Fiks ferdig fettforbrennende treningsprogram!

Dette gjør en gåtur med kroppen

Trening10.08.2016793

Du må ikke løpe vettet av deg for å fremme helsen din. Kroppen nyter godt av noen reale gåturer!
Gå ned i fettprosent med sirkeltrening.
Er sjokoladespisere slankere og har de mindre magefett?

Kardio eller styrketrening først?

Trening26.01.2016385

Hva bør du trene først for optimal effekt? Dette lurer mange på.

Når fettprosenten står stille

Trening19.08.2015237

Hva gjør du når fettprosenten står stille? Vi avslører.
Slik brenner du fett og bygger muskler effektivt.
Her går vi gjennom en god måte å gå ned i vekt.

Forbrenn mer fett med bakkesprint

Trening18.07.20142004

Prøv bakkesprint for effektiv fettforbrenning.

Bukfedme - Pass på midjemålet

Trening24.03.2014197

Midjemålet ditt er viktig i forhold til bukfedme.

Gikk ned over 11 kg på ett døgn

Fitness16.11.20132338

Ross Edgley gikk ned over 11 kg på ett døgn. Hvorfor?
Prøv disse intervallformene neste gang!
Maria Kang får mange hatmeldinger på grunn av dette bildet.

Blir slank med Fjordland

Kosthold16.10.2013159

Torstein Gustavsen slanker seg på Fjordland.
Mange mennesker sliter med kneproblemer, og kvier seg for å utøve intervalltrening.

Spis frokost, unngå vektøkning

Kosthold12.11.2012141

Manglende frokost kan bidra til vektøkning. Dersom du ønsker å gå ned i vekt eller unngå vektøkning, bør frokosten være en del av det daglige kostholdet.
Fettforbrenning assosieres ofte med slanking og vektreduksjon, men trenger ikke nødvendigvis handle om det.

Squash deg i form

Trening09.01.2012152

En undersøkelse gjort av Forbes Magazine viser at squash er den sunneste aktiviteten som finnes. Undersøkelsen slår fast at 30 minutter på squashbanen gir en imponerende kardiovaskulær trening.

Hvor ofte bør du veie deg?

Trening05.09.201144

Aktive mosjonister har ofte for vane å følge med på kroppsvekten for å se hvordan kroppen reagerer på treningen og kostholdet. Hvor ofte bør du egentlig sjekke hvor mye du går opp/ned?
Ett tema som hver dag sirkulerer i hodet til mange er hva man kan gjøre for å gå ned de ekstra kiloene. Stoffskifte og forbrenning er to begreper som er viktige i denne sammenhengen, men som det ofte råder en viss forvirring rundt.

Start morgenen med morgentrim

Kosthold15.01.2009582

Overvekt er ett økende problem i verden samtidig som fettmassen på kroppen vår ofte sjenerer oss utseendemessig. Dette gjør til at flere og flere slanker seg, både for helsa si skyld og for utseende.
I del 1 av denne artikkelserien om spisekick og sultfølelse fikk du en innføring i hvilke grep du kan gjøre med kostholdet ditt for en enklere og mer framgangsrik hverdag. Nå skal vi se nærmere på den fysiske faktoren, nemlig trening og kardio.
Det hevdes at for best effekt for fettforbrenningen, skal man kjøre kardio på tom mage om morgenen. Er dette riktig?

Energiforbruk ved slanking

Trening21.01.200832

Kroppens regulering av vekt er i stor grad basert på forholdet mellom energiinntak og energiforbruk, et forhold vi kaller for energibalansen. Ved energibalanse er energiinntaket det samme som energiforbruket og vekten er stabil.
Det er mange som spør seg om det er mulig å manipulere kroppen til å redusere mer fett på en bestemt plass. Det klare svar fra ekspertisen er at punktforbrenning ikke er mulig.

Sult - venn eller fiende? Del 2

Kosthold08.01.20080

Kunnskapen om sult og hvordan man gjør det beste ut av den, er ifølge Martin Berkhan uendelig. I den andre og avsluttende delen om emnet fortsetter han der han slapp, og denne gangen handler det om hvordan du kan maksimere dine diettresultater.

Nytt år og nye muligheter

Trening02.01.20083

Nyttårsrakettene har nettopp gått til værs i en røyksky av tusenlapper og fettet fra juleribba har funnet seg godt til rette rundt magen og hoftene. Hvorfor kan det ikke finne seg til rette på biceps'en i stedet?

Hva er fettforbrenning?

Kosthold22.03.200782

Kroppen har i prinsippet tre ulike drivstoff å velge mellom: protein, karbohydrater og fett. Fettforbrenning handler om den prosessen som går ut på at nettopp fettet forbrennes.
2 x 30 minutter gir bedre fettmobilisering og forbrenning enn 1 x 60 minutter. Resultatet av denne studien var særdeles interessant. Det var 7 mannlige deltagere i forsøket, og de ble testet ved to forskjellige treningsprotokoller.
Forbedret insulinfølsomhet og spennende resultater på kroppssammensetning når det kombineres med trening.