Skrevet av Emne: Hardcore Vegar "Mad Cow" Gjerdrum  (Lest 150835 ganger)

Utlogget Zuul

Sv: Hardcore Vegar "Mad Cow" Gjerdrum
« #540 : 26. mai 2008, 22:10 »
dette var kjipt å høre. Får håpe det går så raskt som mulig.

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Hardcore Vegar "Mad Cow" Gjerdrum
« #541 : 26. mai 2008, 22:12 »
Siste bildet viser en vakker vridning.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Hardcore Vegar "Mad Cow" Gjerdrum
« #542 : 26. mai 2008, 22:41 »
Faen så bittert. Håper virkelig du kommer deg. God bedring...
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Sv: Hardcore Vegar "Mad Cow" Gjerdrum
« #543 : 26. mai 2008, 22:49 »
Siste bildet viser en vakker vridning.

Huffda Sad Som sagt tidligere vil du alltid komme sterkere tilbake!! Har selv vært ute av gamet i både et og to år, men alltid blitt bedre, og tiden man bruker på å trene seg opp igjen går faktisk rimelig fort Shocked Får uansett håpe det beste og at restutisjinen går raskt! Kjedelig med sånn som dette. Hadde faktisk gledet meg til å se hvordan det ville gå for deg i NSM 08! God bedring fra tynnribba!!!
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Hardcore Vegar "Mad Cow" Gjerdrum
« #544 : 26. mai 2008, 22:49 »
http://www.volvat.no/

Du kan da ikke vente til høsten med dette.  Ta deg råd til privatlege! God bedring.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Studenten

  • Gjest
Sv: Hardcore Vegar "Mad Cow" Gjerdrum
« #545 : 26. mai 2008, 23:18 »
Klinikk Stokkan er også en mulighet. Jeg benyttet meg av Tromsøklinikken da jeg skulle fikse menisken, men de har en i Trondheim også.

God bedring!

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Hardcore Vegar "Mad Cow" Gjerdrum
« #546 : 26. mai 2008, 23:19 »
kjipe greier detta her, når du har kommet deg i så god form..

du får ha god bedring:)

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Hardcore Vegar "Mad Cow" Gjerdrum
« #547 : 26. mai 2008, 23:24 »
Har vært og tatt røntgen av kneet. Ingen skader på "skjelettet". Det er latterlige 5 ukers ventetid på MR her i Trondheim som jeg visstnok bare må godta. Skal sjekke opp litt rundt omkring i Oslo el. Er en plass til de tar MR her i Trondheim, men den MRen var visstnok ikke god nok på knær.

Uansett sa legen på ortopedisk at jeg måtte belage meg på å vente ca 6 måneder??! på operasjon på korsbånd (som hun antok var avrevet)og 6 måneders opptrening og restitusjonstid før jeg er "normal" igjen. Faan i meg så jeg har lyst å legge stanga på hylla. All trening det er bare bortkastet. Blir nok ingen strongman trening det første året i allefall.

Har time på Rosenborgklinikken i morgen, skal høre hva de har og si.

Sendt deg med PM med litt mer info Smiley

Utlogget Hakono

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 913
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 913

Sv: Hardcore Vegar "Mad Cow" Gjerdrum
« #548 : 26. mai 2008, 23:24 »
Pappa har opperert nesen på Aleris i Inhegredsveien (eller noe slikt) i Trondheim å han ble helt frisk. har hørt som flere som har opperert ben og fingrer der. alle har fått god hjelp og blitt fort friske. 

Men Go bedring. skal prøve å komme meg på kaliber en dag Smiley
Gymløft (raw) :   Bøy: 145kg, Benk: 125kg, Mark: 3x160kg

Stevnepers:        Bøy: 140kg, Benk: 120kg, Mark: 200kg


17år, 182+cm over bakken.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=64997.0
Min logg Smiley

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Hardcore Vegar "Mad Cow" Gjerdrum
« #549 : 28. mai 2008, 21:37 »
Takk for hilsner.

Fått skreket meg til MR i morgen. 6 måneders ventetid på operasjon i Trondheim, men på Konsvinger har de 4 ukers ventetid på tilsvarende operasjon. Skal få fastlegen til å henvise meg dit.

Kan hende jeg får trent meg opp og ting går så bra så jeg klarer å lure til meg en plass på NSM neste år. Uansett kjiipt å miste bortimot ett halvår og stille året etter like "svak" som året før.
Krysser bein og armer og tenker først og fremst på å blir "normal" i beinet igjen.

http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/kneskadekorsbaand.php
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget famous

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 124
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 124

Sv: Hardcore Vegar "Mad Cow" Gjerdrum
« #550 : 28. mai 2008, 21:53 »
God bedring! Du tar vell heller NSM09 med storm?
BP: 120kg ML: 180kgx2
Trondheim city

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Hardcore Vegar "Mad Cow" Gjerdrum
« #551 : 29. mai 2008, 08:18 »
Krysser bein og armer og tenker først og fremst på å blir "normal" i beinet igjen.

Du må ta det med ro når det gjelder kryssing av bein. Ellers lykke til med opptrening.

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: Hardcore Vegar "Mad Cow" Gjerdrum
« #552 : 29. mai 2008, 09:59 »
Hei Vegar,

trist med skaden uansett, men spesiellt etter de forberedelsene.
Tips på å komme deg frem i køen har du jo allerede fått, eller tatt tak i selv så det er bra.

Jeg har selv røket fremre korsbånd for endel år tilbake, og i den artikkelen du linka til, så står det mye riktig iforhold til hvordan jeg opplevde det.
Det er ingen grunn til at du ikke skal komme tilbake, men du blir selvsagt satt endel tilbake itid Undecided

Jeg tok denne:

"I dag er de vanligst brukte teknikkene enten å ta ut midterste del av kneleddssen i 10 - 11 mm bredde med en beinblokk fra kneskjellet og senens feste på leggbeinet"

Dette stemte også relativt greit:
"Det vil være smerter i kneet i de etterfølgende dager/uker. Når hevelsen er borte og bevegeligheten er normal forsvinner smertene. En korsbåndskade gir i seg selv ikke smerter.
Senere i forløpet er problemet at kneet gir etter eller er ustabilt. Man får en fornemmelse av manglende styring av leggen."


Jeg satte igang trening så fort det lot seg gjøre, med mye vekt på støtte/stabiliseringsmuskulator også, i påvente av operasjon. For min del innebar det også mye (kjedelig) balansetrening på pute/bosu osv. i tillegg til vekter. Det er jo endel øvelser som ikke anbefales, så ta kontakt med en lege / fysio med erfaring fra idrett.

Dengangen var det ikke som nå, at man kunne finne andre sykehus som hadde kapasitet, og jeg fikk samme beskjeden som deg om at det var 6 måneders ventetid. For meg var det uaktuellt, siden jeg ville tilbake så fort som mulig, så det endte med at jeg tok det privat på Volvat til den nette pris av 30.000,- Angry (og det fikk jeg ikke engang trekke av på skatten woot Sparte staten for både sykemelding & operasjon, men neida, fradrag godkjennes ikke...)

Jeg fremskynda ihvertfall rehabtiden med 6 mnd, og var tilbake i godt driv sesongen etter. Jeg fikk meg en spesialstøpt skinne som jeg spillte med for sikkerhets skyld pga ytre påkjenninger (og knakk 2 av de  Wink)
Kneet fungerer perfekt det ennå (selv om jeg har operert for menisk 2 x og 1 utskraping av brusk bak kneskjellet)

Jeg gjorde alt jeg kunne for å bli bra, og kom raskt tilbake (i forhold til korsbåndskade) , men jeg kjenner andre som ikke var så ivrige med egentrening, og de brukte lang tid.


Skal man alltid opereres?
Nei. Det første man skal gjøre er å finne ut av hvilket behov man har for en operasjon. Dette er avhengig av ens aktivitetsnivå, jobb, alder og ikke minst hvor store plager man har.

Uansett om man velger operasjon eller ikke, skal man gjennomføre et  treningsprogram hvor man trener de musklene som stabiliserer kneet. Det er to årsaker til dette:

Den ene er at noen etter denne treningen føler at kneet nå er så stabilt at operasjon ikke er nødvendig. Det er viktig fremover å holde treningen ved like.
Den andre årsaken er at det er viktig at kne og muskler er så velfungerende som overhodet mulig i forbindelse med operasjonen. Etter operasjonen følger flere måneder med gjenopptrening.



Jeg har hørt fra en lege for kort tid siden at det er mer og mer vanlig å ikke operere, men da tar de sikkert utgangspunkt i at man ikke driver "kraftig" fysisk aktivitet vil jeg tro.

For min del så fungerte det veldig bra med operasjon.

Uansett lykke til fremover. Dette går bra!
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Hardcore Vegar "Mad Cow" Gjerdrum
« #553 : 29. mai 2008, 11:18 »
Takk "fat" for god info og motivasjon.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget KenMan

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 418
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 418

  • Train Hard , or go home
Sv: Hardcore Vegar "Mad Cow" Gjerdrum
« #554 : 29. mai 2008, 12:18 »
Hei Vegar, synd med korsbåndet ditt, men ikke heng med hodet:), kan legge til at mitt også røyk for 19 år siden i en fotballkamp, dette var også fremre(ACL) fikk operert det ved hjelp av den måten de gjorde det da og tok mitre delen av patella scenen som de laget korsbånd av. Jeg gav opp fotballen etter det, men da fikk jeg bedre tid til vekt trening:)

Jeg vet ikke hvordan det er i dag, men jeg hadde 3mnd rehab hos fysio med 3 ggr pr uke ca der før de ville at jeg skulle belaste kneet med vekter, dette grunnet at det er viktig å få fullt utstrekk på kneet så man ikke ender opp med å halte resten av livet. Kneet har vært så å si problemfritt frem til nå, spilt amerikansk fotball, snowboard osv, ikke noe problem.

DU får ha lykke til ja, og hvis du lurer på noe får du spørre..

mvh
K





Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!