Hva betyr begrepet VO2-maks?

Trening20.06.20186

Dette ordet har du sikkert hørt før, men hva betyr VO2-maks og hvorfor er det viktig å ha høy VO2-maks?

Forbrenn fett med intervaller

Trening10.10.2017123

Dette er økten du bør gjøre en gang i uken - intervalløkt.
Prester bedre med pusteteknikker fra verdens beste perfomance coach Brian Mackenzie.

Interrvalltrening ute som inne

Trening10.07.201753

Intervalltrening er treningsformen som får deg i bedre form.
Sykle å gå samtidig? Ja, takk, begge deler. Se denne tredemøllesykkelen hvordan den fungerer i praksis.
Hvorfor man får det og hvordan kan man forhindre det?

Kom i knallform med rointervaller

Trening18.08.2016797

Romaskinen er undervurdert som kondisjonsapparat.

5 toppturer du bør bestige

Trening15.07.2016363

Har du lyst til å oppleve Norges flotteste fjell?

Tidenes RÅESTE sykkelsimulator

Trening27.03.2016208

Norsk oppfinnelse kan gi deg tidenes råeste sykkelsimulator med gyroeffekt.

Wings for Life

Diverse18.03.20164

Et unikt løp som arrangeres i 34 land fordelt på 5 kontinenter.
Hva er det beste underlaget å løpe på for og unngå skader?
Prøv disse intervallformene neste gang!

Kardio reduserer PMS

Trening12.09.2013377

En ny studie som er gjennomført konkluderte med at kardio reduserer PMS, premenstruelt syndrom. Se hele resultatet her.
Treningsformen Kettlebells er relativt lite utbredt i Norge, men er uten tvil kommet for å bli.

Trappeløp for maks forbrenning

Trening30.08.20131103

Trappeløp er en form for kardio som er meget effektiv når det kommer til forbrenning.

Innetrening på mølla

Trening17.09.201247

Den norske sommeren går raskt over i kjølige høstdager og da er det greit å ha et repertoar av gode økter på tredemølla.

Smart gåtur

Trening25.07.201217

Når du sitter mye stille er det ikke bare kroppen din som lider. Hjernen din skrur også ned aktiviteten og fungerer mye dårligere. .
De fleste av oss har opplevd å få smerte i siden når vi for eksempel har tatt oss en joggetur
Ønsker du å forbedre kondisjonsresultatene på både korte og lange distanser og sliter med fremgangen? Det er mange måter du kan jobbe effektivt for å komme videre. Vi skal se på to tips som er svært effektive.
Kardiovaskulær trening (kardio), dvs. trening som aktiviserer hjerte- og karsystem med et minimum av intensitet over litt tid, er et nyttig våpen i kampen mot de uønskede kiloene.