Skrevet av Emne: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?  (Lest 112488 ganger)

Utlogget Harald_G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Er det de samme folka som mener de har 220 kg i benken, men som aldri kjører annet enn halve reps? Eller som sier de har 3-4 hundre i bøyen ... men kjører maksimalt 45 grader i bøystativet?

:Smiley

Er dessverre noen som bruker det som unnskyldning for å gå kortere ned, ja. Men man ser som oftest på personen om de trenger å stoppe før brystet eller ikke Wink Se på albuene deres og se hvor langt ned albuen går i forhold til benken
198 cm
101 kg

Så kul er jeg:

Pronerte pull-ups: 50kg i beltet, 3 rep, 20kg 12 rep
Nedtrekk bredt grep: 120kg, 12reps
Benk: 110kg x 10 reps
Smalbenk: 90kg 12 rep
Hantelpress: 48kg x 5 reps
Beinpress: 320kg 5 reps (Chickenlegz)
Bikkeps kørl, hantler: 30 kg x 5 reps

Trener Krav Maga
Utdannet personlig trener gjennom Active Education
Basketspiller

Utlogget Harald_G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Konstantinovs har vel ikke akkurat en kropp som er som skapt for benkpress (korte armer=kortere løftebane etc), men vil vel si han ikke er så halvveik i benken? Mulig jeg er helt på villspor her.

Ikke meningen å være kverulant, synes bare det var verdt å nevne.

Konstantinovs forhold mellom lengde på armer og størrelse på bryst er rimelig gunstig. Dersom du ser på en del benkpress videoer av profesjonelle benkpressere, så vil du kanskje legge merke til at albuen deres passerer aldri benken når de går ned til brystet. For dem er det nesten det samme som å ta floor press, albuen går liksom ikke lenger ned uansett. Hvis du også ser i gjennom et par benkpressteknikk videoer blandt annet av dave tate, så poengterer han at "man vil ikke ha albuen under benken" ettersom det da er selvfølgelig ikke bare er tyngre å presse, men det er også lite gunstig for skulderleddet (er jo derfor man løfter med svai i ryggen). Vi presser alle sammen i samme bane og vi går alle sammen like langt ned, selv om noen ikke treffer brystet Wink
198 cm
101 kg

Så kul er jeg:

Pronerte pull-ups: 50kg i beltet, 3 rep, 20kg 12 rep
Nedtrekk bredt grep: 120kg, 12reps
Benk: 110kg x 10 reps
Smalbenk: 90kg 12 rep
Hantelpress: 48kg x 5 reps
Beinpress: 320kg 5 reps (Chickenlegz)
Bikkeps kørl, hantler: 30 kg x 5 reps

Trener Krav Maga
Utdannet personlig trener gjennom Active Education
Basketspiller

Utlogget Håndbak

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 140

"banan bør du få i deg etter trening, ettersom den inneholder MYE proteiner"

"er skeptisk til proteinpulver etter trening, er bedre å bygge muskler naturlig med bananer"

"Dude: kosttilskudd er bare tull! jeg kjenner en idrettsutøver som trener mye og han tar aldri proteiner eller noenting. Meg: hva driver han med da? Dude: "han driver med løping, men han er godt trent!"...sagt i en diskusjon om kosttilskudd har noe for seg for styrkeøkning og muskelbygging  Tongue  Tongue
alder: 27
høyde: 1,82
vekt: 102

He's a maaan! Such a maaan, he's a real, real mans man!

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Er dessverre noen som bruker det som unnskyldning for å gå kortere ned, ja. Men man ser som oftest på personen om de trenger å stoppe før brystet eller ikke Wink Se på albuene deres og se hvor langt ned albuen går i forhold til benken

Må bare si meg så enig i dette... ATG på knebøy går jeg så gjerne, men ikke f*** om jeg går ned til "kassa" på benk... Har andre øvelser som jeg foretrekker for bryst.
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget Lars Ivar

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 256

Er det de samme folka som mener de har 220 kg i benken, men som aldri kjører annet enn halve reps? Eller som sier de har 3-4 hundre i bøyen ... men kjører maksimalt 45 grader i bøystativet?

:Smiley

Så du mener at hvis jeg hadde dette anatomiske problemet (noe jeg forsåvidt ikke har), så skulle hensynet til hva masse fremmede folk på gymmet måtte mene være viktigere enn at jeg utfører en øvelse på en slik måte at den gir best styrke eller volumøkning for meg?

Hvorfor kommer aldri noe dybdepoliti å blander seg når folk trener f.eks. dips med ulik dybde?

Utlogget FRODRIS HAUGENENKO

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 241
  • Honnør: 103
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 241

 Grin
27år - 113kg - 180cm
Godkjente Stevne perser:
Bøy:287,5 Benk:180 Mark:270
                         http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88651.0

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

I går var det tre unge karer på gymmet som  trente benkpress sammen, på ca. 70 kilo.  Den ene utbasunerte at alle toppsettene måtte kjøres med hjelpereps på slutten, for det er sånn Johnny Jackson trener.  Nuhvel...
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Mikkels1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

Hvorfor kommer aldri noe dybdepoliti å blander seg når folk trener f.eks. dips med ulik dybde?
Dips bør man ikke gå for dypt ned i når man tar dem i stativ, fordi det gir mye stress på skuldrene... Tar man i tau eller turnringer derimot (eller holder ganske smalt) er det ingenting i veien for å gå langt ned i dips Tongue

Utlogget Kris70

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 548
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 548

Du kan fint gå dypt så lenge skuldrene dine tåler det.

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Konstantinovs har vel ikke akkurat en kropp som er som skapt for benkpress (korte armer=kortere løftebane etc), men vil vel si han ikke er så halvveik i benken? Mulig jeg er helt på villspor her.

Ikke meningen å være kverulant, synes bare det var verdt å nevne.

Kødder du? Mannen har jo en brystkasse på størrelse med en gorilla.

http://www.youtube.com/watch?v=k7TIUMm8uQQ#noexternalembed

Noe av det bedre jeg har sett. Raw of perfekt teknikk..
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Kødder du? Mannen har jo en brystkasse på størrelse med en gorilla.

http://www.youtube.com/watch?v=k7TIUMm8uQQ#noexternalembed

Noe av det bedre jeg har sett. Raw of perfekt teknikk..
Ja, bare kødda Smiley Neida, men TOK VEL FEILL12!! MÅ VEL VÆRRA LOV TIL Å TA FEIL OGSÅ VEL HERREGØD!!!!??? sorry at ikke jeg er ekspert på benkpressfysikker da!!!? herrefred!!!!

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Du kan fint gå dypt så lenge skuldrene dine tåler det.

En tidligere treningspartner av meg gikk til det skritt å "presse" albuene nærmere hverandre i bunnen av dips for å få bedre strekk... Fikk vondt bare av å se på det, men fyren har aldri hatt en skulderskade i sitt liv...
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget Mikkels1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

En tidligere treningspartner av meg gikk til det skritt å "presse" albuene nærmere hverandre i bunnen av dips for å få bedre strekk... Fikk vondt bare av å se på det, men fyren har aldri hatt en skulderskade i sitt liv...

har vel noe med at vi er forskjellig bygd da Tongue man er jo ulikt bygget opp Cheesy

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Ja, bare kødda Smiley Neida, men TOK VEL FEILL12!! MÅ VEL VÆRRA LOV TIL Å TA FEIL OGSÅ VEL HERREGØD!!!!??? sorry at ikke jeg er ekspert på benkpressfysikker da!!!? herrefred!!!!

haha - dett deg ned og slapp av…

SLAPP AV SA JEG!!!1ONE

Grin
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

I dag fikk jeg ett orginalt treningstips av en bonde på jobben.

Dette sa han til meg når han så at jeg hadde muskler når vi skiftet i garderoben

Han: Trener du vekter?
Meg: Ja
Han: Jeg ville ikke anbefalt å trene vekter til noen jeg
Meg: Hvorfor ikke det :\
Han: Fordi jeg jobbet på bondegård som ung og hadde masse tunge løft og har skadet skulder og rygg pga det. Så jeg forteller alle som tenker på å trene vekter at de burde holde seg unna om de ikke har lyst til å få sånn rygg som meg.
Meg: Snudde meg rundt og gikk ut døren.


Noen folk kjenner man at du faktisk ikke kan komme noen vei uansett om jeg hadde lagt frem utallige sider med dokumentasjon til hvordan vekttrening er skadeforebyggene osv. Om man gjør det riktig selvfølgelig.
Njoa

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!