Skrevet av Emne: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!  (Lest 128327 ganger)

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #90 : 19. oktober 2010, 18:04 »
Merkelig at melk gir effekt? kan vel ikke ha noe med at den inneholder mangen gode næringstoffer?
Det er snakk om en ekstraordinær effekt. Effekter som ikke eksisterte før moderne matindustri. Tidligere fikk kyrne høy, og ferdig med det.
Skummet- og lettmelk mangler forøvrig mange viktige næringsstoffer.

Og hvilke "ulovlige" stoffer er det vi finner i melken som skal virke prestasjonsfremmende? Har du noen beviser på at vi finner dette i melk? Og til sist, hvis disse stoffene finnes, hvorfor får ikke dette utslag på dopingtestene?
Effekten knyttes til kaseinet: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1596498
Dopingtester har aldri vært fullkomne.
Mitt poeng er bare at enkelte matvarer fungerer som doping (om enn i mindre grad) etter diverse modifiseringer, så får hver enkelt danne seg en mening om dette er greit eller ikke. Jeg synes ikke det er greit.

Spørsmålet er hvorfor det er mer etisk å dope kua fremfor å sette sprøyta i egen skinke. Når det er den felles effekten man vil unngå, nemlig unaturlig vekst.

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #91 : 19. oktober 2010, 18:27 »
Keiko: Leste du linken jeg refererte til? Problemstillingen er høyst reell.

Forvørig; hvorfor holder du munn om egen melkedrikking? Smiley

Ja, selvsagt gjorde jeg det. Og jeg ble litt overrasket, men jeg tror likevel ikke det er mulig. Men meg om det.

Og jeg holder ikke munn om min egen melkedrikking. Grin Det har aldri vært et tema, verken for meg, eller noen andre på forumet her tror jeg. Men jeg drikker da mye melk i forhold til den gjengse nordmann med mine 4-5 litere om dagen. Grin

Ingen av delene. Poenget mitt er å å fram at doping handler om mer enn overlagt bruk av forbudte stoffer på dopinglista. Det handler også om mat. Mat som er tilsatt dop eller som på annen måte er tuklet med slik at det gir en dop-liknende effekt. Jeg synes dette er relevant i dopingdebatten, og linket til en sak i sykkelsporten for å vise at dette er reellt.
Alle liker ikke å konfronteres med realitetene, derfor blir det temperatur.

Noen doper seg med medikamenter, andre gjennom maten. Bevisst eller ubevisst.

Fremdeles hadde det vært moro med flere tilbakemeldinger fra styrkeløftere om deres forhold til melk.

Nå ble jeg plutselig litt mer seriøs selv, men det tror jeg skyldes mer nysgjerrighet enn noe annet. Jeg bare forstår ikke hvordan dette kan gå.

For det første drar du bare paraleller mellom melk og steroider i den positive forstand. På en måte. Med andre ord i form av den "positive" effekten dette gir. Økt styrke osv. Men hvis det faktisk er tilfellet at melk (sammen med andre produkter) har en steroidelignende effekt pga. dette, så er det jo rart at vi bare får økt styrke, utholdenhet osv.

Hvor blir det av den dypere stemmen da? Kvisene? Mer hårvekst? Jeg har drukket melk hele livet mitt, og kom ikke i pubertenten som 7-8 åring av den grunn. SOM hadde vært et utslag ved bruk av steroider i den alderen.

Og når jeg først er i gang med å svare på dette så bør jeg jo nevne at jeg har gått i lengre peroider uten å drikke melk, men psyken min har ikke vært i ubalanse av den grunn. Jeg har ikke blitt deprimert når jeg har gått av "melkekuren" min. I tillegg rast ned 10kg i kroppsvekt, og gått ned 15-20kg styrkemessig i benk, og det alle øvelser for den saks skyld òg.

Faen mann... Det er jo SÅÅÅÅÅÅ mange hull i dette at det går jo ikke an! Grin

Men jøss... Du skal ha for forsøket. Melk var jo en hinsides god ting. På den måten klarte du å beskylde SAMTLIGE styrkeløftere her i Norge for å dope seg. Grin

SÅNT får opp tempraturen. DET... er HELT klart! Grin





700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #92 : 19. oktober 2010, 18:28 »
Veksthormoner blir nevnt i linkene og den studien. Det er liksom det som er greia. Hva er så viktig med veksthormoner? Er jo flere tråder på foraet der det blir vist at veksthormoner, i alle fall tatt alene, ikke er nevnverdig anabolt.

Effekten knyttes til kaseinet: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1596498

Rotter får høyere utskillelser av veksthormon-greier(...)av kasein enn av dårligere proteinkilder. Hva er rart med dette? Det er jo meningen at proteiner skal stimulerer utskillelsen av veksthormoner. Studien gjør jo ikke engang et poeng av at det er kase de bruker, det blir bare nevnt 1 gang og deretter omtalt som "dietary protein"

"The results showed that liver IGF-1 mRNA content is sensitively regulated by quantity and nutritional quality of dietary proteins."
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget S.Åseli

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 650

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #93 : 19. oktober 2010, 18:41 »
Effekten knyttes til kaseinet: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1596498
Dopingtester har aldri vært fullkomne.
Mitt poeng er bare at enkelte matvarer fungerer som doping (om enn i mindre grad) etter diverse modifiseringer, så får hver enkelt danne seg en mening om dette er greit eller ikke. Jeg synes ikke det er greit.

Spørsmålet er hvorfor det er mer etisk å dope kua fremfor å sette sprøyta i egen skinke. Når det er den felles effekten man vil unngå, nemlig unaturlig vekst.
Kasein finnes jo i veldig mange matvarer, blant annet morsmelk, så hvis du mener man må stoppe å spise disse varene fordi de har en anabol effekt er det mye som må utelukkes.
Men studien gikk vel utpå kasein kontra soyabønner eller proteinfri diett? Nå har vel kasein en mye høyere biologisk verdi enn soyabønner, så er vel kanskje ikke så rart at kasein fungerer bedre?

Det handler vel også litt om grad av hvor mye ting hjelper. Mat hjelper deg å produsere mer av anabole hormoner. Som f.eks kolesterol som bygger opp testosteron. Men det betyr like vel ikke at du kan proppe i deg x antall gram kolesterol og bli en testobombe, det går en grense ett sted, og her tror jeg de fleste ser på dette som den naturlige grense. Det skal være lov å gjøre det ytterste for at kroppen din skal danne det som er mulig for å prestere best mulig, uten å stige over denne naturlige grensen. Det blir litt annerledes med doping, som får kroppen til å danne verdier som kroppen aldri hatt klart å få til ved kun mat. Det er ihvertfall der jeg tror de fleste ser grensen ligge. Dette er sett utifra at ett konkurranseperspektiv dog, der man skal konkurrere på lik linje.

Angående det siste du skriver. Jeg aner ikke noe om det, men selv om kua får injesert stoffer for å vokse mer, vil disse stoffen kunne overføres til oss ved at vi drikker melka/spiser kjøttet?
1992 - 86 kg - 175 cm

240 - 125 - 230 = 595

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92398.new

Utlogget S.Åseli

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 650

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #94 : 19. oktober 2010, 19:04 »
Hva med å ta av seg styrkeløftbrillene i fem minutter og lese gjennom noen poster i forumet?

I alle poster som omhandler gode løft gjort av noen som ikke er styrkeløftere så må en av dere for enhver pris rakke ned på det på en eller annen måte, enten så er han doper ellers så er det ikke godkjent styrkeløftteknikk og blablabla.

Det er synd dere ikke forstår at dere fremstår som en gjeng bitre tapere.
Denne tråden sporet vel av fordi en person mente at styrkeløft burde være som Benedict Magnusson fremstilte det. Og da skjønner jeg at enkelte reagerer, da han sannsynligvis ikke stiller på lik linje med de i IPF
1992 - 86 kg - 175 cm

240 - 125 - 230 = 595

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92398.new

Utlogget sv1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 170
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 170

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #95 : 19. oktober 2010, 19:18 »
Er det egentlig noen som har tall på hvor mangen tråder som er blitt ødelagt pga dop diskusjoner nå? Og hvor mangen av disse som er ødelagt av , danny guetta, bergan og grizzly?


engkim

  • Gjest
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #96 : 19. oktober 2010, 19:29 »
godt sagt  Grin

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #97 : 19. oktober 2010, 19:32 »
Denne tråden sporet vel av fordi en person mente at styrkeløft burde være som Benedict Magnusson fremstilte det. Og da skjønner jeg at enkelte reagerer, da han sannsynligvis ikke stiller på lik linje med de i IPF

Det Danny mente, som alltid, var at han synes styrkeløft burde være rått.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #98 : 19. oktober 2010, 19:33 »
Er det egentlig noen som har tall på hvor mangen tråder som er blitt ødelagt pga dop diskusjoner nå? Og hvor mangen av disse som er ødelagt av , danny guetta, bergan og grizzly?



Hvorfor blir tråden ødelagt at noen poengterer at det er dop inne i bildet?

På den ene siden av forumet argumenterer  folk for at dop til hobbybruk og utenfor idrett er helt okey, at det er mindre skadelig enn alkohol, og røyking er værre.

Men når det er styrkeprestasjoner utenfor idrett det er snakk om, og åpenlys dopingbruk er det ikke lov å si noe..? Jeg ser ikke logikken.

De eneste gangene jeg "ødelegger" tråder, er når prestasjoner utenfor idrett blir sammenlignet med idrett, da må man kunne nevne fakta. Jeg innrømmer at måten jeg gjorde det på i denne tråden var spydig, som ved flere anledninger.

Jeg ser det er skrevet mange ydmyke og bra innlegg fra begge sider, og tar meg selv i det å være frekk. Skal presentere ting mer informativt og på en bedre måte i fremtiden.

Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #99 : 19. oktober 2010, 19:46 »
Ny dopingsak med rot i "hobbyboling"   http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7336015

I samme sak får Strongman igjen gjennomgå med link i intervju til denne siden... http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/vestfold/1.7342198

Utlogget sv1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 170
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 170

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #100 : 19. oktober 2010, 19:59 »
Hvorfor blir tråden ødelagt at noen poengterer at det er dop inne i bildet?

På den ene siden av forumet argumenterer  folk for at dop til hobbybruk og utenfor idrett er helt okey, at det er mindre skadelig enn alkohol, og røyking er værre.

Men når det er styrkeprestasjoner utenfor idrett det er snakk om, og åpenlys dopingbruk er det ikke lov å si noe..? Jeg ser ikke logikken.

De eneste gangene jeg "ødelegger" tråder, er når prestasjoner utenfor idrett blir sammenlignet med idrett, da må man kunne nevne fakta. Jeg innrømmer at måten jeg gjorde det på i denne tråden var spydig, som ved flere anledninger.

Jeg ser det er skrevet mange ydmyke og bra innlegg fra begge sider, og tar meg selv i det å være frekk. Skal presentere ting mer informativt og på en bedre måte i fremtiden.



Den blir vel i utgangspunktet ødelagt når den begynner å omhandle doping i stedenfor prestasjonen til Benedikt.

Å ha en dop diskusjon er jo en helt grei sak, og noe som bare er opplysende for alle. Men skal det være opplysende så bør vel det som blir skrevet være saklig og godt argumentert, og ikke bare nedhogging av motparten.
Men nok avsporing. Håper og tror Benedikt vil holde seg skadefri og i form til neste år og vinne tidenes markløftkonk.:-)

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #101 : 19. oktober 2010, 20:07 »
han så kjent ut han i den nederste saken ..



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #102 : 19. oktober 2010, 20:07 »
Ny dopingsak med rot i "hobbyboling"   http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7336015
Enda en narkoman som har tatt livet av seg og alt fokuset blir på at han hadde brukt steroider Cheesy

I samme sak får Strongman igjen gjennomgå med link i intervju til denne siden... http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/vestfold/1.7342198
Jaså har de blitt for store for stamkundene sine? Wink

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #103 : 19. oktober 2010, 20:10 »
han så kjent ut han i den nederste saken ..

Ja, noe som sier meg at han har vært innom TF en del turer ihvertfall :p
En sterkmann som ikke vil sponse andre sterkmenn.. hm hm hm Smiley Han har nok havnet mellom barken og veden her gitt.

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #104 : 19. oktober 2010, 20:19 »
Ja, noe som sier meg at han har vært innom TF en del turer ihvertfall :p
En sterkmann som ikke vil sponse andre sterkmenn.. hm hm hm Smiley Han har nok havnet mellom barken og veden her gitt.

Tror han har vist om at denne saken skulle komme lenge og er derfor han har rømt landet.. Tongue



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!