror du at isolerte stammer i jungelen i brasil bare er en kospirasjon?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1008 : 13. juli 2009, 17:35 »
Ja, jeg pusser tennene. Her er min begrunnelse en gang til Smiley

At man ikke skal varme maten men spise kun naturlig mat. Og jeg har hele tiden snakket om at vi lever unaturlig i forhold til alle andre dyr, det er vi som er avviket og det er vi som har dratt vekk fra den rå natur. Jeg er født inn i den og det blir svært vanskelig for meg å gå imot denne utviklingen og leve i den rå naturen. Vi kommer aldir til å kunne gå tilbake til den rå naturen slik jeg mener at vi var designet til fra børjan av.

Jeg har overhodet ikke ment at vi nå skal slippe hele utviklingen ut av henda og bo i skogen. Det er det andre som har prøvd å sagt og latterliggjort meg med, og IKKE jeg som har sagt.  Jeg forklarer kun hva jeg mener er naturlig og ikke.



Selvom jeg spiser naturlig og mener at vi lever unaturlig, så betyr ikke det at jeg har midler og mulighet til å gå tilbake til den rå naturen. Det er umulig.
OK, takk for svar. Du pusser altså tennene.

Jeg synes det hele imidletrtid begynner å bli litt halvhjertet når du først argumenterer for å leve så naturlig som mulig, mer slik dyrene gjør osv. Deretter sier du at dette ikke er mulig.
For å fortsette der jeg glapp: Hvorfor kan du ikke ganske enkelt kutte tannbørsten fra i dag og på den måten leve mer i pakt med dine egne retningslinjer?

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1009 : 13. juli 2009, 17:54 »
Fordi jeg er født inn i en industriell verden. Jeg kan ikke skru tilbake tida, det forstår du vel?


Jeg hadde ikke overlevd en dag ute i naturen! Jeg hadde tapt i angrep fra andre rovdyr. At man her sier at da er jeg en hykler, ja da har man misforstått hva jeg mener. Jeg har ingen forutsetninger for å klare meg ute i naturen slik andre primater gjør. Jeg er altfor svak. Det jeg kan gjøre for min egen kropp, er å gi den næring som den liker og trenger. Ikke gi den kunstig bearbeidet mat som den må slite med å fordøye.

Men for å kunne fungere i denne menneskeskapte samfunnet, og her i Norge, så må jeg spille med reglene. Både sosiale og andre.

Det er kostholdet jeg fremmer, og jeg har aldri ment at vi nå i 2009 skal snu oss og gå tilbake, vrake alt og dra tilbake til naturen med en gang. Det går ikke. Selvom det er ideelt, så går det ikke.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1010 : 13. juli 2009, 17:58 »
Fordi jeg er født inn i en industriell verden. Jeg kan ikke skru tilbake tida, det forstår du vel?


Jeg hadde ikke overlevd en dag ute i naturen! Jeg hadde tapt i angrep fra andre rovdyr. At man her sier at da er jeg en hykler, ja da har man misforstått hva jeg mener. Jeg har ingen forutsetninger for å klare meg ute i naturen slik andre primater gjør. Jeg er altfor svak. Det jeg kan gjøre for min egen kropp, er å gi den næring som den liker og trenger. Ikke gi den kunstig bearbeidet mat som den må slite med å fordøye.
Dette handler ikke om å skru verden tilbake. Dette handler utelukkende om DEG, og DU kan leve i pakt med det DU mener er naturlig ved å slutte deg til aboriginere, maorier, inuitter, you name it! I brasil har vi isolerte stammer som aldri har sett den industrielle verden, slutt deg til dem så kan du leve i pakt med naturen.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1011 : 13. juli 2009, 17:59 »
Pff, du skal lete lenge etter rovdyr her i skauen, du greier deg fint i naturen med litt innsats. Som gammel speider-nebbdyr går jeg god for det.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1012 : 13. juli 2009, 18:18 »
Det jeg kan gjøre for min egen kropp, er å gi den næring som den liker og trenger. Ikke gi den kunstig bearbeidet mat som den må slite med å fordøye.

Mener du at å koke/steke er kunstig bearbeiding som gjør maten tyngre å fordøye?
Er det ikke heller slik at koking/steking faktisk gjør maten lettere å fordøye for oss? At det forsvinner noen næringstoffer under steking og koking, kompenseres lettest ved å spise litt mer mat.


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1013 : 13. juli 2009, 18:22 »
Jeg hadde ikke overlevd en dag ute i naturen! Jeg hadde tapt i angrep fra andre rovdyr. At man her sier at da er jeg en hykler, ja da har man misforstått hva jeg mener. Jeg har ingen

Dette her viser hvor på villspor du er. Mennesket er på toppen av næringskjeden og har vært det lenge. Riktignok har vi brukt en del tusen år på å komme dit, og jeg for min del har ikke tenkt å gi fra meg den posisjonen.

Når du sier at du er for svak så er dette totalt feil. Du er et mennesket og er født med inteligens. Å beskytte seg mot alskens rovdyr er mangel på kunnskap og ingenting annet. Mennesket er ikke avhengig av styrke for å overleve i villmarka.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1014 : 13. juli 2009, 18:31 »
Varmebehandling av mat er ugunstig mtp gasser og kreftfremkallende stoffer, pluss at næring forsvinner, ja det gjør kjøttet lettere å fordøye, men om vi trenger varmebehandling for å fordøye maten (noe som er unikt for oss mennesker) så er det ett hint for meg at kjøtt ikke er noe vi skal ha. Ikke slik vi har blitt idag ihvertfall.

Fremmed er kjemisk mat, og når vi spiser kjøtt (dvs. andre dyrs muskler) så har de en helt annen molekylær fremmed sammensetning som vår kropp må jobbe og bruke mye eneergi for å fordøye. Den bruker lang tid på å passere kjøttet, og da tar vår kropp opp masse mer enn det andre rovdyr gjør. Kjøttet blir liggende i tarmen og forderve.

Jo mer av denne maten man spiser, jo mer steking (gasser og stoffer) får man i seg, og jo mer energi må kroppen bruke. 

"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1015 : 13. juli 2009, 18:33 »
Dette her viser hvor på villspor du er. Mennesket er på toppen av næringskjeden og har vært det lenge. Riktignok har vi brukt en del tusen år på å komme dit, og jeg for min del har ikke tenkt å gi fra meg den posisjonen.

Når du sier at du er for svak så er dette totalt feil. Du er et mennesket og er født med inteligens. Å beskytte seg mot alskens rovdyr er mangel på kunnskap og ingenting annet. Mennesket er ikke avhengig av styrke for å overleve i villmarka.

La oss si at jeg har dratt vekk fra den verden jeg kjenner, og jeg befinner meg ute i kun natur. Hvordan skal jeg klare meg mot den sultne ulven/bjørnen som står foran meg og glefser? Dvs. hvis jeg holder meg i Norge da.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1016 : 13. juli 2009, 18:35 »


 Vi kommer aldir til å kunne gå tilbake til den rå naturen slik jeg mener at vi var designet til fra børjan av.


Her snakker du om design, trodde du sverget til Darwin og evolusjon jeg?

Utlogget d386yv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1017 : 13. juli 2009, 18:36 »
du er sprøere enn en pakke kjeks

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1018 : 13. juli 2009, 18:37 »
La oss si at jeg har dratt vekk fra den verden jeg kjenner, og jeg befinner meg ute i kun natur. Hvordan skal jeg klare meg mot den sultne ulven/bjørnen som står foran meg og glefser? Dvs. hvis jeg holder meg i Norge da.

Det du beskriver er å begi deg i en situasjon du ikke kjenner. Men det betyr ikke at det er slik for alle mennesker? Selv om du mangler kunnskap om å overleve i villmarka så mangler ikke alle det? Trenger du annen mat enn Lars Monsen?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget vio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1019 : 13. juli 2009, 18:37 »
La oss si at jeg har dratt vekk fra den verden jeg kjenner, og jeg befinner meg ute i kun natur. Hvordan skal jeg klare meg mot den sultne ulven/bjørnen som står foran meg og glefser? Dvs. hvis jeg holder meg i Norge da.

Du gjør slik mennesket gjorde den gang dette var en realistisk problemstilling - du lager et spyd eller en pil-og-bue av tre og sener fra et dyrekadaver. Evt skremmer bort dyret med ild.
Hverken ulv eller bjørn betrakter mennesker som mat forøvrig, og vil i det store og hele flykte for livet når de ser oss. Nettopp fordi våre forfedre hadde for vane å drepe dem, noe som har resultert i en funksjonell tilpasning på lik linje med den å spise oppvarmet mat.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!