Skrevet av Emne: Pastor Grizzlys løftehjørne  (Lest 155918 ganger)

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Pastor Grizzlys løftehjørne
« #600 : 17. november 2010, 11:09 »
God skjorta Cheesy
Så lettere ut på film!
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Pastor Grizzlys løftehjørne
« #601 : 17. november 2010, 11:31 »
Det eneste jeg har prøvd å belyse er at gode styrkeløftere har noe til felles. Melk i STORE mengder hører med hos alle jeg har kommet over.
Jeg er klar over, Pastoren, at alle matvarer, samt følelsesmessige tilstander påvirker hormonsystemet vårt. Det er da opplagt. Fett kan bl.a. gi mer testosteron, for mye karbo kan gi mer østrogen osv. Mange hensyn å ta for å kunne optimalisere hormonbalansen.
Det spesielle med melk er at det tilfører noe fundamentalt ekstra gjennom de mange vekstfaktorene den inneholder. Når melka er homogenisert vil disse stoffene i større grad passere direkte ut i blodbanen, framfor en nedbryting i fordøyelsen. I tillegg har man ulike varianter av kasein, nye utgaver med nye effekter. Dermed kan man ikke sammenlikne moderne melk med annen mat, for den tilfører noe i særklasse ekstra.
Jeg er ikke i tvil om at melk fungerer som dop, i noen tilfeller kanskje enda bedre. Men samtidig tror jeg ikke fremgangen er så voldsom på bare få måneder, i motsetning til en bolekur. Melke-dopingen krever nok mer trening over tid.

Jeg har tidligere sagt at jeg skal holde kjeft hvis noen kan vise til en god styrkeløfter som ikke drikker melk, og på den måten svekke teorien min. Hittill har ingen kunnet komme med noen navn, men det hagler inn med styrkeløftere som erklærer sin kjærlighet til melka, nå er også Waglermo notert Smiley
Hva som er et høyt inntak av melk kan sikkert diskuteres, men mer enn 1 liter pr dag kan neppe ansees som normalt.

Forøvrig imponerende benking, Pastoren. Utrolig hva denne melka er i stand til å skape. Okser i fjøs, okser på gymmet  Grin

Utlogget Olej93

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Pastor Grizzlys løftehjørne
« #602 : 17. november 2010, 11:37 »
Så stor og deilig brystkasse du har, den som gjør at du benker så mye? Smiley

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Pastor Grizzlys løftehjørne
« #603 : 17. november 2010, 11:47 »
jøss! så virkelig mye lettere ut på filmen enn jeg husker det var!

For øvrig har jeg fortsatt store problemer med å se på denne "melk er dop" greia som noe annet en kreativ og avansert trolling.
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Pastor Grizzlys løftehjørne
« #604 : 17. november 2010, 11:50 »
Heftig benk,ser jo ut som papplater!

PS: Gundersen drikker ikke veldig mye melk og jeg anser han som en god styrkeløfter Smiley
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Pastor Grizzlys løftehjørne
« #605 : 17. november 2010, 11:55 »
Den er grei ingreen! Jeg erklærer meg skyldig i å drikke melk. Nå gjør jeg det mer enn før fordi det er mye fett i H(ero)-melk. Takk for hyggelig kommentar.

Olej93: Eh, takk for det. Er nok triceps som hjelper meg mye i skjortebenk.

Øvrige: takk for det!

engkim

  • Gjest

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Pastor Grizzlys løftehjørne
« #607 : 17. november 2010, 12:22 »
Honnør for ydmykheten, Pastoren Smiley  Jeg var selv en kalv for noen år siden og ble veldig mye sterkere pga melk. Dvs. jeg visste ikke at det var melka på det tidspunktet (kanskje i underbevisstheten?), det forsto jeg først da jeg slutta. Styrken/trykket stupte i løpet av et års tid, uten at jeg gjorde andre forandringer i livet eller spiste dårlig.
Hvorfor jeg slutta med melk? Jo, jeg ble syk av det. Så syk at jeg ikke orka trene uansett, og da er man like langt. Men jeg opplevde framgang nesten uten trening, og på gode dager føltes det som jeg kunne flytte fjell. Det trykket opplever jeg aldri lengre.
Nå er jeg uansett glad for at ting ble som det ble. Ser ikke bort ifra at jeg også kunne blitt en djevel i benk (var på vei), men når ALT handler om trening og å løfte mest mulig - nærmest forguding av seg selv - er kanskje ikke dette så inmari meningsfullt likevel. Moro er det, for all del, men hva sitter man igjen med liksom? Dessuten blir man aldri fornøyd men løftingen. Som CYC sier om kampen om vektene: "den evige veien".

PS: Gundersen drikker ikke veldig mye melk og jeg anser han som en god styrkeløfter Smiley
Mulig det, Baliba. Gundersen er faktisk en av de jeg har tenkt på som muligens ikke drikker så mye. Samtidig er ikke Gundersen den største mannen heller, selv om løftene hans er imponerende. Det skulle vært moro å visst nøyaktig hvor mye han drikker, og i såfall må kosttilskudd basert på melk inkluderes. Det er uansett de brutale løfterne jeg i hovedsak sikter til, slik som Pastoren her, Keiko, Olaf, CYC, Asbjørn m.fl.
Gundersen har en styrke som jeg tror er oppnåelig for flere helt uten doping eller melk, dersom man har anlegg for det og kontinutet i treningen.


Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Pastor Grizzlys løftehjørne
« #608 : 17. november 2010, 12:28 »
Mulig det, Baliba. Gundersen er faktisk en av de jeg har tenkt på som muligens ikke drikker så mye. Samtidig er ikke Gundersen den største mannen heller, selv om løftene hans er imponerende. Det skulle vært moro å visst nøyaktig hvor mye han drikker, og i såfall må kosttilskudd basert på melk inkluderes. Det er uansett de brutale løfterne jeg i hovedsak sikter til, slik som Pastoren her, Keiko, Olaf, CYC, Asbjørn m.fl.
Gundersen har en styrke som jeg tror er oppnåelig for flere helt uten doping eller melk, dersom man har anlegg for det og kontinutet i treningen.

Jeg har nok ingen ekstraordinære anlegg for styrke, og som du sier er jeg verken blant de største eller sterkeste. Hvor sterk eller svak jeg er, får andre avgjøre. Selv anser jeg meg for å være moderat sterk for vektklassen, men det skal selvsagt forandres i framtida. Jeg tror, som du sier, at kontinutet og dedikasjon er årsak til at jeg har klart å oppnå noen brukbare resultater. Uansett; jeg bruker ingen kosttilskudd og har heller aldri benyttet spesielt mye av den slags. Tilskudd har hovedsakelig vært karbofuel, men da som oftest i sammenheng med landeveissykling.

I snitt drikker jeg vel to glass melk per dag. Vi snakker da om normale glass som rommer et sted mellom to og tre dl. Jeg aner ikke hvordan dette står seg i sammenlikning med gjennomsnittsmannen (eller kvinnen), men tror ikke akkurat at dette er et unormalt høyt inntak. Jeg er glad i melk, men det holder som regel med ett glass til frokost og ett glass til kvelds. Resten av dagen går det som regel i vann og juice.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Pastor Grizzlys løftehjørne
« #609 : 17. november 2010, 12:38 »
Næring er dop. Anorexi er RAW!!!

Utlogget eirikk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 395
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 395

Sv: Pastor Grizzlys løftehjørne
« #610 : 17. november 2010, 12:44 »
til ingreen.
er du riktig vel bevart?

Utlogget Luke Skywalker

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 54

Sv: Pastor Grizzlys løftehjørne
« #611 : 17. november 2010, 13:03 »
Jeg har nok ingen ekstraordinære anlegg for styrke, og som du sier er jeg verken blant de største eller sterkeste. Hvor sterk eller svak jeg er, får andre avgjøre. Selv anser jeg meg for å være moderat sterk for vektklassen, men det skal selvsagt forandres i framtida. Jeg tror, som du sier, at kontinutet og dedikasjon er årsak til at jeg har klart å oppnå noen brukbare resultater. Uansett; jeg bruker ingen kosttilskudd og har heller aldri benyttet spesielt mye av den slags. Tilskudd har hovedsakelig vært karbofuel, men da som oftest i sammenheng med landeveissykling.

I snitt drikker jeg vel to glass melk per dag. Vi snakker da om normale glass som rommer et sted mellom to og tre dl. Jeg aner ikke hvordan dette står seg i sammenlikning med gjennomsnittsmannen (eller kvinnen), men tror ikke akkurat at dette er et unormalt høyt inntak. Jeg er glad i melk, men det holder som regel med ett glass til frokost og ett glass til kvelds. Resten av dagen går det som regel i vann og juice.
Herregud, er du også på melk? Bra at du innrømmer bruk da, så vi rene ser hva som er realistisk å få til. Tror du det er risikofritt å ha et fornuftig bruk på bare 2 glass dagen? Skjønner jo at over en liter dagen er misbruk...
Og ingreen, jeg har en teori om at hvor ofte du driter har en påvirkning på styrken.. Etter at jeg begynte å stappe i meg nok mat til å drite 5 ganger om dagen så bare fløy styrken til værs..kanskje hvis jeg kombinerer det med melk så går jeg skrittet videre?

Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Sv: Pastor Grizzlys løftehjørne
« #612 : 17. november 2010, 13:22 »
Bra benk Smiley
Faen til melke mas på ingreen a.
Hvis melk har så god effekt skal jeg begynne og drikke masse Tongue

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Pastor Grizzlys løftehjørne
« #613 : 17. november 2010, 13:26 »
Bra benk Smiley
Faen til melke mas på ingreen a.
Hvis melk har så god effekt skal jeg begynne og drikke masse Tongue

Ooh strek i melkeregningen til ingreen!

Drikker du ikke mye melk? Og veier 160kg og drar 350 i mark? Grin

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Pastor Grizzlys løftehjørne
« #614 : 17. november 2010, 13:29 »
2-3 dl melk, jeg drikker ca 3liter melk, hmm
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!