Skrevet av Emne: Maries trenings- og bildelogg  (Lest 99917 ganger)

Utlogget Mini Arnold

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 465
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 465

Sv: Maries trenings- og bildelogg
« #150 : 08. november 2011, 23:15 »
Du skal få slippe og forklare deg, sjøø Cheesy Takk, takk!
Cheesy
18 år,180 høy (94 mod.)
84-85 kg morgenvekt
Løft:
Benkpress :130(1RM) / 110*5rep*3set
Markløft: 180
Legpress 320
Knebøy 130 * 8 (155 kg 1RM)

60m - 7,5 sek
100m - 12,0 sek
1000m - 3:14min
100m svømming 1,27min

Bildelogg : http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=108496.msg1619438;topicseen#new



I dont wanna be the man in the crowd... I wanna be the man on the top of the crowd !


bodybuilding isnt 90 minutes in the gym....it's a lifestyle


Haters are just confused admirers

Utlogget Mariebrawo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 268
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 268

Trening 9/11-11
« #151 : 09. november 2011, 19:55 »
Økt 1: innebandy og basket på skolen.
Økt 2: kickboxing. Mye slag, spark og sparring.

Dette var muligens min siste kickboxingstrening, da jeg tror jeg må overgi meg for leggene mine. Har egentlig  bare prøvd og oversett det, men beinhinnebetennelsen og muskelknutene tar snart litt for mye over for gleden. Sikkert ikke alle som vet at denne treningen foregår på matter, uten sko, og konstant på tærne, noe som er utrolig hardt for leggene. Får heller erstatte den med annen bra - om ikke bedre trening.

Cheesy Cheesy

Utlogget sandraerf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 439

Sv: Maries trenings- og bildelogg
« #152 : 09. november 2011, 20:08 »
Åååh, så trist da...men er viktig å ta vare på kroppen! Uheldigvis får man bare utdelt et par med legger iløpet av livet Wink
Bikinifitness 2014

Utlogget Heggland

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 31

Sv: Maries trenings- og bildelogg
« #153 : 09. november 2011, 20:11 »
Misunnelig til tusen!
Her er det mye arbeid bak, kjempe kropp Grin

Men om du har problemer med beina, kan du jo prøve svømming?
Bra trening, og ingen belastning på beina Wink
Vekt - 67 - Høyde - 170 - Alder - 18

Utlogget Mariebrawo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 268
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 268

Sv: Maries trenings- og bildelogg
« #154 : 09. november 2011, 22:55 »
Åååh, så trist da...men er viktig å ta vare på kroppen! Uheldigvis får man bare utdelt et par med legger iløpet av livet Wink

Ja, irriterende. Har prøvd å holde det gående, men i dag var det virkelig ille, så jeg må godta at kroppen min kanskje ikke er laget for å hoppe å sprette på mykt underlag. Jepp, sånn er det bare Smiley

Misunnelig til tusen!
Her er det mye arbeid bak, kjempe kropp Grin
Men om du har problemer med beina, kan du jo prøve svømming?
Bra trening, og ingen belastning på beina Wink

Oioi, tusen takk! Cheesy Det var en hyggelig melding.

Ja, svømming er jo et alternativ, men jeg vet ikke hvor lenge jeg skal klare å holde noe med såpass lite "action" gående i et langt løp. Gleder meg til vinteren, da skal jeg være med farsan ut i skiløypa!

Utlogget sandraerf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 439

Sv: Maries trenings- og bildelogg
« #155 : 10. november 2011, 15:09 »
Håper du finner på noe annet gøy da Smiley Klatring? Tongue
Bikinifitness 2014

Utlogget Mariebrawo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 268
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 268

Sv: Maries trenings- og bildelogg
« #156 : 10. november 2011, 15:35 »
Håper du finner på noe annet gøy da Smiley Klatring? Tongue

Har litt småangst for klatrevegger. Hadde en litt traumatisk hendelse for noen år tilbake, så holder meg unna det. Det mest sannsynlige blir vel å slenge inn en intervalløkt eller noe Smiley

Utlogget sandraerf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 439

Sv: Maries trenings- og bildelogg
« #157 : 10. november 2011, 16:19 »
Har litt småangst for klatrevegger. Hadde en litt traumatisk hendelse for noen år tilbake, så holder meg unna det. Det mest sannsynlige blir vel å slenge inn en intervalløkt eller noe Smiley

Uff da Sad Intervall kan jo være gøy det også Tongue
Bikinifitness 2014

Utlogget Mariebrawo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 268
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 268

Sv: Maries trenings- og bildelogg
« #158 : 10. november 2011, 16:22 »
Uff da Sad Intervall kan jo være gøy det også Tongue

Det gøyale ved det kan vel diskuteres, men nyttig er det!

Utlogget sandraerf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 439

Sv: Maries trenings- og bildelogg
« #159 : 10. november 2011, 16:42 »
Det gøyale ved det kan vel diskuteres, men nyttig er det!
Hehe, gjelder bare å overbevise seg selv om at det er gøy, og å ha noe fengende musikk på øret  Cheesy
Bikinifitness 2014

Utlogget Mariebrawo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 268
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 268

Sv: Maries trenings- og bildelogg
« #160 : 10. november 2011, 16:52 »
Hehe, gjelder bare å overbevise seg selv om at det er gøy, og å ha noe fengende musikk på øret  Cheesy

Det er et absolutt must!

Utlogget sannamor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Maries trenings- og bildelogg
« #161 : 10. november 2011, 17:07 »
Økt 1: innebandy og basket på skolen.
Økt 2: kickboxing. Mye slag, spark og sparring.

Dette var muligens min siste kickboxingstrening, da jeg tror jeg må overgi meg for leggene mine. Har egentlig  bare prøvd og oversett det, men beinhinnebetennelsen og muskelknutene tar snart litt for mye over for gleden. Sikkert ikke alle som vet at denne treningen foregår på matter, uten sko, og konstant på tærne, noe som er utrolig hardt for leggene. Får heller erstatte den med annen bra - om ikke bedre trening.

Cheesy Cheesy

Det er for øvrig mange tiltak man kan gjøre for å bedre situasjonen når leggene begynner å protestere. styrketrening på fremside og bakside av leggen kan være fordelaktig, da i form av 20-30 reps. slik at man øker kapillærnettet i leggene så oksygentilførselen blir bedre. Tøyning av leggene er også fordelaktig, spesielt siden man ofte belaster bakside mye og muskulaturen har en tendens til å bli litt kort. I tillegg så bruker jeg å massere leggene etter hver trening for å bedre sirkulasjonen i musklene og derfor fremme restitusjon.

Bare noen tips her om du ikke har forsøkt de tidliger Smiley

Lykke til! Smiley

Utlogget Mariebrawo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 268
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 268

Sv: Maries trenings- og bildelogg
« #162 : 10. november 2011, 18:44 »
Det er for øvrig mange tiltak man kan gjøre for å bedre situasjonen når leggene begynner å protestere. styrketrening på fremside og bakside av leggen kan være fordelaktig, da i form av 20-30 reps. slik at man øker kapillærnettet i leggene så oksygentilførselen blir bedre. Tøyning av leggene er også fordelaktig, spesielt siden man ofte belaster bakside mye og muskulaturen har en tendens til å bli litt kort. I tillegg så bruker jeg å massere leggene etter hver trening for å bedre sirkulasjonen i musklene og derfor fremme restitusjon.

Bare noen tips her om du ikke har forsøkt de tidliger Smiley

Lykke til! Smiley

Veldig hyggelig at du tar deg tid til å komme med så mange gode tips! Jeg har prøvd noe av det, og har gått til fysioterapaut. Dessverre, er jeg mer typen til å unngå det som gjør vondt, enn å prøve å jobbe meg over det. Jeg har erfart at alternativ trening er det beste for meg, også går det som oftest over etter noen dager. Dette funka selvsagt ikke når kickboxinga var to ganger i uka, men når jeg driver med egentrening, som jeg stort sett gjør, hindrer ikke leggene meg i så mye av det jeg har lyst til.

Men, tusen takk Smiley

Utlogget Mariebrawo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 268
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 268

Trening 10/11-11
« #163 : 10. november 2011, 18:52 »
Økt 1 var som vanlig på skolen. 1 time med svette under noen gode kamper med basket Cheesy

Økt 2: Bein

Oppvarmingen var 12 minutter på mølla (2,0km, 10km/t) og 3 minutter på sykkel

Planen i dag var egentlig knebøy, men det "store" hjørnet hvor det er mulig, er alltid opptatt på kveldstid. Orker ikke stå å vente til 3-4 gutter er ferdigtrent der. Tålmodigheten selv, jeg!

Utfall (stang)
10x10kg
8x20kg
10x27,5kg
10x27,5kg
10x27,5kg
Comment: tyngre neste gang!

Legextention
10x34kg
8x52kg
8x70kg
7x70kg
6x70kg

Lårcurl (liggende)
8x30kg

Den var ikke særlig god for meg, så løp til sittende i stedet Tongue

10x50kg
8x57kg
8x57kg

Innside lår
10x30kg
9x34kg
9x34kg
9x34kg

4 minutter nedsykling

Varighet på økt: 1t 5min
Kommentar: Kanskje ikke det største trykket i dag. Ble litt irritert for det med knebøyen, men kan vel egentlig aldri innstille meg helt på å få trent det sånn som situasjonen er nå. Fikk jo pressa meg litt, så en OK økt.

Ettertreningsmaten i dag ble en banan, bittelitt cottage cheese og noen gulrøtter. Sånn blir det når grønnsakene ikke blir inntatt til middag! Har blitt forelska i cottage cheese med fun-saft, så regner med at det blir litt mer av det til kvelds.

Cheesy Cheesy Håper alle har en finfin kveld!

Utlogget eyzteinn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

  • Fysioterapeut som studerer styrkeløft
Sv: Maries trenings- og bildelogg
« #164 : 10. november 2011, 21:55 »
Med tanke på beinhinnebetennelse, ville eg ha trent opp maksstyrken i leggmuskulaturen; tungt som faen, få reps, maks 5, og få sett, maks 5. trene du musklane på den måten, vil du bli flinkare til å utnytte det oksygenet som blir gitt, av dei blodårene som allerede eksisterer, samstundes som KAPASITETEN til musklane dine, mtp styrke, ville ha vorte betraktelig betra på kortast mogleg tid, og dimed ville ein lav-intensiv aktivitet som det å springe rundt på tærne ha krevd mykje mindre av muskulaturen din ( i prosent av maksstyrke), og den aktiviteten ville dimed ikkje ha forårsaka noko stor forverring av den beinhinnebetennelse som er der. På sikt, ville muskulaturen din ha vorte mykje betre i stand til å motstå nye beinhinnebetennelsar.

Ho som gav deg råd her tidlegare, ville fått store problem på patofysiologieksamen med si løysing.

I tillegg ville eg ha oppsøkt ein kiropraktor, fysioterapeut, naprapat, manuellterapeut eller osteopat som kan bindevevsmassasje. Det er dritvondt, men hjelper som faen. Kan hende nok med ei behandling, om terapeuten er flink nok, og problemet ditt er lite nok.
All-time high: Bøy: 100 kg. Benk: 85 kg. Mark: 140 kg. Press: 60 kg

Pr dags dato: Mark: 3x5x135 Bøy: 3x5x 50 Styrkevending: 2x3x70 Benk: 3x5x70. Press: 3x5x47.5


Har som mål å verta Noregs Sterkaste 100-åring i 2082, i bøy, benk, mark og press. Driv no og byggjer opp styrken etter eit skulderproblem, og ein meniskskade.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!