Skrevet av Emne: Svak, liten, og Deppa.  (Lest 1471 ganger)

Utlogget Kjørapå92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Svak, liten, og Deppa.
« : 10. juli 2009, 04:06 »
Hei, jeg må bare henvende meg hit for noen råd, for jeg holder på å bli gal nå. Jeg har trent i 1,5 år seriøst med vekter, og har virkelig møtt veggen. Jeg sliter KRAFTIG med progresjon i benkpress, og det driver meg gal, siden det er øvelsen jeg alltid har hatt lyst til å bli god i. I markløft/knebøy har jeg hatt ganske god progresjon egentlig, men jeg blir så irritert når benken aldri kommer. Jeg har de siste ukene mistet trenings lyst, og trent ganske lite fordi jeg har klart å gå ned 10 Kg i benk, og føler meg generellt slapp. Persen i desember i fjor var 95, og nå er den 100...Altså 5 kg økning, men prøvde litt tung benk her om dagen og da var 2 reps på 90 grise tungt. Jeg har prøvd så og si alt, 5*5 fra iform, Dietmar, program fra steroider.net, flere selv lagde programmer, osv, men benken har null progresjon, og det påvirker hele treninga mi. jeg setter virkelig pris på hvordan jeg bør legge opp bryst øktene, fra noen benkere med ordentlig erfaring, siden treninga er det viktigste i livet mitt akkurat nå, og når jeg føler jeg ikke klarer å gjennomføre det som er viktigst for meg, så blir jeg veldig utafor Jeg trener nå sånn her:

Mandag: Bryst/Triceps   Benk Hovedøvelse
Tirsdag: Ben/Legger      Knebøy Hovedøvelse
Torsdag:Rygg/Biceps     Markløft Hovedøvelse
Fredag: Bryst/Skuldre  Benkpress hovedøvelse
Lørdag: Ben/Legger     Knebøy hovedøvelse

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Svak, liten, og Deppa.
« #1 : 10. juli 2009, 08:53 »
Hva er god progresjon i mark/bøy?

Spiser du nok?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Svak, liten, og Deppa.
« #2 : 10. juli 2009, 09:05 »
ser jo med engang at du overtrener da...
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget Kjørapå92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Svak, liten, og Deppa.
« #3 : 10. juli 2009, 14:31 »
I januar når jeg starta med knebøy tok jeg ca 70, nå tar jeg 120-130, eller gått litt ned nå pga liten trenings lyst. I markløft tok jeg ca 130 i januar, nå tar jeg 170...Ganske grei progresjon, men det får ikke hjelpe når benken ikke rikker seg:P Er den øvelsen jeg har så innmari lyst å gå oppi nå. Akkurat nå spiser jeg veldig lite pga varmen, men på en vanlig basis er det 5 middels store måltider per dag+to protein shaker, og evt kreatin om jeg er på en kur:) Tar litt frukt nå og da også, og prøver å drikke ca 2 l vann. Du mener jeg overtrener Conan? trener litt over en time hver av dagene, og mye går til hoved øvelsene

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: Svak, liten, og Deppa.
« #4 : 10. juli 2009, 14:39 »
Dietmar mengde, deretter oppkjøring + masse masse mat

Prøv dette dei neste 15år.

Utlogget tjukksadu

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 144
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 144

Sv: Svak, liten, og Deppa.
« #5 : 10. juli 2009, 14:54 »
http://www.iform.no/pub/art.php?id=40

Dette er et benk program som det var en anna kar på forumet som anbefalte. (Husker ikke navnet til personen) Men du kan jo ta en titt Wink
kis æ kainn kast en halv kloss lætt..

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Svak, liten, og Deppa.
« #6 : 10. juli 2009, 14:58 »
matmatmatmatmatmatmatmat
hva spiser du?

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Svak, liten, og Deppa.
« #7 : 10. juli 2009, 15:03 »
kost-hvile-trening



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Kjørapå92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Svak, liten, og Deppa.
« #8 : 10. juli 2009, 15:05 »
På en vanlig dag, når ejg er i rute, så er det sånn her:

Måltid 1: En stor full skål havregryn, 2 glass melk, 2 glass juice.
Måltid 2: 4 Egg, i tomat suppe, eller 4 brødskiver med kjøtt pålegg.
Måltid 3: Kan være marinert fisk, og ris, eller 4 brødskiver, altså de 4 brødskivene er enten måltid 2 eller 3, varierer litt.
Måltid 4: Middag, her spiser jeg det som blir servert, som kan være så mangt^^              
Måltid 5: Vanligvis en STOR tallerken med pasta

Så er det 2 protein shaker to ganger om dagen, eller før og ette trening.

http://www.iform.no/pub/art.php?id=40

Dette er et benk program som det var en anna kar på forumet som anbefalte. (Husker ikke navnet til personen) Men du kan jo ta en titt Wink

Har prøvd det programmet også, men følte uti styrke fasen, at jeg ble så veldig overtrent.


Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Svak, liten, og Deppa.
« #9 : 10. juli 2009, 15:25 »
har du prøvd å ta en 14 dagers pause og deloade?

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Svak, liten, og Deppa.
« #10 : 10. juli 2009, 15:27 »
har du regnet sammen hvor mange kcals du får i deg? Så ikke ut som det var så mange kcals.. Spis mer!



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Svak, liten, og Deppa.
« #11 : 10. juli 2009, 15:40 »
Må "advare" deg. Nå når du har liten treningslyst, så går du ned i styrke, så spiser du også minde. Så neste gang du trener så ser du at du har gått enda mer ned i styrke. Og så trener du mindre. Altså du går inn i en ond sirkel.

Så: Spis massssssssssse mer (anbefaler havregryn og melk på det varmeste (melken bør være kald Wink)
Når der gjelder treningen så kan du ta deg en ukes pause slik at du får spist masse og sammelt krefter. Så kan du begynne på Sheik #29, gikk på det selv en gang i fjor og det funket sykt bra for min del.

Så:
- Ta en uke fri
- Gå på alle treningene! ikke skipp noe. Vet det suger, men det må gjøres
- Spis masse kcal rik mat!
- Tren Sheiko #29
- Ikke gi opp, styrke treneing og kroppsbygging tar lang tid!
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget nordlendingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 424

Sv: Svak, liten, og Deppa.
« #12 : 10. juli 2009, 15:51 »
Hei! Jeg har vært i nøyaktig samme situasjon som deg.. møtte veggen i vinter sjæl, var langt nede og jeg gikk mye ned i vekt, veide 77 kg når jeg begynte og trene/spise/sove igjen. maxløft på benken var skarve 70 kg Sad

I dag veier jeg friske 92 kg morgenvekt, og jeg har 125 i maxløft på benken, pluss at jeg klarer 100x8..

Mine beste tips er;
1. Kjøp deg en god gainer til og ha på toppen av kransekaka hvis du skjønner Wink
2. Ris/pasta/potet er fine greier, prøv og få i deg 3 varme måltid med karbohydrater, proteiner (kylling, svin, biff, kjøttdeig, omelett, tunfisk ++) totalt 5-8 måltider om dagen
3. http://www.tmuscle.com/free_online_article/sports_body_training_performance/dave_tates_sixweek_bench_press_cure    <--- utrolig bra video (litt lengre ned på siden) som setter deg inn i teknikken (som har alt og si for bra benkpressing!) og david tate er en morsom og rett fram ærlig kar, som forklarer uten snikksnakk.

Håper du får noe fremgang! Smiley
Lykke til.
23 år
175
87 kg

Maksløft:
Benk - 180, 5x160, ønsker å runde 200
Mark - 210
Bøy   - 200



http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84668.new#new

Logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=86028.msg1284059;topicseen#new

bildeprofil

Utlogget Thomaz91

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 209
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 209

Sv: Svak, liten, og Deppa.
« #13 : 10. juli 2009, 15:56 »
prøv programmet mitt!!

sist gang jeg maxet i benk tok jeg 80 Smiley trener nå 8x4 på Benkpress med 70kg. for 2 uker siden jeg begynte å trene med 70kg tok jeg 3reps - 4reps - 3reps - 4reps. jeg øker i 1rep i hvert set nesten hver treningsdag. og dette skal utføres annenhver dag. fottrening sjer ikke pga føttene bruker jeg hele tiden uansett. når jeg sykler / går hver dag. det fungerer sann dette med benkpress, at når du greier 12x4, øker du med 7,5 - 10kg og begynner på 3-4x4 og bygger opp i reps igjen Wink husk å spis nok!

i for eks hantelpress og Bicepscurl øker jeg med at når jeg greier 10x4 10kg og 10x1 12,5kg øker jeg til 12,5kg i neste økt Smiley pull ups og dips bare øker jeg i reps etter formen Wink planken tar jeg 1-2min og sit ups er eget program som du selv syns du bør utføre Smiley prøv dette, ingen anger.
Benkpress 4-12x4 70kg
Chins ups/Pull ups 6-10x3 annenhver rep chin - pull - chin
Dips 8-15x3
Hantelpress 10x4 10kg
Bicepscurl Dumbell 10x4 10kg
Situps/planken

Utlogget Kjørapå92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Svak, liten, og Deppa.
« #14 : 16. juli 2009, 20:44 »
Ja....Ironisk nok, så klarte jeg faktisk perse på trening i dag xD...Tok en bryst/Skulder økt i dag, å møtte på en trenings kompis der nede...Vi snakka litt sammen, så bare sa han at ejg skulle prøve litt høye vekter i dag, bare for fun, har jo ikke vhert i en god trenings rutine på flere uker pga små ferier osv de siste ukene, så hadde jo ikke trua på tunge vekter:P  men så varma jeg opp med stanga og jobba meg oppover, tok en femmer på 80, så tok jeg 1 gang på 90, og 1 gang på 100 som gikk overaskende lett...Så bare sa han at ejg skulle gå på 110...Tenkte jeg bare skulle gjøre ett forsøk bare for pure fun, hadde ikke den minste tro på at dette skulle gå opp...Men visst faen gikk den opp, og kan sverge på at jeg hadde 5 kg til mer inne der...115 tror jeg hadde gått opp, men var så overaska etter at ejg tok 110, så jeg lot være....Tror det var  jeg prøvde ut teknikken nordlendingen linka meg, følte den hjalp mye. Så nå sitter jeg, og er piss sur, fordi jeg skal på en ferie til uka:P Har så lyst å komme inn i en skikkelig rutine igjen, når jeg har så mye inne i benken. Og knebøy og markløft bare går til værs, når jeg begynner å trene skikkelig igjen er jeg sikker på. Men pokker ta den ferien til uka xD

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!