Skrevet av Emne: gammeldags gård vs studio?  (Lest 75884 ganger)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: gammeldags gård vs studio?
« #240 : 23. april 2011, 16:54 »
Har du lest igjennom tråden, har vi allerede et eksempel med han engelske bonden. Nå er det din oppgave å få en styrkeløfter til å teste ut styrken. Er jo såpass mange styrkeløftere, så bør vel ikke være vanskelig å finne en frivillig?

Var ikke det han som hadde trent strongmanøvelser allerede?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget FOG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #241 : 23. april 2011, 18:56 »
Tufte veier 95 kg bare så du vet det xD

Blir fortsatt feil å bruke Tufte som eksempel da han er et produkt av trening (med treningsgrunnlag fra gårdsarbeid)

http://www.olaftufte.com/  Det siste fra Tufte er at han tilbringer påska i Afrika på TRENINGSLEIR. Men hva vet vel jeg, mulig de er i Afrika for å hogge trøu og mjølke løver

Hadde uansett vært fordel styrkeløft jo tyngre Tufte er. Da kan man plukke en styrkeløfter på 95 kg. (glem det. Blir for dumt å bruke Tufte som eksempel)

Han Engelskmannen du prater om, er det han som løfter fronten på den traktoren? I såfall kan man ikke si veldig mye om hvor tungt det er bortsett fra at traktoren "hopper" når han setter den fra seg, noe som tilsier at det kanskje ikke er så jævlig tungt

Beklager, så han Engelskmannen nå. Han trener jo 5 dager i uka! Hærre fuckings Gud! Han er et resultat av trening med gårdsarbeid som treningsgrunnlag. Han er sikkert født sterk, jobbet seg enda litt sterkere for så å trene seg til å bli nesten sterkest. Regner med han ble sterkere av å trene og at det var derfor han fortsatte med det. Og ja, jeg ser at han ikke er en "gymrotte" , men han er heller ikke ren bonde da han trener strongman.

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #242 : 23. april 2011, 20:23 »
Beklager, så han Engelskmannen nå. Han trener jo 5 dager i uka! Hærre fuckings Gud! Han er et resultat av trening med gårdsarbeid som treningsgrunnlag. Han er sikkert født sterk, jobbet seg enda litt sterkere for så å trene seg til å bli nesten sterkest. Regner med han ble sterkere av å trene og at det var derfor han fortsatte med det. Og ja, jeg ser at han ikke er en "gymrotte" , men han er heller ikke ren bonde da han trener strongman.

Greia er at når han startet med strongman, så var han helt raw fra bondegård trening. Vi kan ikke bruke han lenger siden han dessverre har startet å trene annerledes? Wtf? Bullshit? Hvor får du logistikken fra? Han var jo en ren bonde fra topp til tå hvis han ikke har jugd. Hvis du virkelig ikke kan bruke han som et eksempel, kan du bokstavelig talt ikke bruke en sjel på jorda. Gir opp den diskusjonen her. Folk er jo sprengt i hodet.

Utlogget Xclnz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #243 : 24. april 2011, 02:21 »
du blir ikke stærk av studere;) eneste je veit er at når je legger sammen hele dagen min,med alt je løfter, slår je er verdens rekorden i sammenlagt 50X Cheesy og da kan du selv tenke deg en ukes arbeids;P det blir mye

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #244 : 24. april 2011, 03:45 »
Jeg må tydeligvis studere mer, siden jeg ikke forstår noe av du skriver. Hva heter dialekta? Grautspråk?

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: gammeldags gård vs studio?
« #245 : 24. april 2011, 10:20 »
du blir ikke stærk av studere;) eneste je veit er at når je legger sammen hele dagen min,med alt je løfter, slår je er verdens rekorden i sammenlagt 50X Cheesy og da kan du selv tenke deg en ukes arbeids;P det blir mye

Når jeg tar meg en joggetur har jeg bært flere ganger verdensrekorden i knebøy innen 20 m.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget nuffedyr

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #246 : 25. april 2011, 20:33 »
Når du jobber på gård osv blir du ikke svær i kroppen , men du blir sterk på en annen måte ikke sant. Prøv og jobb hardt fysisk med foreksempel og grave med spade en hel dag.... da hjelper ikke digre muskler en dritt , se på northug osv.. de går på ski alt de klarer i 5mil ... men klarer han 100kg i benk? Neppe

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #247 : 25. april 2011, 20:55 »
Nei, hvis man trøkker 15000+ kcal hver dag og jobber på en gård og ligger godt i overskudd. Da ender man ikke opp svær i hele tatt. Hvor har du logistikken din fra nuffedyr?

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #248 : 25. april 2011, 21:06 »
Når du jobber på gård osv blir du ikke svær i kroppen , men du blir sterk på en annen måte ikke sant. Prøv og jobb hardt fysisk med foreksempel og grave med spade en hel dag.... da hjelper ikke digre muskler en dritt , se på northug osv.. de går på ski alt de klarer i 5mil ... men klarer han 100kg i benk? Neppe

Han klarer det men ikke i dag, men Northug er faktisk ikke så lett, 82-83 kg omtrent. Ganske mye muskler på ham. Tror han ville greid 100 kg i benk i løpet maks 3-4 uker med 2-3 benkpresstreninger i uka.

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #249 : 26. april 2011, 01:12 »
Alkoholikern: Vær så snill å ikke kritisere andres dialekt når du selv ikke vet hva logistikk betyr en gang. Logistikk er ikke det samme som logikk. Du har brukt ordet som om det var det to ganger nå.

Jeg ønsker fremdeles et svar på innlegget mitt fra side 16, forresten.

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: gammeldags gård vs studio?
« #250 : 26. april 2011, 01:36 »
Nei, hvis man trøkker 15000+ kcal hver dag og jobber på en gård og ligger godt i overskudd. Da ender man ikke opp svær i hele tatt. Hvor har du logistikken din fra nuffedyr?

Når du driver og diskuterer på ett forum hvor det er alt fra ferske brukere, til mer erfarne brukere, til ekspert brukere, og det er en lett blanding av kunnskapsnivåene jeg nettop nevnte som diskuterer i denne tråden, og så og si samtlige argumenterer imot det du sier, vil du ikke da tro at det er en viss mulighet for at du tar feil? 

At du ikke en gang vet forskjellen på logistikk og logikk(Ikke direkte relatert til tema, men jeg tror dette er noe det forventes at man kan når man starter ungdoms skolen, om ikke tidligere), men likevel diskuterer mot alt fra nybegynnere til eksperter får meg til og lure hva som egentlig går gjennom skallen på deg.  Dette innlegget er veldig likt innlegget til paramora, men du svarte aldri på innlegget hans.  Og desuten tror jeg mange som leser denne tråden ville likt og vite hva du egentlig mener om og være mer eller mindre den eneste med dine meninger, og at på tross av dette argumenterer du som om det ikke var en eneste tvil i helvete om at du hadde rett.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget ruhl85

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 297
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 297

  • sulten
Sv: gammeldags gård vs studio?
« #251 : 26. april 2011, 01:40 »
hva skjer med han alkoholikeren . er det kødde profil eller. han virker jo komplett idiot
Meldlem av kristiansand Strongteam

7 plass showlift 2010 Smiley
7 plass showlift 2011 :/
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=108172.msg1758783;topicseen#new

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #252 : 26. april 2011, 01:59 »
Det er vel åpenbart? Han er alkoholiker.
Smil med det smilet du har.

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #253 : 26. april 2011, 14:26 »
Det er gått 15 sider, og "hele forumet" er uenig med deg og Arion. Tenk over om det kanskje kan bety noe.


Svada, svada og enda mer svada.  Spørsmålet er: Gjør du det?

At flertallet har en annen mening har ingen betydning for hvem som har riktig. Folk ble faktisk drept for å si at jorden var rund. Skulle ikke forundre meg om jeg fikk samme sjebne hvis pøbelen (dere) hadde fått muligheten. Skal også nevne at enkelte har sagt at de er delvis enig i mye av hva jeg sier. Og jeg regner med at det er flere som ikke våger å si at gymrotter (som de selv er) ikke er så sterke som de vil. Ingen liker å snakke dritt som sin egen rase?


Jeg innser at jeg diskuterer med folk, som ikke har 1 bevis på at hva de sier stemmer. NSM nærmer seg med stormskritt, og jeg forventer at en gymrotte stiller opp. Her får vi faktisk bevist om gymrottene innehar styrke eller ikke. Siden jeg vet at ingen gymrotter vil ta på ansvaret ved å ydmyke sine brødre. Så er det vel dere som har riktig i denne diskusjonen, siden alt handler om flertall og ikke bevis. Eller hva?

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #254 : 26. april 2011, 14:33 »
Gidder ikke lese hele tråden, men er det folk her som tror man blir sterkere av å være bonde enn å trene hardt på studio flere ganger i uka?

Jeg bare spør.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!