Skrevet av Emne: Evis: 200kg raw benkpress  (Lest 509296 ganger)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1305 : 26. juli 2010, 21:36 »
Og det er venstre eller høyre som er problemsiden?

Det verste nå er egentlig at jeg føler jeg vrir meg sånn i bøy, spesielt i bunnen. Hoftebøyeren blir spesielt hissig i vanlig knebøy, og drar i bekkenet sånn at spennet forsvinner litt.

høyre. Jeg føler egentlig at hele bekkenet er skeivt fra stanga løftes av til den settes ned, men nå har jeg hatt det problemet en stund også Wink
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Evis: The road to retard strength
« #1306 : 26. juli 2010, 21:48 »
Va kongepers på treningen idag Cheesy ska begynne å prøve frontbøy eg å no. så du får lære meg litt Cheesy
26.07.10


Frontbøy

1x3 - 110
1x2 - 130
1x1 - 145
1x1 - 155
1x1 - 170
1x1 - 180

Benkpress medium til kloss med stopp

1x3 - 110
1x3 - 120
1x4 - 130

+litt magetrening




Grei trening, poweren i beina er der føler jeg selv om knebøyen foreløpig er råtten. Får forresten sånn halvveis til vektløftergrepet i frontbøy nå.

Film av siste i frontbøy. Kom litt frempå, så ble litt stygg den der.. Forøvrig kameramannen som kommenterer Tongue


http://www.youtube.com/watch?v=HZQjz-UgQXc#noexternalembed&feature=channel_page




Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Evis: The road to retard strength
« #1307 : 26. juli 2010, 22:20 »
Haha, trodde jeg skulle se en litt stygg frontbøy jeg, men den frontbøyen der var jo pen! Nå har ejg ikke mye peiling på frontbøy teknikk, men den der er umulig stygg. Hehe, rått.
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1308 : 26. juli 2010, 22:22 »
Haha, trodde jeg skulle se en litt stygg frontbøy jeg, men den frontbøyen der var jo pen! Nå har ejg ikke mye peiling på frontbøy teknikk, men den der er umulig stygg. Hehe, rått.

Hehe vel.. takk for det.. men ideelt sett skulle jeg ha holdt overkroppen en god del mer oppreist.

Er for svak i ræva rett og slett. Får trene mer øvelser for å styrke dette.

Utlogget magnus1982

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 402
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 402

Sv: Evis: The road to retard strength
« #1309 : 26. juli 2010, 22:26 »
Bra frontbøy >Cheesy

Med den frontbøyen bør 220+ gå i bøy, minst!
Teknikken ser bra ut den, husk at du nærmer deg maks å da
er det ikke lett å holde perfekt teknikk. Er imponert over att du greier å holde
øvre rygg så pass bra!
Kortsiktige mål:      Langsiktige mål:
-------------------------------------------------------------
KB:       230                        250
BP:       180                        200
ML:       300                        320

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1310 : 26. juli 2010, 23:23 »
Bra frontbøy >Cheesy

Med den frontbøyen bør 220+ gå i bøy, minst!
Teknikken ser bra ut den, husk at du nærmer deg maks å da
er det ikke lett å holde perfekt teknikk. Er imponert over att du greier å holde
øvre rygg så pass bra!

Takk.. øvre rygg er ikke noe særlig problem lengre.. kjente det veldig godt der før når jeg trente frontbøy - akkurat som at luften var slått ut av meg når jeg var ferdig med settet.. men ikke så mye lengre. Tror den biten kan bidra bra i markløft.

Men er nok som jeg nevnte over, for svak i hamstrings og glutes til å få opp mer i bøy og mark.. så det får bli pri 1#, sammen med å forsøke å gjevne ut asymmetrien i hoftene og skuldrene.

Utlogget magnus1982

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 402
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 402

Sv: Evis: The road to retard strength
« #1311 : 26. juli 2010, 23:43 »
Såvidt jeg vet er det øvre rygg som begrenser frontbøyen mest, den gir seg som regel
innen beinen. Det har ihvertfall jeg problem med.

Om en sterk øvre rygg hjelper mye i markløft vet jeg ikke. Hvis jeg skal bruke meg selv som
eksempel så har jeg en svak øvre rygg, men nærmer meg 300 i marken. En annen god markløfter
som krummer øvre rygg er selvfølgelig Konstantinovs (ikke at jeg sammenligner meg med han hehe).

Er veldig enig i at svake glutes og hams begrenser mark og bøy. Men du har vel gode tall i mark
også?

Kortsiktige mål:      Langsiktige mål:
-------------------------------------------------------------
KB:       230                        250
BP:       180                        200
ML:       300                        320

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1312 : 26. juli 2010, 23:52 »
Såvidt jeg vet er det øvre rygg som begrenser frontbøyen mest, den gir seg som regel
innen beinen. Det har ihvertfall jeg problem med.

Om en sterk øvre rygg hjelper mye i markløft vet jeg ikke. Hvis jeg skal bruke meg selv som
eksempel så har jeg en svak øvre rygg, men nærmer meg 300 i marken. En annen god markløfter
som krummer øvre rygg er selvfølgelig Konstantinovs (ikke at jeg sammenligner meg med han hehe).

Er veldig enig i at svake glutes og hams begrenser mark og bøy. Men du har vel gode tall i mark
også?



Konstantinovs runder øvre ryggen med vilje, for å få et kortere løft og "lengre" armer. Han er nok ganske sterk i øvre rygg uansett, for ryggen må nesten rettes ut før eller siden i løftet.  Artig at du nevner han, har faktisk prøvd meg litt på en moderat utgave av den stilen i det siste. Føles ganske bra ut egentlig..

Jeg leste i et intervju med han at han økte fra 340 til 390 på bare 7 måneder med å legge om stilen.

Ang. glute/hams så mente jeg at knebøyen og markløften for øyeblikket er dårlig, relativt sett i forhold til frontbøy, pga quadriceps ligger et stykke foran resten.

Har dratt 250kg for noen måneder siden.

Utlogget magnus1982

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 402
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 402

Sv: Evis: The road to retard strength
« #1313 : 27. juli 2010, 00:14 »
Ja han gjør det med vilje ja, men å krumme øvre rygg med vilje har samme effekt som om han var
svak og derfor gjorde det. Mitt poeng var uansett at en sterk øvre rygg ikke nødvendigvis er en faktor
i mark Smiley Men det kan selvfølgelig være individuellt.

Tror jeg har lest det samme intervjuet med big K, kanskje man skulle prøve seg. Det høres jo
logisk ut det du nevner.

Skulle ønske jeg også var quad-dominant, men tror jeg har Norges minste quads i forhold
til mine enorme ryggstrekkere og glutes...

250 i mark er voksent det så da kan det ikke være så ille Wink
Hva slags prog bruker du i mark, eller går det bare på kjenn?
Kortsiktige mål:      Langsiktige mål:
-------------------------------------------------------------
KB:       230                        250
BP:       180                        200
ML:       300                        320

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1314 : 27. juli 2010, 00:24 »
Ja han gjør det med vilje ja, men å krumme øvre rygg med vilje har samme effekt som om han var
svak og derfor gjorde det. Mitt poeng var uansett at en sterk øvre rygg ikke nødvendigvis er en faktor
i mark Smiley Men det kan selvfølgelig være individuellt.

Tror jeg har lest det samme intervjuet med big K, kanskje man skulle prøve seg. Det høres jo
logisk ut det du nevner.

Skulle ønske jeg også var quad-dominant, men tror jeg har Norges minste quads i forhold
til mine enorme ryggstrekkere og glutes...

250 i mark er voksent det så da kan det ikke være så ille Wink
Hva slags prog bruker du i mark, eller går det bare på kjenn?

Det er ikke noe særlig å være quadriceps dominant, får svai i ryggen, som igjen gir kne- og ryggproblemer. Wink

Ja, du får prøve litt og filme.. utfordringen er å unngå å runde korsryggen samtidig som øvre rygg rundes.

Akkurat nå er det lite system på tingene, men har planer om å kjøre et dietmar-program litt ut på høsten.. Smiley

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1315 : 27. juli 2010, 00:51 »
Den der frontbøyen var jammen knall.

Bra filmet også, liker det best når man får fullt innsyn på dybden, og dybden var det ikke akkurat noe og utsette på i dette tilfellet. 

Gleder meg til du får fikset kroppen slik at den fungerer optimalt i vanlig bøy, da kan vi fort snakke ett pent maksløft på 220+ her altså!

Edit:  Og ser i ditt siste innlegg at det kan bli dietmar utover høsten, snakker vi da rehab dietmar eller skal du gå for og få pressa ut noen perser mot juletider?

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1316 : 27. juli 2010, 02:13 »
Fin frontbøy!
Veldig enig med Erlend aka The Weise-Guy.


Enda ikke helt forstått hvordan skade du har hatt, ikke spurt eller lest så mye her heller da desverre.

Flink filmmann også! Smiley
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1317 : 27. juli 2010, 02:27 »
Enig i at frontbøyen var veldig bra! Veldig uenig i at filmmannen var god Smiley Hvorfor går han ikke lengre tilbake? Er det ikke mulig? Eller zoome ut? Det er sikkert heller ikke mulig? I såfall skal jeg ikke klage, men jeg skulle likt å sett hele deg gjennom hele filmen - ikke bare 3/4 av deg. Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1318 : 27. juli 2010, 02:33 »
Enig i at frontbøyen var veldig bra! Veldig uenig i at filmmannen var god Smiley Hvorfor går han ikke lengre tilbake? Er det ikke mulig? Eller zoome ut? Det er sikkert heller ikke mulig? I såfall skal jeg ikke klage, men jeg skulle likt å sett hele deg gjennom hele filmen - ikke bare 3/4 av deg. Smiley

Takk for skryt. Smiley Til filmannens forsvar står det et enormt lårcurlapparat i veien for at han kunne gått lengre bak. Ble også filmet med min mobiltelefon så var begrenset med zoommuligheter.

Han har derimot instrukser om at det viktigste å få med er hoftene, så jeg kan se at dybden er god og at ryggen holder.

Når skal du komme til Bergen og åpne et gym hvor det er plass til å filme knebøyen skikkelig? Smiley

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1319 : 27. juli 2010, 02:42 »
Den der frontbøyen var jammen knall.

Bra filmet også, liker det best når man får fullt innsyn på dybden, og dybden var det ikke akkurat noe og utsette på i dette tilfellet. 

Gleder meg til du får fikset kroppen slik at den fungerer optimalt i vanlig bøy, da kan vi fort snakke ett pent maksløft på 220+ her altså!

Edit:  Og ser i ditt siste innlegg at det kan bli dietmar utover høsten, snakker vi da rehab dietmar eller skal du gå for og få pressa ut noen perser mot juletider?

Blir nok ordentlig dietmar, seks dager i uken. Så skal nok få lurt opp noen perser i knebøy og markløft i hvertfall, benkpress er litt mer usikkert. Har til gode å gjennomføre et fullt Dietmarprogram så er spent på hva slags resultater det kan gi. Prøvde meg på den oppkjøringen fra styrkeloft.no en gang før, men da hadde jeg for dårlig teknikk og for dårlig mengdegrunnlag.. så det ble bare tull.

Fin frontbøy!
Veldig enig med Erlend aka The Weise-Guy.


Enda ikke helt forstått hvordan skade du har hatt, ikke spurt eller lest så mye her heller da desverre.

Flink filmmann også! Smiley

Har vel ikke akkurat hatt så mye skader, problemet går mer ut på hofter som stivner til og hemmer meg i vanlig knebøy. Har også en skulder som er ganske ut-av-stilling, sånn at benkpress blir rimelig skeivt og dårlig.

Skal finne ut av dette, koste hva det koste vil..

For eg skal bli sterk.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!