Skrevet av Emne: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!  (Lest 137324 ganger)

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1065 : 13. juli 2009, 21:49 »
2 av mine venninner studerer til lege nå faktisk!
Vet du hvor mye ren ernæring det er på legestudiet? Minimalt. 1-2 dager. Leger kan i utgangspunket veldig lite om kost. Men dem har andre basiskunnskaper som vil gjøre det lettere å tilegne seg.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1066 : 13. juli 2009, 21:53 »
Flott for deg, foreldrene dine må koke over av stolthet. 2 av mine venninner studerer til lege nå faktisk!


http://www.dagbladet.no/2009/07/13/nyheter/innenriks/studenter/eksamen/7182675/

Dette er fakta, uten at dette gjelder dine venniner nødvendgivis. Men dette er harde fakta, og dette er en god kilde - som et eksempel. Smiley

Jeg har forøvrig stilt den noen spørsmål på de siste sidene her som du unngår å svare på - hvorfor? what
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget vio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1067 : 13. juli 2009, 21:56 »
Vet du hvor mye ren ernæring det er på legestudiet? Minimalt. 1-2 dager. Leger kan i utgangspunket veldig lite om kost. Men dem har andre basiskunnskaper som vil gjøre det lettere å tilegne seg.

Vi har stort sett fysiologi, anatomi og biokjemi/biobas som er relevante for denne diskusjonen. Utover det er det ingen opplæring i kosthold. Som en kuriosa var det 1 forelesning om anabole steroider hvor de hadde en tidligere boler som gjesteforeleser, og han la ut om forskjellige stoffer han hadde brukt.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1068 : 13. juli 2009, 22:01 »
http://www.dagbladet.no/2009/07/13/nyheter/innenriks/studenter/eksamen/7182675/

Dette er fakta, uten at dette gjelder dine venniner nødvendgivis. Men dette er harde fakta, og dette er en god kilde - som et eksempel. Smiley

Jeg har forøvrig stilt den noen spørsmål på de siste sidene her som du unngår å svare på - hvorfor? what

Vel, beklager om jeg ikke har sett deg oppi alt annet... Det har vært litt pågang med andre her også i og med at alle i tråden tydligvis kun er uenig med meg i alt og omtrent aldri med hverandre.. Jeg synes det er fantastisk egentlig ! Smiley   Kun innlegg rettet mot meg, og ikke til hverandre! 99% av gangene! Det blir litt ekstremt synes jeg, men det er nå min mening da.. Nesten som at det har blitt en....trend *hosthost*

Ops, nå har jeg vel åpnet enda en diskusjon!! skrekk og gru!!!!!
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1069 : 13. juli 2009, 22:04 »
Vel, beklager om jeg ikke har sett deg oppi alt annet... Det har vært litt pågang med andre her også i og med at alle i tråden tydligvis kun er uenig med meg i alt og omtrent aldri med hverandre.. Jeg synes det er fantastisk egentlig ! Smiley   Kun innlegg rettet mot meg, og ikke til hverandre! 99% av gangene! Det blir litt ekstremt synes jeg, men det er nå min mening da.. Nesten som at det har blitt en....trend *hosthost*

Ops, nå har jeg vel åpnet enda en diskusjon!! skrekk og gru!!!!!
Ta en titt på allmektig gud tråden. Hvis en prest kommer inn i en naturfagsklasse og underviser om at evolusjonsteorien er gal, hvor mange vil da si seg enige? Hvis en person kommer inn på et forum og sprer rundt seg med påstanders om åpenbart er feilaktige, hva tror du da vil skje?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1070 : 13. juli 2009, 22:10 »
Siden du ikke fremla noen saklige motargumenter annet enn å skrive svada som stråmann hver gang du er sablet ned eller påberope deg kunnskap fordi du kjenner noen som kanskje er smarte, så tar jeg for meg en ting du tydelig misforstod.

"Nei, hvor har du det fra?? Det har jeg ikke sagt.  I raw food, får jeg mine aminosyrer i form av enzymer. I animalske produkter får man proteiner som da må brytes ned til aminosyrer igjen."

Ok. Vi tar dette i saktefilm en gang til. Du hevder du får dine aminosyrer i form av enzymer. Et enzym er et protein. Protein består av peptidkjeder bygget opp av aminosyrer. Et enzym er IKKE isolerte aminosyrer. Det er AKKURAT det samme som animalske proteiner. De må brytes ned på SAMME måte i fordøyelsesapparatet. Jesus.
Enzymer = protein.
Enzymer =/= aminosyre.
Aminosyre + aminosyre..+++aminosyre = protein!

Organismene bruker kun 21 aminosyrer. Disse kan du betrakte som bokstavene i et alfabet. Å sette dem sammen i forskjellige rekkefølger og antall resulterer i forskjellige proteiner som kan brukes til forskjellige ting, feks strukturelle proteiner, enzymer, transportproteiner, ionekanaler, reseptorer, nevrotransmittorer og hormoner osvosv.
Det du mener er altså at alle levende planter og dyr består av isolerte aminosyrer. Konsekvensen av din tankegang er at det kun kan finnes 21 forskjellige byggeklosser. Det betyr også at vi ikke har fast form, organer, blodlegemer, et nervesystem.. blabla.. osv.

Bra innlegg. Men jeg har prøvd å forklare før at Eneres har personlighetsforstyrrelser og kan dermed ikke svare på saklige innlegg som forklundrer hennes "personlige" mening. Tror nok det beste er å la henne være, og overlate henne til profesjonelle som hun før eller siden blir nødt til å få hjelp av.
Sa brura

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1071 : 13. juli 2009, 22:25 »
Vi har stort sett fysiologi, anatomi og biokjemi/biobas som er relevante for denne diskusjonen. Utover det er det ingen opplæring i kosthold. Som en kuriosa var det 1 forelesning om anabole steroider hvor de hadde en tidligere boler som gjesteforeleser, og han la ut om forskjellige stoffer han hadde brukt.
Vil si at også ernæring er relevant for diskusjonen, da den i utgangspunktet handler om det. Trådstarter tar jo opp dette med RAW FOOD.
Uansett har vi Unknown_Soldier som ernæringsfysiolog, glucifer nærmer seg ferdig lege såvidt jeg vet, og det gjør kanskje du også? Med noen "alternativ"-tilhengere som meg i tillegg, så burde det være noenlunne grunnlag for å diskutere de påstandene som kommer inn om rawfood Smiley

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1072 : 13. juli 2009, 22:38 »
Ja dere er en fin gjeng med modne oppegående sterke, blide og fordomsfrie gutter..! Jeg har ihvertfall fått ett kjempegodt inntrykk! Dvs. innimellom alle diagnosene på min psykiske helse og deres evalueringer av meg som person da selvsagt. Meget opplysende å lære om seg selv av andre på nettet Smiley MEGET opplysende. Ja det må jeg virkelig si. Smiley


ops, skrev jeg det høyt.. hmmm, hva blir konsekvensene. 10 mot 1.. La oss vente og se i spenning!!
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1073 : 13. juli 2009, 22:41 »
Er en viss liten forskjell mellom fordomsfri og naïv.

Edit: Men jeg venter fortsatt på en diett.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1074 : 13. juli 2009, 22:42 »
Ja dere er en fin gjeng med modne oppegående sterke, blide og fordomsfrie gutter..! Jeg har ihvertfall fått ett kjempegodt inntrykk! Dvs. innimellom alle diagnosene på min psykiske helse og deres evalueringer av meg som person da selvsagt. Meget opplysende å lære om seg selv av andre på nettet Smiley MEGET opplysende. Ja det må jeg virkelig si. Smiley


ops, skrev jeg det høyt.. hmmm, hva blir konsekvensene. 10 mot 1.. La oss vente og se i spenning!!
Herregud du er gal ass!
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Karky

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1075 : 13. juli 2009, 22:44 »
Helt enig med deg i at personangrep skal unngås. Mitt "problem" er argumentene og saken din, ikke deg som person, noe jeg tror jeg har vist gjennom denne tråden.

Sterk, blid og fordomsfri!

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1076 : 13. juli 2009, 22:46 »
Plumb0: Da må du vente lenge..  Jeg stoler faen ikke på at du kommer til å gjennomføre raw food i det hele tatt, ikke etter din innstilling. Google og se sjøl om du virkelig er interessert.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1077 : 13. juli 2009, 22:50 »
Plumb0: Da må du vente lenge..  Jeg stoler faen ikke på at du kommer til å gjennomføre raw food i det hele tatt, ikke etter din innstilling. Google og se sjøl om du virkelig er interessert.
Han tilbyr seg å prøve dietten din, du får muligheten til å bevise at denne dietten er så utrolig bra, du avfeier det blankt. Da må det jo være noe som ikke er så bra med denne dietten after all?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1078 : 13. juli 2009, 22:52 »
Helt enig med deg i at personangrep skal unngås. Mitt "problem" er argumentene og saken din, ikke deg som person, noe jeg tror jeg har vist gjennom denne tråden.

Sterk, blid og fordomsfri!
Signerer denne.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1079 : 13. juli 2009, 23:07 »
Ja, det er bare vanskelig å fokusere mange ganger også når det er så enorm pågang med negativitet fra mange. Da kan andre "uskyldige" bli trukket inn under kammen og det skal ikke skje. De som er saklige skal ikke få lide for hva jeg kaller for fjortisbanden og haterne som pirker og hakker alt ihjel bare for faenskapen sin skyld. Nok er nok. Da flyter bare alle i hverandre og de som faktisk er seriøse.

Helt for ferdelig moderering på dette forumet. Ikke rart musene danser på bordet til det knekker..

"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!