«Simplicity is the key to brilliance» - Bruce Lee
Ingen resultater? Dette er de vanlige feilene du gjør på treningssenteret.
Progresjon er viktig for å få resultater av treningen.
Her viser vi deg hva som er mulig å få til ungdomsårene med dedikert trening.
Slik finner du treningsmotivasjonen etter et opphold.
Her går vi gjennom tips for å få optimal fremgang.

Bygg muskler med EDT

Trening23.04.2014362

EDT - Escalating Density Training. Les mer om denne treningsmetoden her.
Mange får trening til å virke så veldig komplisert, mens det i realiteten er veldig simpelt.
Se for deg følgende: Du har trent for å bli sterkere i baseøvelsene i flere år- og sterkere har du blitt.

Variasjon i treningen

Trening09.10.201270

Har du hørt at variasjon i treningen er viktig for at du skal ha fremgang? Hvorvidt dette stemmer skal vi drøfte i denne artikkelen. Svaret kan muligens overraske deg.

Pullupsguide

Trening03.01.2012997

Viktigheten av å benytte baseøvelser i treningsprogrammer kan ikke understrekes nok. I en perfekt verden der skader ikke er noe problem og tekniske ferdigheter er på plass vil effekten av markløft alltid være større enn rygghev.
Du starter med styrketrening og du legger på vekter fra økt til økt og alt går lekende lett helt til du plutselig står fast. Du har nådd et platå og du er ferdig med den gode "nybegynnerperioden" med eksepsjonell fremgang.
Uten en jevnlig belastningsprogresjon kommer du ingen vei med styrketreningen. Nå skal vi se på hvordan du kan legge opp til en belastningsprogresjon for en styrketreningsfase.

Myo-reps - Del 3: Progresjon

Trening28.10.20080

Det hjelper ikke hvor optimal treningssplitt, øvelsesutvalg, teknikk eller treningsmengde du har, hvis du ikke med jevne mellomrom øker vektene du løfter!

Idrettsspesifikktrening - Del 1

Trening28.01.200855

Jeg skal i denne artikkelserien gå inn på hva en utøver bør tenke over for å oppnå mest mulig suksess ved å ta de rette valgene og i tillegg gå inn på viktige områder innen programmering.

Veien til suksess

Trening22.01.20081

Mennesket er tilsynelatende et vesen som er glad i å sette ting i bås. Om det ikke klarer å sette et eller annet i bås, blir det irritert på den aktuelle tingen, og dermed oppstår dissonans og behov for å rakke ned på.
I del 2 tar vi en mer detaljert gjennomgang av hva de ulike faktorene betyr, og gir eksempler og retningslinjer for bruken av de.

Det som virkelig betyr noe!

Trening12.12.20073

Ok, forbered deg på å bli provosert og kanskje litt forbannet, eller i det minste forundret. Av erfaring er det oftest det siste som skjer.
I del 3 av artikkelserien om prioritering av muskelgrupper skal vi se på den additive effekten av metabolske faktorer, etter at man har oppnådd den mekaniske stimulansen fra baseøvelsen med belastningsprogresjon.
I del 2 av denne artikkelserien ser vi på treningsmengde og belastningsprogresjon når du vil prioritere en muskelgruppe eller et løft.