Skrevet av Emne: Marianne´s logg! - Bilder  (Lest 54133 ganger)

Utlogget MarianneD

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

Sv: Majannes vei til SK2011 Bilder s. 2 og 3
« #60 : 02. mai 2011, 22:51 »
Rakk ikke logge før jeg reiste på fredag, men trening ble det jo selvfølgelig Cheesy

Testa ut SATS Schous plass på fredag og i dag:

Fredag: Bryst/triceps

Benkpress:
30 kg 3x12

Pushups mot benk:
3x8

Benk m/manual twist:
14 kg (28) 3x8

Dips på benk:
3x8

Franskpress:
stanga 3x12 --> terpe litt teknikk..

Kabeltrekk m/stang:
15 kg 3x8

Kommentar: Tester ut noen SATS sentre i en uke nå, blir litt leiting osv på senteret.

IDAG:
Litt uvanlig trening på meg idag: Sykkel 55 + 30 min SATS Core!!
Hadde glemt hvor glad jeg er i spinning! Kanskje gjøre det litt oftere, jeg er jo tross alt fortsatt medlem på Elixia.. Glemmer det nesten litt av avogtil..

Pulsklokke:
Spinning:
1t 10 min
491 kcal
Gj.snitt hjerte: 70% (130)
Max hjerte: 91% (170)
Fettforb: 28 min
Kondis: 42 min


Core:
32 min
151 kcal
Gj.hjerte: 58% (108)
Max.hjerte: 73% (137)
Fettforb: 27 min
Kondis: 5 min


Mitt inntrykk av SATS Schous plass: Helt ok å trene i sal/sykkelsal, selv om det var ganske lite (i forhold til Elixia Colosseum..) Den core-timen ville jeg nok ikke dratt på igjen, lo vel bare mest under den timen.. Ryktes at man trener magen godt mens man ler i det minste  Grin
Ellers, når det gjelder styrke der.. Følte meg litt som sild i tønne, og at vekt-området var en lagringsplass, eller at det var om å gjøre å få stappa mest mulig apparater og skjit inn der.

I morgen skal jeg teste ut SATS Bislett. Skal lese på Bjørknes, så da er vel muligens Bislett nærmest. Ellers skal jeg få testa ut SATS Storo og Solli Plass også hvertfall..  Smiley

Nå begynner kjøleskapet mitt å gå i orden!! Cheesy Endelig!! Seilte i sverige i helga, så fikk vært litt på harry-tur også! Resulterte i:
4 kg kyllingfillet, 700 g kyllingIndrefillet, ca 9 ytrefillet av okse-biffer og ca 9 ytrefillet av svin-biffer. Samt litt kyllingfillet-pålegg! Og ikke minst - 24 pepsi max bokser Cheesy Og NULL alkohol!! Flinke meg..  :Smiley

Utlogget BigThomas

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 116
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 116

Sv: Majannes vei til SK2011 Bilder s. 2 og 3
« #61 : 03. mai 2011, 19:24 »
Bra militærpress! kommer til å følge med her fremover! : } biggrin

Utlogget MarianneD

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

Sv: Majannes vei til SK2011 Bilder s. 2 og 3
« #62 : 03. mai 2011, 22:22 »
Bra militærpress! kommer til å følge med her fremover! : } biggrin
Takk Cheesy

Dagens:
Testa ut SATS Bislett. Og må bare si. I'M LOVIN' IT!!! Hvis jeg noen gang skal begynne å trene på Sats vil jeg begynne her Wink

Rygg&Biceps + litt mage:
Markløft:
60 kg 3x8
Sittende roing:
8 kg (16) 3x12
Nedtrekk:
35 kg 2x12+1x10
Biceps manual:
10 kg 3x6 pr hånd
Hammercurl:
8 kg 3x8 pr hånd
Underarmscurl:
7 kg 3x10 pr hånd
Omvendt u.a.c:
5 kg 3x10 pr hånd
Situps på ball
7 kg 2x15
Planke på ball:
2x10 rull+
2x10 sek statisk.

Pulsklokke: 422 kcal

Kommentar: Jihu, digga marken idag. Løfta med belte for først gang, følte meg dritkul  Cool Hehe! Skal finne litt ut av teknikk i forhold til det Smiley Mage kjørte jeg på en veldig myk ball, så det var TUNGT og deilig!  :Smiley

Så har jeg friskmeldt kjøleskapet mitt Smiley Jeg teller kalorier hver dag, men etter å ha telt i mange år kan jeg det meste inn og ut, så gidder ikke veie osv lenger. Da det helt sikkert blir noe underestimering her og der så gjør jeg en bevisst overestimering på enkelte ting.

Frokost 12.00, etter 14 timers faste:
Svinekjøtt 150 kcal
Isbergsalat, tomat, agurk, paprika, olivenolje, balsamicoeddik 100 kcal
Skyr 150 kcal
Banan 150 kcal
Eple 50 kcal
SmåSulten 150 kcal

Lunsj 17.00
5 knekkebrød 250 kcal
Baconost, leverpostei, lettere norvegia 100 kcal
2 egg 200 kcal
Isbergsalat, tomat, agurk, paprika, olivenolje, balsamicoeddik 100 kcal

Middag 21.30
Kyllingfillet 200 kcal
Isbersalat, agurk, paprika, olivenolje, balsamicoeddik 100 kcal
Tacosaus 50 kcal

Smågodt  dry 200 kcal

Totalt: 1950 kcal

EDIT: nå glemte jeg å regne med noe low carb-proteinpulver jeg tar før og etter trening på morgenen + 1 eple der, så blir vel gjerne 150-200 kcal til da! Så la oss si 2100 kcal idag!

Utlogget MarianneD

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

Sv: Majannes vei til SK2011 Bilder s. 2 og 3
« #63 : 04. mai 2011, 21:07 »
I dag testa jeg ut SATS Storo! Fy faen for en garderobe!! Det må jeg si, tror det er den største garderoben jeg har sett! Ikke at det er så veldig relevant egentlig.. Var deilig å stå kl 07.00 med sola i fleisen og trene Cheesy = Likte at senteret lå i fjerde etasje med maaaasse vinduer! Men ellers syns jeg egentlig at man var på en måte på oppvisning der. Jeg foretrekker vel egentlig et senter som har flere rom eller etasjer, at man kan "gjemme" seg bort litt..
Ellers hadde jeg en sykt god treningsøkt idag  Grin

Dagens: Bein&Skulder:
Knebøy:
42,5 kg 3x12
Utfall opp på benk:
12 kg 3x12
Sidehev:
7 kg 3x12
Fronthev:
5 kg 3x8 pr hånd
Millitærpress:
20 kg 3x10  woot

Pulsklokke: 316 kcal

Kommentar: De hadde ikke 17 kg på Sats (til MP) Så da fikk jeg bare øke nok en gang da! Og guuuud jeg var død etter den, men fy faen så deilig da  biggrin Skal sies jeg har vondt i skulderen nå.. Får bare gjøre litt egenmassasje og smøre på ibux-gel! Selv om det gjerne skulle vært noen andre som gjorde den massasjen  Grin
EDIT: trente med belte på bøyen idag! Det var et stort pluss! Skal absolutt investere i et belte Smiley

Mat:
Før trening:
1 Eple 50 kcal
10 gr Zero Carb prot.pulver 40 kcal (halve før og halve etter trening)

Frokost kl 12.00, 14 timers faste:
Svinekjøtt 100 kcal
Salat, agurk, paprika 50 kcal
2 egg 200 kcal
1 skyr 150 kcal
1 eple 50 kcal
1 banan 150 kcal
tørket frukt 200 kcal

Lunsj mellom 17-18
Smågodt (kjøpte jo seff smågodt i sverige, og når jeg har så tar jeg  what ) 600 kcal

Middag 20.30
Stor kyllingfillet 200 kcal
Isbergsalat, ruccola, vårløk, tomat, paprika, mais 100
Tacosaus: 30 kcal

Total kcal: 1920

Nå har jeg heldigvis spist opp smågodtet, så fra nå blir det null godis og null alkohol fram til sommeren  Smiley

Sitter forøvrig og lager et kostholdsprogram til en kompis. Syns det er galskap at en mann på 185 cm og 72 kg skal ned ytterligere 3-4 kg!!! Men, vi driver vel alle med en eller annen idrett som noen andre syns er galskap på en eller annen måte. Får lage et bra program slik at han ikke slanker seg helt bort.. Problemet er jo også at han heller ikke må ha for mye muskler, jeg ville jo helst satt opp et program med masse proteiner da jeg allerede syns han er for tynn.. Men det er vel bare min synsing da.. Skal sørge for at han får nok proteiner hvertfall  Wink

Utlogget tjukkisen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 154

Sv: Majannes vei til SK2011 Bilder s. 2 og 3
« #64 : 06. mai 2011, 17:36 »
Du da, Candy Queen! Grin

Neida, bra jobb du gjør! Gøy at du skriver hva du spiser også. Gir meg gode ideèr Smiley Håper det går bra med skulderen. Kjedelig om man føler at man ikke kan yte max på trening pga skade/smerte...

Ha en fin helg Smiley - til tross for at smågodtet er spist opp...

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Majannes vei til SK2011 Bilder s. 2 og 3
« #65 : 06. mai 2011, 21:26 »
Anbefaler deg å teste sats Kampen, Ila, Spektrum og Oxigeno :-)
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget MarianneD

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

Sv: Majannes vei til SK2011 Bilder s. 2 og 3
« #66 : 06. mai 2011, 22:57 »
Du da, Candy Queen! Grin

Neida, bra jobb du gjør! Gøy at du skriver hva du spiser også. Gir meg gode ideèr Smiley Håper det går bra med skulderen. Kjedelig om man føler at man ikke kan yte max på trening pga skade/smerte...

Ha en fin helg Smiley - til tross for at smågodtet er spist opp...
Haha, nei NÅ har jeg slutta å være Candy Queen Grin (Når jeg kom hjem fra jobb nå angra jeg med en gang på at jeg har spist opp alt!! :p )

Jo takk det samme  Smiley - Skal prøve å ikke kjøpe mer godis!

Anbefaler deg å teste sats Kampen, Ila, Spektrum og Oxigeno :-)
Det skulle jeg visst før! Ble ferdig med den uka mi på sats i går! Skal huske det hvis jeg tester sats en annen gang Smiley


Var så sliten etter trening i går, så gadd ikke logge. Må si eksamensperioder sluker energien ut av en. I går ble vi ferdige med pensum på skolen -> dro på stille lesesal og leste noen timer -> Så på SATS Solli Plass. Siste treningssenteret jeg testa for denne gangen. Senteret var helt ok, tror hovedinntrykket mitt av SATS er at det er om å gjøre å stappe så mange apparater inn på senteret som mulig. Normalt sett så trener jeg på morgenen, men i går fikk det bli kvelden. Da var det jo masse folk. Litt greit, fordi jeg alltid presser meg litt hardere hvis det er mange rundt meg! Vet ikke helt hvorfor, men har vel noe med at jeg er et konkurransemenneske :p Et annet problem er at jeg alltid "måler" meg med gutta. Glemmer på en måte litt at jeg er jente og 163 cm, og muligens ikke kan komme i nærheten av styrken til mange gutter. Jeg blir jo egentlig bare furt fordi jeg er "svak".. Men så tar jeg meg selv i nakken og ser at det er jo omtrent ingen andre jenter som i det hele tatt nærmer seg styrkedelen av sentrene  Grin

Gidder ikke logge økta fra i går, var Bryst&Triceps-programmet, og jeg testa ut nye tricepsøvelser. Må finne noe nytt og gøy på triceps tror jeg.. Noen forslag?
Gikk opp i benkpress da, 32,5 kg 3x12.
Et annet minus på Solli Plass!! Var jo masse kjendiser der!!!! Jeg er kanskje den eneste som syns det er et minus, men jeg syns det er ubehagelig med masse kjendiser rundt meg Tongue
I går ble det forøvrig en plass mellom 1900-2000 kcal Wink

I dag hadde jeg planlagt en treningsfri dag Smiley Har veldig vondt i skuldra etter at den har fått kjørt seg hardt denne uka! Håper ikke den betennelsen blusser opp igjen, men det kjennes egentlig ut som det.

Har kun spist frokost idag, et gigantisk måltid da..
12.00 etter 14 timers faste:
1 Skyr vanilje 150 kcal
1 Skyr (sånn liten) 100 kcal
1 Kyllingfillet 200 kcal
1 Banan 150 kcal
1 Eple 50 kcal
Salat, paprika, mais, ruccolasalat 60 kcal
Fetaost, ananas, potetsalat (Ble frista av salatbaren på skolen!) 100 kcal
2 egg 200 kcal

= 1010 kcal.

Har en pizza orginale La Familia i ovnen, samt en pose SmåSulten og en Bixit turbar 27gram.

Så da tenker jeg at jeg nok ender opp på noe mellom 1800-1900 kcal idag  Smiley

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Majannes vei til SK2011 Bilder s. 2 og 3
« #67 : 06. mai 2011, 23:17 »
Gøy?  dry Hehe... hva med franskpress med ez-stang? Er min "favoritt" for triceps.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget MarianneD

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

Sv: Majannes vei til SK2011 Bilder s. 2 og 3
« #68 : 06. mai 2011, 23:29 »
Hehe, ja noe gøy!  Tongue Ja, jeg testa litt franskpress sist gang faktisk, men da tok jeg bare stanga for å teste litt teknikk, men selv om det ikke var noe særlig tungt så rista jo armene noe sykt! Sikkert fordi jeg ikke har trent franskpress før. Så det var jo litt flaut  Grin Får bare presse meg til å ta litt tyngre, så går det seg vel til etterhvert  Cool

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Majannes vei til SK2011 Bilder s. 2 og 3
« #69 : 07. mai 2011, 00:16 »
Ja, husker jeg også merket den godt de første gangene. Ingen tvil om at den tar Cheesy
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget MarianneD

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

Sv: Majannes vei til SK2011 Bilder s. 2 og 3
« #70 : 07. mai 2011, 00:32 »
Bra! Da skal den få en fast plass på programmet  biggrin

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Majannes vei til SK2011 Bilder s. 2 og 3
« #71 : 07. mai 2011, 00:37 »
Personlig mener jeg smalbenk er den klart beste tricepsøvelsen, men du kan f eks variere med å kjøre supinert grep. Franskpress kan man kjøre liggende på gulvet med full stopp mellom hver repetisjon. Videre syns jeg skullcrushers med hantler er en finfin øvelse, og hvis du ikke har testa Tate press, kan du jo gjøre det også. JM-press sies også å være en bra tricepsøvelse, men personlig har jeg aldri fått den til. Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget MarianneD

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

Sv: Majannes vei til SK2011 Bilder s. 2 og 3
« #72 : 07. mai 2011, 00:50 »
Personlig mener jeg smalbenk er den klart beste tricepsøvelsen, men du kan f eks variere med å kjøre supinert grep. Franskpress kan man kjøre liggende på gulvet med full stopp mellom hver repetisjon. Videre syns jeg skullcrushers med hantler er en finfin øvelse, og hvis du ikke har testa Tate press, kan du jo gjøre det også. JM-press sies også å være en bra tricepsøvelse, men personlig har jeg aldri fått den til. Smiley
Se her ja! Mye gøy jeg skal prøve her. Men, jeg har tatt fransk press liggende på benk, men det er vel da egentlig skullcrushers jeg har gjort da?
Jeg ser for meg at smalbenk dreper skuldra mi, eller tar jeg feil der?
Skal absolutt prøve Tate press og se om jeg får til JM-press! Takk for tips  Smiley

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Majannes vei til SK2011 Bilder s. 2 og 3
« #73 : 07. mai 2011, 00:57 »
Se her ja! Mye gøy jeg skal prøve her. Men, jeg har tatt fransk press liggende på benk, men det er vel da egentlig skullcrushers jeg har gjort da?
Jeg ser for meg at smalbenk dreper skuldra mi, eller tar jeg feil der?
Skal absolutt prøve Tate press og se om jeg får til JM-press! Takk for tips  Smiley

Jeg må innrømme at jeg ikke er sikker på forskjellen mellom skullcrushers og franskpress. Jeg trodde i utgangspunktet at skullcrushers skulle kjøres mot panna, men franskpress var noe lenger bak (dvs bak hodet). Jeg skal imidlertid ikke være bombastisk på det. Skullcrushers med hantler vil uansett si at man plasserer hantlene på hver side av hodet. Franskpress liggende på gulvet vil medføre at man stopper stanga i gulvet mellom hver rep. Jeg tror neppe smalbenk tar knekken på skuldra di hvis du løfter ca med skulderbreddegrep, og passer på at albuene går ned langs kroppen. Stanga vil da havne noe lenger nede enn hva den gjør ved vanlig benk.

Tate-presss og JM-press får du prøve deg på. Den første øvelsen er ganske grei, men den andre kan kreve litt tilvenning. Ser også det finnes ulike varianter av samme øvelse. Sjekk ut eksempler på Youtube. Smiley

http://www.youtube.com/watch?v=h-cO7RrSo28#noexternalembed&feature=channel_page
ca. 5.10min ut i klippet vises den ene av øvelsene jeg nevner - triceps liggende på gulvet.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget MarianneD

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

Sv: Majannes vei til SK2011 Bilder s. 2 og 3
« #74 : 07. mai 2011, 01:06 »
Når du sier det så har jeg vel muligens kjørt franskpress bak hodet ja! Vanskelig å tenke teknikk når man ligger på sofan...  :Smiley Eller? Nei nå klarer jeg ikke å huske det..
Tusen takk for tips, nå har jeg masse nytt jeg må teste ut her Cheesy Granske videoer først ja, det må jeg alltid gjøre  Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!