Skrevet av Emne: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?  (Lest 10888 ganger)

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #15 : 20. november 2008, 23:10 »
Jeg vurderte sterk å be om en posedown blant de sprekeste gutta på NM  Cheesy

Var bare å spørre...
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #16 : 20. november 2008, 23:34 »
Eks. på motiv kan være en kvinnelig løfter i en pen bekledning som Anja og kanskje helst i sort/hvitt, mens for gutta er det kanskje tunge vekter som skal løftes.
Hvorfor mener du "kanskje helst sort/hvitt" Gundersen? Personlig hater jeg sort/hvitt. Vet det er mange fotografer som liker dette, men jeg synes det nesten er en klisjé å bruke det. Og spesielt lite fint synes jeg det blir på f.eks. en kalender sammen med noen fargebilder. Da må i så fall hele kalenderen være i sort/hvitt er min mening. Og når det gjelder kvinnelige løftere i pen bekledning så synes jeg farger er viktigere enn noen gang. Jenter er jo opptatt av farger. Sminke, hårfarge, hudfarge (brun), kjolefarge osv. Skulle det blitt brukt sort/hvitt hadde det nok best passet til de grå, kjedelige mennene. Hadde Jan Thomas vært styrkeløfter så hadde han nok fortjent farger.

Jeg er enig med deg i at utradisjonelle bilder er veien å gå. Det er jo ofte det som kjennetegner en god fotograf også. Bildene av Anja er veldig gode de, men, de er likevel litt kjedelige. Konservative. Bildet av Brian Schwab er på sin side veldig spennende. Det er dramatisk og det blir dermed mere å utforske og la seg fascinere av. Hvis en kalender skal selges, spesielt til andre enn til oss som allerede er i miljøet, så må bildene være med på å skape idoler. Bildene må få de ordinære personene vi egentlig er til å portrettere utøvere som er larger than life så og si. Utvelgelsen av modeller må også være i et vidt spekter. Ikke bare de deilige bertene eller de fitnesslignende styrkeløfterne, men også de store stygge som noen mener vi allerede er assosiert med. De beste styrkeløfterne bør også være med, men det er viktig at de har noe karismatisk ved seg som gjør de fotogene i et komersielt øyemed. I en løftesituasjon er de fleste mer eller mindre salgbare, men uten vekter på ryggen så kan mange være veldig platte selv om en god fotograf med godt utsnitt og god lys-setting kan skape gode verk så kan ikke kunstverkene skapes om modellen ikke henger med.

 
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #17 : 20. november 2008, 23:39 »
Hvorfor mener du "kanskje helst sort/hvitt" Gundersen? Personlig hater jeg sort/hvitt. Vet det er mange fotografer som liker dette, men jeg synes det nesten er en klisjé å bruke det. Og spesielt lite fint synes jeg det blir på f.eks. en kalender sammen med noen fargebilder. Da må i så fall hele kalenderen være i sort/hvitt er min mening. Og når det gjelder kvinnelige løftere i pen bekledning så synes jeg farger er viktigere enn noen gang. Jenter er jo opptatt av farger. Sminke, hårfarge, hudfarge (brun), kjolefarge osv. Skulle det blitt brukt sort/hvitt hadde det nok best passet til de grå, kjedelige mennene. Hadde Jan Thomas vært styrkeløfter så hadde han nok fortjent farger.

Jeg er enig med deg i at utradisjonelle bilder er veien å gå. Det er jo ofte det som kjennetegner en god fotograf også. Bildene av Anja er veldig gode de, men, de er likevel litt kjedelige. Konservative. Bildet av Brian Schwab er på sin side veldig spennende. Det er dramatisk og det blir dermed mere å utforske og la seg fascinere av. Hvis en kalender skal selges, spesielt til andre enn til oss som allerede er i miljøet, så må bildene være med på å skape idoler. Bildene må få de ordinære personene vi egentlig er til å portrettere utøvere som er larger than life så og si. Utvelgelsen av modeller må også være i et vidt spekter. Ikke bare de deilige bertene eller de fitnesslignende styrkeløfterne, men også de store stygge som noen mener vi allerede er assosiert med. De beste styrkeløfterne bør også være med, men det er viktig at de har noe karismatisk ved seg som gjør de fotogene i et komersielt øyemed. I en løftesituasjon er de fleste mer eller mindre salgbare, men uten vekter på ryggen så kan mange være veldig platte selv om en god fotograf med godt utsnitt og god lys-setting kan skape gode verk så kan ikke kunstverkene skapes om modellen ikke henger med.


Godt innlegg, Einar! Hvorfor sort/hvitt er vel ene og alene pga mine egne preferanser. Jeg syns sort/hvitt evt. sephia gjør det hele renere og mer stilfullt enn med en hel masse farger. Nå går det riktignok an å tone fargene noe ned evt. gjøre det enda klarere enn i virkeligheten. Poenget var vel strengt tatt at man må gjøre bildene til noe annet enn "feriebilder". Kjedelige, tradisjonelle bilder vil ikke selge, men man må bruke løfterne som et produkt som skal selges til flere enn "den harde kjerne".

Det sagt; tror kalendere og postere vil selge bra hvis de er spennende for folk flest. Hadde dessuten vært fint å kunne se den slags på diverse treningssentre, både som pynt, motivasjonsfaktor og "forbilder". Syns NSF skal våge og tenke nytt i denne saken!

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #18 : 20. november 2008, 23:42 »
NSF tenke nytt? HAH!

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #19 : 20. november 2008, 23:53 »
Godt innlegg, Einar! Hvorfor sort/hvitt er vel ene og alene pga mine egne preferanser. Jeg syns sort/hvitt evt. sephia gjør det hele renere og mer stilfullt enn med en hel masse farger. Nå går det riktignok an å tone fargene noe ned evt. gjøre det enda klarere enn i virkeligheten. Poenget var vel strengt tatt at man må gjøre bildene til noe annet enn "feriebilder". Kjedelige, tradisjonelle bilder vil ikke selge, men man må bruke løfterne som et produkt som skal selges til flere enn "den harde kjerne".
Ja, jeg er helt enig med deg. Tror man kan få bilder som lignet ditt eksempelbilde (som var i sepia) i litt avtonede farger slik at det får samme mystikken som ditt bilde. Alt dette handler imidlertid om lys. Og det er dette og komposisjon som skiller en yrkesfotograf og feriebildefotograf.

Hvis bildene til en kalender skal taes ifb. med et stevne så tror jeg fotografen må få frie tøyler mtp. oppsett av lyskilder og lys-skjermere. I praksis tror jeg derfor de beste bildene er vanskelig å ta live på et styrkeløftstevne, så de av bildene hvor det involveres løfting så bør nok bildene bli tatt i studio eller på et treningslokale hvor det på en måte er satt opp et medbrakt studio.

Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #21 : 21. november 2008, 00:01 »
Ja, jeg er helt enig med deg. Tror man kan få bilder som lignet ditt eksempelbilde (som var i sepia) i litt avtonede farger slik at det får samme mystikken som ditt bilde. Alt dette handler imidlertid om lys. Og det er dette og komposisjon som skiller en yrkesfotograf og feriebildefotograf.

Hvis bildene til en kalender skal taes ifb. med et stevne så tror jeg fotografen må få frie tøyler mtp. oppsett av lyskilder og lys-skjermere. I praksis tror jeg derfor de beste bildene er vanskelig å ta live på et styrkeløftstevne, så de av bildene hvor det involveres løfting så bør nok bildene bli tatt i studio eller på et treningslokale hvor det på en måte er satt opp et medbrakt studio.



Det bør ikke by på store problemer å finne et egnet lokale hvor man kan sette opp lys slik man ønsker, og med litt kreativitet bør man klare å ordne en grei bakgrunn også slik at den ikke skal virke som et forstyrrende element. Jeg tror ikke problemet er å ordne en dyktig fotograf eller finne et egnet lokale, men hvor vidt NSF faktisk liker ideen og om vi klarer å finne de rette utøverne, og få de til å stille opp.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget BjM

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #22 : 21. november 2008, 08:37 »
Tror det er lurt å få med styrkeløftere i alle størrelser kjønn, og fasonger. Noen kreative sjeler klarer nok å få til en sammesetninge som viser at alle kan drive med styrkeløft, ikke bare digre fæle Grin typer. Men personligheter som flere kan kjenne seg igjen i og i tilegg kan beunder. 

Aktiv styrkeløfter

Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #23 : 21. november 2008, 08:44 »

Syns det er på tide å gjøre noe litt utradisjonelt mtp motiver osv. Jeg syns Ivrig Pingle har et godt poeng, men diskusjon rundt hvem og hva må selvsagt tas. Eks. på motiv kan være en kvinnelig løfter i en pen bekledning som Anja og kanskje helst i sort/hvitt, mens for gutta er det kanskje tunge vekter som skal løftes.

Skal det være snev av utradisjonelt bør vel gutta være i finstasen og jentene med tunge vekter  Wink


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #24 : 21. november 2008, 11:06 »
Skal det være snev av utradisjonelt bør vel gutta være i finstasen og jentene med tunge vekter  Wink

Hmmm, det er egentlig et godt poeng... Mon tro hva som vil selge best - kvinner i finstas og menn med tunge vekter, eller menn i finstas og kvinner med tunge vekter. De siste er ganske utradisjonelt, men vil det appelere til den noe bredere forsamling?

Jeg tror uansett det kunne vært bra å ta bilder som er litt atypiske i forhold til de bildene man kan finne hos NSF til nå. Greit å vise styrke, men kanskje i en litt annen setting evt. fototeknikk. Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #25 : 21. november 2008, 11:10 »
Kvinner som løfter og menn i finstas tror jeg IKKE hadde blitt noen hit Smiley
Non Plus Ultra

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #26 : 21. november 2008, 11:21 »
Kvinner som løfter og menn i finstas tror jeg IKKE hadde blitt noen hit Smiley

Tja, kunne jo hatt et tema da; julebord i Kaukasus eller noe sånt.

Men, seriøst, synes ideen til Gundersen er gull egentlig!  Smiley Håper en eller annen innen miljøet får til noe sånt, jeg hadde i hvert fall kjøpt den kalenderen!  Cool

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #27 : 21. november 2008, 11:53 »
Kvinner som løfter og menn i finstas tror jeg IKKE hadde blitt noen hit Smiley

Det er jeg nok enig med deg i, Einar! Grunnen er vel rett og slett at folk flest liker å se på velkledde og pene kvinner, og store og sterke menn. Slik har det tradisjonelt sett vært, og slik vil det nok være i overskuelig framtid også. Det som kunne vært morsomt hvis man hadde tid og ressurser var å lage begge deler. Smiley

Tja, kunne jo hatt et tema da; julebord i Kaukasus eller noe sånt.

Men, seriøst, synes ideen til Gundersen er gull egentlig!  Smiley Håper en eller annen innen miljøet får til noe sånt, jeg hadde i hvert fall kjøpt den kalenderen!  Cool

Hyggelig at du syns ideen er god! Greit å høre hva folk mener, og de må gjerne snakke rett fra levra for min del. Å gjemme deres egentlige mening fyller ingen funksjon så argumenter for og imot er selvsagt hjertelig velkomne. Jeg må for øvrig bemerke at jeg ikke ønsker å fremstille kvinnene som sexobjekter, men vise at man kan være kvinne, sterk og samtidig se bra ut. Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Electra

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 355
  • Honnør: 177
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 355

Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #28 : 21. november 2008, 14:16 »
Her sett noen bilder fra et kvinnelig basketlag her i Östersund. Knalltöffe, flotte og feminine bilder av jentene som har blitt brukt som reklamebilder/kampannonser. Bra eksempler på hvordan et kan gjöres synes jeg. Skal se om jeg finner noen på nett.
"Gorau adnabod, d'adnabod dy hun."

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #29 : 21. november 2008, 15:08 »


Ikke det beste eksempelet, men jeg syns det bildet likevel illustrerer noe av det jeg vil fram til. Gina Carano gir folk juling i ringen, men viser ved flere anledninger at hun fortsatt kan være både feminin og flott. Med det bildet her kan man tolke hva hun driver med ut ifra konteksten og samtidig se at man ikke trenger være mann og veie 125kg for å bedrive MMA. (Kun et eks. dette).

Kan for øvrig legge ved noen bilder hvor hun er i aksjon og hvor hun poserer slik at man kan se to versjoner av samme person. Store kontraster, men det gjør det hele desto mer interessant.




Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!