Skrevet av Emne: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!  (Lest 138861 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1050 : 13. juli 2009, 21:06 »
Når ble fiber bra da? Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget vio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1051 : 13. juli 2009, 21:10 »
Da har vi fastslått at eneres mener mennesket ikke lenger er naturlig (etter at vi begynnte å varmebehandle kjøtt)
Videre at kannibalisme kan være ok, siden det vil være naturlig (og mindre energikrevende for kroppen å fordøye menneskekjøtt, kontra dyrekjøtt av en eller annen grunn?)
At eneres ikke tiltror seg selv noen evne til å overleve i naturen, da mennesket åpenbart har svakere sanser enn dyr (se bort fra vårt intellekt, evnen til å skape ild osv)

Kort sag, dette er en øvelse i det totale absurdia. Som tidligere nevnt, eneres forfekter en slags naturreligion med svært snevert definisjonsgrunnlag, kombinert med en ekstrem form for vegetarisme som bunner i en kvasifilosofisk og tildels mystisk orientert livsanskuelse. Noen tilknyting til vitenskap finner jeg kun i det faktum at grønnsaker er bra for oss i forhold til fiber i kosten osv. Der er vi enige.

For ikke å snakke om at vi heller ikke kan spise nøtter, ting i trær eller belgfrukt.
Poteten feks befinner seg under bakken, og andre aper har ikke for vane å grave i bakken, derfor kan ikke vi gjøre det heller. Videre har vi svake sanser og kan ikke lukte oss frem til poteten. Siden andre aper ikke har et høyt utviklet sinn må vi heller ikke nyttegjøre oss av slikt noe ved å se potetplanten, kategorisere og endog dyrke poteter, da dette strider i mot vår arv som enkle primater.
La meg nå ikke begynne med nøttene! Å knekke nøtteskall er forbeholdt ekorn, og ikke en naturlig ting for aper!
Dersom et tre ikke kan klatres i må du heller ikke bruke en kjepp til å piske ned høythengende frukt, da bruk av verktøy er ulovlig i henhold til paragraf 2 avsnitt 1 av lov om apeoppførsel. Samme lov forbyr bruk av verktøy til å forsvare seg mot ulv.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1052 : 13. juli 2009, 21:15 »
Jeg tror jeg skjønner litt av Eneres filosofi, og det er en ok hypotese, nemlig at evolusjonen av vår art enda ikke har rekket å omstille seg til vår moderne levemåte. Og det stemmer jo til en viss grad, men eneres trekker det altfor langt og er dårlig til å formulere seg. Bare fordi noe har et snev av logisk grunnlag for å være sant (som at kjøtt som er sterkt varmebehandlet ikke er bra for oss fordi vår art kanskje enda ikke har tilpasset seg det og det i utgangspunktet var skadelig, for eksempel) trenger det ikke å være det, dessuten må hun huske på at dette IKKE er bevist. Snarere motsatt.

Forresten kom jeg på noe, har ikke mennesker og neandertalere stekt kjøtt over ilden i en evighet nå??
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1053 : 13. juli 2009, 21:21 »
Å fryse eller skrelle fjerner ikke alle bakterier og parasitter. Studien jeg viste til dokumenterte at noe slikt som 70% av alle grønnsaker som ble konsumert inneholdt sykdomsfremkallende mikroorganismer. Du vil med andre ord unngå 70% av alle grønnsaker. Ikke dermed sagt at dette er 70% av alle arter av grønnsaker, det kan fint være 70% av all paprika og 70% av alle poteter. Har du tenkt å ta prøver av alle salatbladene før du har dem i munnen for å se om de er klinisk rene og tilfredsstillende?

Hva med deg selv, har du tenkt til å ta prøver av all rå frukt og grønt du selv spiser? Du spiser vel noe raw food du også?


Du har fundamentalt misforstått hvordan dyr og naturen utvikler seg samt kategorisering av organismer. Alle dyr tilpasser seg endringer i omgivelsene eller dør ut. La oss ta vaskebjørnen som et eksempel. Den har trukket inn i bykjerneområder i usa hvor den lever av menneskelig avfall. En tilpasning fordi dens naturlige habitat er endret. Isbjørnene er i disse dager i ferd med å spleise gener med brunbjørnen da de migrerer sørover. En ny art er i ferd med å dannes. Overlevelse og foredling av naturen er et resultat av tilpasning.

At man tilpasser seg har jeg ikke sagt noe på, det er ikke utviklingen eller tilpassingen i seg selv jeg reagerer på, det er at vi er avviket fra andre dyr.

Sitat
Ja, siden det var en skrivefeil inne i bildet er argumentet mitt negert. Du trenger nå ikke å forholde deg til argumentet. Den var kjekk! Men hva hvis jeg nå sier at skalldyr ikke får kveis? Hva gjør du da? Ånei. Nå dukket et helt nytt argument opp!!

Vel, rå fisk og skalldyr kan forårsake kolera. Men det visste du vel? Eller hva?

Sitat
Serranoskinke hverken røkes eller spekes.. det langtidlagres simpelthen. Dessuten har jeg allerede nevnt flere andre former for kjøtt som kan spises, også i henhold til dine egne ideer.
Jeg registrerer at linken din heter "vitaminer beskytter ikke mot kreft".
Ja, da serverer du jo argumentet til meg på et gullfat. Nok om det.

Ja, nå begynner man å nevne enkelt produkter.. Det sier litt.

Sitat
Biff tartar: jeg tipper at dette ikke er noe man spiser veldig ofte??
Men i henhold til din egen argumentasjon så kan og bør man gjøre det, og da trenger man heller ikke unngå kjøtt!

Jah,,, despo.

Sitat
ps., det har jeg.

Flott for deg, foreldrene dine må koke over av stolthet. 2 av mine venninner studerer til lege nå faktisk!

Sitat
Du er så kunnskapsløs at jeg vet ikke hvor man skal begynne. Proteiner består av aminosyrer. Det du mener er at et dyr eller en plante som er i live kun inneholder løse aminosyrer og altså ingen proteiner? Og at dannelse av proteiner skjer etter at planten eller dyret er dødt?


Nei, hvor har du det fra?? Det har jeg ikke sagt.  I raw food, får jeg mine aminosyrer i form av enzymer. I animalske produkter får man proteiner som da må brytes ned til aminosyrer igjen.

Sitat
Nå misforstod du igjen analogien min. Jeg skal late som om du er et barn og forklare det med teskje. Du baserer argumentet ditt på det at vi bør oppføre oss som andre primater, selv om vi er forskjellige arter som i utviklingen har divergert fra et felles opphav. Vi er forskjellige grener på artstreet. Vi har altså ikke de samme egenskapene. Men du mener at vi skal oppføre oss som en annen art, altså mot vår natur.


 Nei, ikke oppføre oss, em spise som dem i alle fall. Adferden trenger da ikke være identisk, det har jeg aldri sagt. Stråmann.

Sitat
Men for å dekke din tolkning: Fordøyelsesteknikken til edderkoppen er forøvrig ikke så ulik varmebehandling. Ved varmebehandling spleises oksygen fra luften med hydrokarboner i kjøttet, og det er en kjemisk reaksjon på lik linje med organisk edderkoppgift i kjøtt.

Igjen, få se ilden ut av kjeften din, så kan vi snakke sammen. Det finnes ingen sammenligning what so ever. Slutt å prøv.

Sitat
Det blir opp til leseren å avgjøre hvem som griper etter halmstrå her, hehe. Smiley


Ja, la meg gjette hvem som får støtte.. hmmmm kan deg være DEG TRO???
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1054 : 13. juli 2009, 21:22 »
Ja, la meg gjette hvem som får støtte.. hmmmm kan deg være DEG TRO???
Spørsmålet du burde spørre deg er ikke hvem som får støtte, men hvorfor HAN får det.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1055 : 13. juli 2009, 21:23 »
Du åpner altså for kannibalisme. Sålenge det er rått...
Er du klar over at kannibalsme fører til sinnsykdommen Kuru?
http://www.ninds.nih.gov/disorders/kuru/kuru.htm
Det kan godt hende at enkelte dyr ikke blir syke av å spise sine artsfrender, men det betyr på ingen måte at vi mennesker er egnet til å gjøre det samme.
Så lenge vi blir naturlig syke er det ikke noe problem!

Utlogget Karky

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1056 : 13. juli 2009, 21:30 »
enzymer må også brytes ned (finnes det monoaminer som er enzymer?) før kroppen kan bruke aminosyrene.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1057 : 13. juli 2009, 21:31 »
Oki, i vitenskapens ånd så melder jeg meg frivillig til en uke eller to på raw-food-dietten. Nebbdyr tar alltid en utfordring. Jeg vil i såfall logge hvordan det går. Kreftpåstander og slikt får vi ikke sjekket, men vi får sjekket påstanden om at man føler seg knall og energisk av raw-food. Jeg vil trene og loggføre den som vanlig, og på den kan vi se hvordan det går med fysikken.

Derimot så trenger jeg litt starthjelp. Siden rawfood bygger på fysiologiske og ernæringsmessige konsepter som hverken jeg, ernæringsstanden eller legestanden kjenner til, så trenger jeg et oppsett til diett for to uker, videre hva jeg trenger å anskaffe meg av superfoods etc.

Utlogget vio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1058 : 13. juli 2009, 21:32 »
Siden du ikke fremla noen saklige motargumenter annet enn å skrive svada som stråmann hver gang du er sablet ned eller påberope deg kunnskap fordi du kjenner noen som kanskje er smarte, så tar jeg for meg en ting du tydelig misforstod.

"Nei, hvor har du det fra?? Det har jeg ikke sagt.  I raw food, får jeg mine aminosyrer i form av enzymer. I animalske produkter får man proteiner som da må brytes ned til aminosyrer igjen."

Ok. Vi tar dette i saktefilm en gang til. Du hevder du får dine aminosyrer i form av enzymer. Et enzym er et protein. Protein består av peptidkjeder bygget opp av aminosyrer. Et enzym er IKKE isolerte aminosyrer. Det er AKKURAT det samme som animalske proteiner. De må brytes ned på SAMME måte i fordøyelsesapparatet. Jesus.
Enzymer = protein.
Enzymer =/= aminosyre.
Aminosyre + aminosyre..+++aminosyre = protein!

Organismene bruker kun 21 aminosyrer. Disse kan du betrakte som bokstavene i et alfabet. Å sette dem sammen i forskjellige rekkefølger og antall resulterer i forskjellige proteiner som kan brukes til forskjellige ting, feks strukturelle proteiner, enzymer, transportproteiner, ionekanaler, reseptorer, nevrotransmittorer og hormoner osvosv.
Det du mener er altså at alle levende planter og dyr består av isolerte aminosyrer. Konsekvensen av din tankegang er at det kun kan finnes 21 forskjellige byggeklosser. Det betyr også at vi ikke har fast form, organer, blodlegemer, et nervesystem.. blabla.. osv.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/

Utlogget vio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1059 : 13. juli 2009, 21:32 »
Eneres er sikkert en falsk profil som ikke har noe annet å gjøre i sommer enn å irritere folk.

Et godt sitat her:
"En annen ting jeg har merket. Når man sammenligner en ting med en annen for å gjøre det klarere hva som er sakens kjerne i en diskusjon: kvinnen og idioten vil gjerne si - nei det er ikke det samme - kun fordi det FØLES annerledes for den personen. Han/hun klarer ikke å se sammenligningens logiske konsekvenser, og bruker i stedet følelsene for å finne ut om det er det samme eller ikke."
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1060 : 13. juli 2009, 21:36 »
Men, mener du at raw food er uten aminosyrer? Eller hva mener du?


Kan man i det minste forsøke det man kan for å holde seg til saken og ikke personen? For en jævla gangs skyld. Er det noen her som er kapable til det? Fader heller, makan til klaging og personsnakk her.  Angry

"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1061 : 13. juli 2009, 21:37 »
Men, mener du at raw food er uten aminosyrer? Eller hva mener du?


Haha! Du tuller sant?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget vio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1062 : 13. juli 2009, 21:42 »
hehe. Jeg har prøvd å forklare det med ord, analogier og en enkel matematisk modell. Vet ikke hva mer jeg kan ty til her.

Raw foods = proteiner.
Kjøtt = proteiner.
Protein (består av) --> Peptider (består av) --> aminosyrer.
Aminosyrer forekommer ikke i rendyrket form i planter eller dyr. De inngår i større enheter som er peptider eller proteiner. En aminosyre i seg selv har ingen funksjon i organismen, sett bort i fra et og annet minimalt bruksområde som nevrotransmitter.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1063 : 13. juli 2009, 21:44 »
Men, mener du at raw food er uten aminosyrer? Eller hva mener du?

Aminosyrer = legoklosser
Enzymer = proteiner = ting bygget av legoklosser

For å få tak i løse legoklosser må alt som er *bygget av legoklosser* pelles fra hverandre, uansett protein eller enzym.

Forøvrig, venter spent på dietten min.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1064 : 13. juli 2009, 21:49 »
2 av mine venninner studerer til lege nå faktisk!
Vet du hvor mye ren ernæring det er på legestudiet? Minimalt. 1-2 dager. Leger kan i utgangspunket veldig lite om kost. Men dem har andre basiskunnskaper som vil gjøre det lettere å tilegne seg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!