Skrevet av Emne: Marthe`s logg: lader opp.  (Lest 178751 ganger)

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #165 : 18. juli 2010, 15:14 »
Jøss! Det hørtes jo fantastisk ut, er det en guidet tur i gruppe eller har du bakgrunn/erfaring nok til å dra i vei på egenhånd? Skal du være ute lenge? Dette må jeg følge med på. Ellers høres "vanlige" fjellturplaner også veldig fint ut. Smiley

Det er en gruppe som setter opp ekspedisjoner i urørte områder i russland. Disse har mye erfaring med ulike ekspedisjoner, og dermed får jeg med meg mye mer enn hva jeg tror jeg ville fått til selv, som ikke er lommekjent i russland og hva man bør få med seg i villmarka der. Da får jeg også rafta, kjørt jeep osv som er endel av ekspediosjonsframkomsten enkelte plasser, da får jeg også underlagt større områder.
Turen ute sammens med dem er på 2-3 uker i strekk. Har også bedd om et individuell oppsatt tur av dem, itillfelle jeg velger å dra alene i 2 uker etter dette. 
Men enda langt fram i tid, mye kan endre seg i planene mine, men jeg har hvertfall satt meg et mål, og jobber meg opp mot det økomomisk og tidsmessig.

Utlogget Frk M

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Sv: Marthe`s treningslogg
« #166 : 18. juli 2010, 15:16 »
Spennende! Cheesy

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #167 : 18. juli 2010, 15:22 »
Spennende! Cheesy

Ja, gleder meg veldig nå som jeg har bestemt meg for å dra. Lenge vært i tankene mine, men jeg var ilag med en i mange år, og det å dra alene på noe sånt har liksom ikke helt vært naturlig i mitt hode. Men nå tenker jeg at jeg kan ikke sette hele livet mitt og mine drømmer på vent bare fordi jeg ikke er ilag med noen som kan være ilag med meg å gjennomføre dem Tongue


Utlogget Frk M

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Sv: Marthe`s treningslogg
« #168 : 18. juli 2010, 15:27 »
Helt sant. Det går helt fint å gjøre ting på egenhånd, så lenge man "bruker hue", forbereder seg godt og tenker muligheter fremfor begrensninger. Man får ofte gjort lite om man sitter og venter på andre!

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #169 : 18. juli 2010, 17:59 »
Søndag 18.juli. 2010:

Ok, idag trodde jeg ikke økta kom til å være noe særlig etter 2 lange nattevakter etter hverandre. Men dette her er humøre mitt:

http://www.youtube.com/watch?v=IpZm1TstpjQ


Så økta blei knall idag Cheesy

Program 2:

Millitærpress:                       3 sets X 8 reps X 32,5 kg <-- økning på 2,5 kg.

Sidehev 60 grader:                1 set X 8 reps X 8 kg.
                                            1 set X 8 reps X 9 kg <-- økning på 1 kg.
                                            1 set X 8 reps X 10 kg <-- økning.

Arnoldpress:                        3 sets X 8 reps X 12,5 kg <-- økning på 2,5 kg.

Omvend pec dec:                 3 sets X 8 reps X 52,5 kg <-- økning på 2,5 kg. Her snudde hele gymmen seg mot meg, i å med det var siste øvelsen jeg tok og at det var så møkktungt at jeg klarte ikke la være å banne mens jeg dro og pusta og pesa som jæveln sjøl, fly forbanna over at det var tungt Tongue


Hantel kickback:                  3 sets X 8 reps X 12,5 <-- økning på 2,5 kg.

Triceps dips mellom benker:  3 sets X 12 reps X 22,5 kg <-- økning på 2,5 kg.

Triceps kabelnedpress:          1 set X 8 reps X 42 kg.
                                           1 set X 8 reps X 45 kg <-- økning på 3 kg.
                                           1 set X 12 reps X 32 kg.

Triceps nedpress m/ omvendt grep:  3 sets X 8 reps X 40 kg <-- økning på 5 kg.

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #170 : 20. juli 2010, 21:12 »
Tirsdag 20. juli. 2010:

Åhh, fytte grisn for en herlig flow jeg har for tia Cheesy
Føler meg sinnsykt bra, og har et sykt bra overskudd. Idag følte jeg god kontakt i ryggen, tiltross for at det ble veldig tungt i  enkelte øvelser idag  >Cheesy

Program 3:

Markløft:                          1 set X 8 reps (m/stopp) X 70 kg.
                                     2 sets X 8 reps (u/stopp) X 75 kg <-- økning på 5 kg, TUNGT syns jeg det var:P
                                      1 set X 10 reps (m/stopp) X 50 kg.

Rygghev:                       3 sets X 8 reps X 12,5 kg extra. <-- økning på 2,5 kg.

Kabelroing:                     3 sets X 8 reps X 40 kg <-- teknikk terping.

Foroverbøyd stangroing:  3 sets X 8 reps X 60 kg <-- økning på 2,5 kg.

Shrugs m/stang:             3 sets X 10 reps X 60 kg <-- økning på 20 kg fra vektskiver til stang.

Chins:                            2 sets X 10 reps X 20 kg hjelpevekt <-- terper på teknikk her for tia.


Sittende tåhev:               3 sets X 10 reps X 45 kg <-- økning på 5 kg.

Stående tåhev:               3 sets X 25 reps X 20 kg <-- økning på 8 kg.

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #171 : 22. juli 2010, 14:55 »
Torsdag 22.juli.2010:

Klarte å starte treninga med å få en "kjink" i albuen min, men det gikk seg til etterhvert Tongue

Program 4:

Dype push-ups mellom benker:  1 set X 12 reps
                                              2 sets X 8 reps <-- kjørte armene enda mer ifra hverandre, har en sterk mistanke om at de var for nære hverandre så, og jaggu ble det ikke SYKT mye værre Tongue haha

Kabel Krysstrekk:    1 set X 8 reps X 22,5 kg (per side)<-- økning på 2,5kg.
                              1 set X 8 reps X 21 kg.
                              1 set X 8 reps X 20 kg.                       

Pec Dec:            1 set X 5 reps X 35 kg <-- økning på 2,5 kg, latterli tungt.haha
                        2 sets X 8 reps X 27,5 kg.

Dips:                 3 sets X 8 reps X 10 kg ekstra.


Hammercurl:     1 set  X 10 reps (per arm) X 10 kg.
                       2 sets X 7 reps X 12,5 kg.

Scottcurl:         1 set  X 5 reps X 20 kg <-- økning på 2,5 kg. Siste øvelsen idag, og jeg hadde ikke mer futt å gi rett og slett, måtte heller bare gi meg.

Bicepscurl m/stang:  3 sets X 10 reps X 16 kg <-- økning på 3 kg, og var overraskende lett.

Underarmscurl:     2 sets X 12 reps X 12,5 kg <-- økning på 2,5 kg.
                             1 set X 8 reps X 12,5 kg. Kjenner meg så sykt svak i venstre arm altså.... :S

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #172 : 23. juli 2010, 13:15 »
Fredag 23. juli. 2010:

Hmm ja, dagen idag startet ikke så alt for bra for min del,hehe
Jeg våkna i 07 tia, forbanna som jeg ble da jeg så hvor tidlig klokka var, prøvde jeg å sove mer. Mens magen hyla etter mat, så klarte jeg bare å holde ut i 30 min. Sto opp halv åtte og kokte egg og spiste 3 brødskiver med dette. Det var skyfri himmel og sol, jeg ble sur her jeg satt med frokostn over det latterlig flotte være, for viste jeg skulle løpe idag og at jeg skal jobbe kveld i mange dager når framover. Halvdau som jeg var, så var jeg bare nødt til å finne senga igjen (ekstrem appetitt og søvn behov for tia).

Våkna igjen 11.30, var sulten nå også. Men om jeg skulle rekke å løpe med bikkja før jobb, så måtte maten bare vente. Pakka på meg masse utstyr, og ut dro vi. Heldigvis var ikke sola så varm enda, så vi løp mesteparten av turen uten alt for store problemer pga varmen.

Idag pressa jeg meg hardt faktisk, jeg løp konsekvent med å løfte knærne høyere (som når man løper i oppoverbakker) da får jeg automatisk opp farten og bruker lårne mer i det jeg løper ifra. Så jeg har ikke jogga jevnt idag, jeg har løpt jevt. Og det er LATTERLIG tungt å løpe 100% i en time i strekk, 2 stopp for å drikke vann. Og da ser folk så nakken skal brekke av dem, en gjennomblaut hel tatovert jente som drikker som om hun ikke har sett vann, for så å gi flaska si til bikkja for å dele Tongue haha
Så jeg har underlagt meg mange mange km idag,hehe

Det å løpe 2 mil på en tredemølle med høyde osv, er faktisk bare barnemat iforhold å løpe hardt i terrenget over lang tid uten stopp. Så jeg jobber steinhardt for den formen jeg har og formen til bikkja mi Tongue (må bare skryte litt av meg selv i å med ingen andre gjør det,haha)

Men ja, nå kan jeg dra på jobb med god samvittighet.

Utlogget Shira

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 891

Sv: Marthe`s treningslogg
« #173 : 23. juli 2010, 13:25 »
Kjempe flink du er da!  Shocked Jeg HATER å jogge + at jeg får dritvondt i kneet.
Det jeg skulle ha gjort i steden tenker jeg er å gå i terenget. Meen, blir det gjort da  :Smiley

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #174 : 23. juli 2010, 14:11 »
Kjempe flink du er da!  Shocked Jeg HATER å jogge + at jeg får dritvondt i kneet.
Det jeg skulle ha gjort i steden tenker jeg er å gå i terenget. Meen, blir det gjort da  :Smiley

Ihh,takk Cheesy

Jeg har ikke jogga idag, jeg har løpt, gitt 100% hele veien.
Men ja, jeg har problemer med begge knærne mine, så må løpe med knestrømper, og jeg har betennelse i begge leggene og må (selv om det er skyfri himmel og sol som idag) løpe med tykke ull-leggstrømper. Så det koster, og det er vondt å løpe så mye og hardt som jeg gjør.

Men igjen så løper man ikke full marsj i en time i strekk uten å ville kaste opp, ha vondt i hele kroppen, og svette av seg klærne mens man løper,hehe
Det er HARDT, brutalt og jævli vondt.... Og jeg digger det (selvskader) haha
Det skal ikke være komfortabelt og ikke smertefullt å trene full faens peising, det skal koste..

Utlogget Shira

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 891

Sv: Marthe`s treningslogg
« #175 : 23. juli 2010, 14:16 »
Hehe, synest løping og jogging er det samme, ekkelt er det (hater konsistrening Tongue )
Men all ære til deg asså!! Kan du peise litt energi til meg og da Cheesy
 

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #176 : 23. juli 2010, 14:21 »
Hehe, synest løping og jogging er det samme, ekkelt er det (hater konsistrening Tongue )
Men all ære til deg asså!! Kan du peise litt energi til meg og da Cheesy
 

Hehe, jogging er i et moderat tempo, som er behagelig Tongue Løping er når du faktisk kjenner at du sparker ifra og må gi fullt utbytte. Er en grunn folk kan jogge i grupper og prate skit samtidig.
Men er man ny i gamet, så er begge deler like forbanna tungt,hehe

Akkurat nå er ikke energinivået så sinnsykt høyt, og må bruke resten på jobben og på de praktfulle ungdommene jeg jobber med der Cheesy
Men neste gang skal jeg tenke på deg,hehe

Utlogget Shira

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 891

Sv: Marthe`s treningslogg
« #177 : 23. juli 2010, 14:34 »
Hehe, supert!!
Ha en fin dag på jobb! Vi tar båten og stikker på holmen å griller Cheesy

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #178 : 24. juli 2010, 13:24 »
Lørdag 24. juli. 2010:

Jah, idag har jeg faktisk trena så krampa tok meg,hahaha
Herlight  :Smiley

Program 1:

Knebøy:                           3 sets X 8 reps X 62,5 kg. Følte meg sterk i knebøyen idag Smiley

Strake mark:                    3 sets X 8 reps X 62,5 kg.

Sittende lårcurl:                 1 set  X 5 reps X 35 kg <-- siste øvelsen jeg tok idag, helt på tryne form i curln idag. direkte vondt var det....Så gikk ned i vekt og øka heller på med reps. 
                                       2 sets X 12 reps X 25 kg.

Leg Extension:                    1 set X 8 reps X 42,5 kg.
                                       2 sets X 8 reps X 45 kg <-- økning på 2,5 kg.

Utspark bak m/kabel:        3 sets X 8 reps X 35 kg.

Utspark innover m/kabel:   2 sets X 8 reps X 20 kg.
                                         1 set X  8 reps X 22,5 kg <-- økning på 2,5 kg.

Utspark utover m/kabel:    2 sets X 8 reps X 20 kg.
                                         1 set X 8 reps X 22,5 kg <-- økning på 2,5 kg.

Jah, kake lår etter denne økta idag, så nå er det bare å karve seg avgårde på jobb, og bli mobba som vanlig for den syke gangen min  dry

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #179 : 25. juli 2010, 16:33 »
Søndag 25.juli. 2010:

Hmm, plan idag var egentlig å dra rett på langtur med bikkja etter jobben idag, men de høljer ned og jeg har hatt en skikkelig tøff dag på jobben, så formen er helt møkk... Så da gjør Marthe det som hun er best i; leid masse actionfilmer, bestilt seg pizza me ca. 2 tonn rømmedressing og glasscola.
*ligge under pledd og halvdøse med pizza i munnvika mens hun glimter på film* æ e så delikat Tongue haha

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!