Skrevet av Emne: Evis: 200kg raw benkpress  (Lest 508853 ganger)

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Evis skal bli styggsterk - 700kg RAW på NM
« #2850 : 22. november 2011, 12:40 »
Evis sine løft på J-NM Smiley Skrivefeil på filmen, Andre løft i bøy var 232.5kg
http://www.youtube.com/watch?v=upskVa4QOC8#noexternalembed&feature=channel_page

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: Evis skal bli styggsterk - 700kg RAW på NM
« #2851 : 22. november 2011, 15:46 »
Bøyen var lettare enn eg hugsa den! 250kg på RM?

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Evis skal bli styggsterk - 700kg RAW på NM
« #2852 : 22. november 2011, 20:27 »
Bra film, godt jobba av Halvmetern.

Syns du kjørte bra taktikk for og hale i land 700.

Og jammen er det ikke meget gode muligheter for at 300 ryker om ikke saa alt for lenge.  Hadde du sett for deg at det skulle gå så fort da du lagde den 300 kg mark tråden?

Lurer på hva du tar om du klarer og holde deg like motivert i en 10-20 års tid Grin


Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli styggsterk - 700kg RAW på NM
« #2853 : 22. november 2011, 20:34 »
Bøyen var lettare enn eg hugsa den! 250kg på RM?

Ja eg skulle ikkje ha feiga ut der. Hadde gått med en 5kg til tror eg.

250 hadde vært sykt så fort, gjenstår å se hvor bra treningen går.

Bra film, godt jobba av Halvmetern.

Syns du kjørte bra taktikk for og hale i land 700.

Og jammen er det ikke meget gode muligheter for at 300 ryker om ikke saa alt for lenge.  Hadde du sett for deg at det skulle gå så fort da du lagde den 300 kg mark tråden?

Lurer på hva du tar om du klarer og holde deg like motivert i en 10-20 års tid Grin



Tja nå har jeg jo ikke gjort 300 ennå, så hvem vet når det kan skje.. husker ikke helt hva jeg tenkte den gangen, men hadde vel ikke trodd at jeg skulle kunne høyne det 270-løftet med 20kg innenfor samme året.. sånnsett er jeg litt foran skjema egentlig.

Gjenstår å se hvor lenge jeg kan holde meg skadefri.. tror det er begrensningen egentlig - alvorlige skader som kan sette en stopper for tung løfting.. og såklart hvor tung jeg lar meg selv bli.


Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Evis skal bli styggsterk - 700kg RAW på NM
« #2854 : 23. november 2011, 23:09 »
Hva er målet ditt framover egentlig? Hvor lenge satser du RAW? Hvor langt opp er du villig til å la vekta gå for å nå målene dine?
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli styggsterk - 700kg RAW på NM
« #2855 : 23. november 2011, 23:19 »
Hva er målet ditt framover egentlig? Hvor lenge satser du RAW? Hvor langt opp er du villig til å la vekta gå for å nå målene dine?

Målet nå er å trene mot RM i februar, blir en litt halvveis mengdeoppkjøring til det stevnet.

Tror ikke jeg går for 300 i mark der, men kanskje litt bedre tall i bøy og benk enn jeg fikk på NM nå.

Satse og satse, jeg trener for å bli sterkere uansett. Får se hvordan mulighetene blir for raw i fremtiden, etterhvert hadde det vært greit å kunne faktisk konkurrere.. det hever motivasjonsfaktoren en god del.

Jeg har ikke satt meg noen øvre grense for kroppsvekt. Jeg må nok opp et stykke til tenker jeg, men det skal ikke gå for fort heller. Holder meg i -120 frem til RM i hvertfall tenker jeg.


Utlogget Tetra

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 980
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 980

  • Ain't got time for percentages
Sv: Evis skal bli styggsterk - 700kg RAW på NM
« #2856 : 24. november 2011, 03:59 »
Ikke at du i grunn har nevnt det noe sted selv, men trenger du absolutt fokusere på å øke vekten på det stadiet du er nå?

Vil tro at du har såpass kontroll over næringsinntaket at du VET du til enhver tid ligger i kcalorioverskudd, og dette er vel det viktige. Nå kan man selvfølgelig argumentere med at dette automatisk vil gjøre at du går opp i vekt, og joda du vil trolig også gjøre dette. Men så lenge du ikke går bananas vil dette skje sakte, og være stort sett muskelmasse. Bollekinntrykket i benk, og mage-mot-lår trykket i bøy tipper jeg du allerede har.

Ser vanskelig for meg at du over tid vil få mye igjen for å spise deg opp 10kg på 6 måneder mot f.eks 1kg - og det er vel det som er målet ditt slik jeg har fortstått det, bli alvorlig sterk over tid. Med andre ord, det tar kanskje noe lengre tid før du drar 300 i mark på denne måten, men tviler på det vil ta lengre tid før du når 350.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli styggsterk - 700kg RAW på NM
« #2857 : 24. november 2011, 04:10 »
Bare blitt en økt siden NM enn så lenge. Har blitt så forkjølet så tar det med ro.

Økten på tirsdag brukte jeg på å teste ut diverse øvelser jeg muligens skal ha med i programmet fremover.

Onsdagen tilbragte jeg i koma.

Ikke at du i grunn har nevnt det noe sted selv, men trenger du absolutt fokusere på å øke vekten på det stadiet du er nå?

Vil tro at du har såpass kontroll over næringsinntaket at du VET du til enhver tid ligger i kcalorioverskudd, og dette er vel det viktige. Nå kan man selvfølgelig argumentere med at dette automatisk vil gjøre at du går opp i vekt, og joda du vil trolig også gjøre dette. Men så lenge du ikke går bananas vil dette skje sakte, og være stort sett muskelmasse. Bollekinntrykket i benk, og mage-mot-lår trykket i bøy tipper jeg du allerede har.

Ser vanskelig for meg at du over tid vil få mye igjen for å spise deg opp 10kg på 6 måneder mot f.eks 1kg - og det er vel det som er målet ditt slik jeg har fortstått det, bli alvorlig sterk over tid. Med andre ord, det tar kanskje noe lengre tid før du drar 300 i mark på denne måten, men tviler på det vil ta lengre tid før du når 350.



Ja altså når jeg sier tyngre, så snakker vi rimelig langsiktig. Det siste året har jeg gått i fra 110-119,2kg men jeg tviler sterkt på at jeg er 130 om et år for å si det slik Smiley Det første halvåret med trening gikk jeg vel opp en 12kg eller noe, men så har det etterhvert gått gradvis saktere, ganske tett koblet med styrkefremgangskurven.

Ang. markløft er nok det øvelsen hvor kroppsvekt, som du sikkert vet selv, betyr minst. Jeg har dog ikke lyst til å være en markløft-spiker hvor halve totalen stammer fra markløft, så for å kunne løfte bra i bøy og benk så må jeg nok på sikt få opp kroppsvekten ytterligere. Ved 350 i mark er målet å bøye rundt 300, kanskje litt mer - avhengig av kroppsvekten. Jeg kan nok heldigvis bli bra tung før jeg får problemer i markløft med min fysikk tror jeg.

Jeg kan si at jeg har ingen verdens snøring, og har aldri hatt, på om jeg går i kalorioverskudd hver eneste dag. Jeg bare øker graden av ubehag i spisingen min når jeg vil opp og spiser normalt om jeg vil gå ned.. men ellers går jeg bare gjevnt opp og har vel gått opp i snitt noe sånt som 1kg i måneden. Dette får meg til å tro at det ville vært rart om jeg plutselig skulle stoppe her. Det er klart at om jeg tok kontrollen på kosten skulle jeg naturligvis kunne holde meg igjen her ved å aktivt begrense kaloriene.. men det har enn så lenge ikke vært nødvendig å holde oversikten for å gjevnt gå opp i vekt.

Utlogget Tetra

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 980
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 980

  • Ain't got time for percentages
Sv: Evis skal bli styggsterk - 700kg RAW på NM
« #2858 : 24. november 2011, 04:58 »
Jeg kan si at jeg har ingen verdens snøring, og har aldri hatt, på om jeg går i kalorioverskudd hver eneste dag. Jeg bare øker graden av ubehag i spisingen min når jeg vil opp og spiser normalt om jeg vil gå ned.. men ellers går jeg bare gjevnt opp og har vel gått opp i snitt noe sånt som 1kg i måneden. Dette får meg til å tro at det ville vært rart om jeg plutselig skulle stoppe her. Det er klart at om jeg tok kontrollen på kosten skulle jeg naturligvis kunne holde meg igjen her ved å aktivt begrense kaloriene.. men det har enn så lenge ikke vært nødvendig å holde oversikten for å gjevnt gå opp i vekt.

Da har du kontroll da. Mener ikke du skal telle kcalorier eller noe i den dur, det er overflødig. Tror vektøkningen vil stabilisere seg hvis du spiser slik at du til en hver tid er mett og ikke ubehagelig mett. Over tid tipper jeg kroppen trives best med dette, og du slipper bivirkningene med å bli unødvendig tung før du trenger det.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli styggsterk - 700kg RAW på NM
« #2859 : 24. november 2011, 05:09 »
Da har du kontroll da. Mener ikke du skal telle kcalorier eller noe i den dur, det er overflødig. Tror vektøkningen vil stabilisere seg hvis du spiser slik at du til en hver tid er mett og ikke ubehagelig mett. Over tid tipper jeg kroppen trives best med dette, og du slipper bivirkningene med å bli unødvendig tung før du trenger det.

Jepp det er litt sånn det er nå. Det går i platåer, hvor jeg holder samme vekten evt går litt ned ganske lenge før jeg går ganske fort opp noen kilo. Rykk og napp.

Gjelder å følge med at man får nok igjen for kiloene en går opp.

Fra RM i februar til NM i november gikk jeg opp 3,7kg og økte totalen med 55kg. Det vil jeg si er akkurat passe. Skulle jeg på mystisk vis holde styrkefremgangen med samme antall kilo er jeg da på 800kg på rundt 126-127kg Grin   :Smiley

Jeg fikk forøvrig beltet ett hakk lengre inn på NM enn RM.

Kan nevne at feks Jørn i klubben var god for noe rundt 880kg raw på rundt 130kg og 187cm høy. Så veldig feit trenger man såklart ikke bli, om man er totalt maskin altså.


Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Evis skal bli styggsterk - 700kg RAW på NM
« #2860 : 24. november 2011, 09:05 »
Jeg kan si at jeg har ingen verdens snøring, og har aldri hatt, på om jeg går i kalorioverskudd hver eneste dag. Jeg bare øker graden av ubehag i spisingen min når jeg vil opp og spiser normalt om jeg vil gå ned.. men ellers går jeg bare gjevnt opp og har vel gått opp i snitt noe sånt som 1kg i måneden. Dette får meg til å tro at det ville vært rart om jeg plutselig skulle stoppe her. Det er klart at om jeg tok kontrollen på kosten skulle jeg naturligvis kunne holde meg igjen her ved å aktivt begrense kaloriene.. men det har enn så lenge ikke vært nødvendig å holde oversikten for å gjevnt gå opp i vekt.

Dette er poesi! Det burde vært postet som sticky på alle deler av forumet, og alle medlemmer under 100 kg burde være nødt til å lære det utenat før de fikk poste et eneste lite semikolon.

Jeg skal sporenstreks printe det ut, laminere det og stifte det fast til underarmen min  >Cheesy
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Evis skal bli styggsterk - 700kg RAW på NM
« #2861 : 24. november 2011, 12:39 »
Kan nevne at feks Jørn i klubben var god for noe rundt 880kg raw på rundt 130kg og 187cm høy. Så veldig feit trenger man såklart ikke bli, om man er totalt maskin altså.
Er 880 kg raw et tall han har kommet opp med selv? Fordelt på hva?

Han hadde 350 i raw mark og før skjorta ble innført hadde han 195 i benk på benk-NM 2002 og 190 på Syd-Norsk 2003. Han ga seg med toppsatsingen på VM 2004 da han fikk 255 kg i benk. La oss si han endte opp med ca. 205 kg i rawbenk den gang. Dette vil bety 325 kg i rawbøy. Kan det stemme at han var god for det? Jeg må si jeg tviler. Høyset var definitivt et råskinn, men jeg tror 860, kanskje, er et bedre estimat på hans rawstyrke den gang. Selvsagt uansett utrolig.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli styggsterk - 700kg RAW på NM
« #2862 : 24. november 2011, 12:42 »
Er 880 kg raw et tall han har kommet opp med selv? Fordelt på hva?

Han hadde 350 i raw mark og før skjorta ble innført hadde han 195 i benk på benk-NM 2002 og 190 på Syd-Norsk 2003. Han ga seg med toppsatsingen på VM 2004 da han fikk 255 kg i benk. La oss si han endte opp med ca. 205 kg i rawbenk den gang. Dette vil bety 325 kg i rawbøy. Kan det stemme at han var god for det? Jeg må si jeg tviler. Høyset var definitivt et råskinn, men jeg tror 860, kanskje, er et bedre estimat på hans rawstyrke den gang. Selvsagt uansett utrolig.

Hehe hva i alle dager får deg til å tro at Jørn klarte å hente 50kg på skjorta? Tongue Han var aldri i nærheten av det. Jørn har benket 230 raw, og lå lenge i mellom 220-230. Han var mildt sagt ubrukelig med skjorten, ettersom han trente svært lite med den.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Evis skal bli styggsterk - 700kg RAW på NM
« #2863 : 24. november 2011, 12:47 »
Hehe hva i alle dager får deg til å tro at Jørn klarte å hente 50kg på skjorta? Tongue Han var aldri i nærheten av det. Jørn har benket 230 raw, og lå lenge i mellom 220-230.
Mange år etter at han la opp gjorde han 230 raw, ja, men du mener han hadde dette i seg da han løftet aktivt også? Kun ca. 1-2 år etter at han gjorde henholdsvis "kun" 195 og 190 kg i benkpress uten skjorta?
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli styggsterk - 700kg RAW på NM
« #2864 : 24. november 2011, 12:55 »
Mange år etter at han la opp gjorde han 230 raw, ja, men du mener han hadde dette i seg da han løftet aktivt også? Kun ca. 1-2 år etter at han gjorde henholdsvis "kun" 195 og 190 kg i benkpress uten skjorta?

Tror nok han var oppunder der ja, i hvertfall 220 lå han visst lenge på. Skal undersøke det litt nærmere men det sier seg selv at han ikke var i nærheten av 50kg på den skjorta han løftet med om du ser her på 2:24 http://www.youtube.com/watch?v=OtaVCtNxziE#noexternalembed#t=144s

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!