Vonde og stramme skuldre og en lite bevegelig overkropp under knebøy er velkjente problemer.
Unngå skader og les mer om hvorfor og hvordan du kan trene opp rotatorcuffen.
Er du plaget med lyskesmerter? Les denne.
Lær hvorfor det kan være skadelig å presse knærne for langt ut, samt hvordan adekvat hofteekstensjon kan beskytte knærne dine på trening.
Få korrekt stabilisering av skulderbladene.
Fører skjevhet, dårlig holdning og mobilnakke til smerte?
Med nye titanhofter skal Steinar Nilsen stille i Mens Physique.

Slik forebygger du knesmerter

Trening19.05.2014697

I likhet med smerter og plager i skuldrene er det minst like vanlig med smerter i knærne.
Bruk rumble roller for økt bevegelighet.

Slik kjører du knebøy skadefritt

Trening04.03.2014750

Hvor god teknikk har du i knebøy og hvordan forebygger du mot skader?
Dynamisk oppvarming, riktig aktivering og unilateral trening. Og hva er egentlig skadeforebyggende trening?
5 minutter av oppvarmingen med noen av disse øvelsene kan hjelpe deg.
Mange mennesker sliter med kneproblemer, og kvier seg for å utøve intervalltrening.
Da er det sommer igjen og flere og flere benytter det stadig flottere været til løpeturer ute.

Prolaps, trening og forebygging

Trening06.08.2012115

Så mange som 8/10 av oss vil en eller flere ganger gjennom livet oppleve ryggsmerter.
Knesmerter er ubehagelig på grunn av at man bruker bena hver dag stort sett hele tiden og under trening blir det problemtisk når man belaster kneet ytterligere.

Skulderproblemer

Trening10.02.20093

Om du klikka deg inn på denne artikkelen har du trolig et skulderproblem, eller har hatt det tidligere. Hvilken av dem som stemmer spiller egentlig ingen rolle, for etter å ha lest denne artikkelserien skal de aller fleste kunne fikse sitt eget problem.
I forrige artikkel gikk vi inn på viktigheten av en god kroppsholdning og et par punkter for å opprettholde denne mens man trener.
Om noen stiller spørsmålet hva "skadeforebyggende trening" er, vil man trolig få en hel rekke ulike svar. Det er jo selvsagt at alle forstår at det er trening med en hensikt for å motvirke at skader skal oppstå.

Skuldersmerter?

Trening03.05.20080

Om du trener progressivt og tungt, så utsetter du deg for økende belastning. Dagliglivets monotonitet, databruk og stress kan også legge stein til byrden. Her er råd for prehab og rehab av skuldre.

Skade-seminar, Del2

Trening17.09.20073

Skulderskader er del II i en artikkelserie som skal omhandle skader og i denne delen skal vi se nærmere på en av de vanligste skadetypene innenfor styrketrening, nemlig skulderskade.

10 vanlige grunner for skader

Trening27.06.20050

Skader ligger alltid rett rundt neste sving for den uansvarlige utøver. Det er noe grunnleggende farlig med å dytte, dra og kjempe mot kaldt, hardt jern med all din makt - men hvordan kan du ellers stimulere økninger?

Nøkkelen for unngå skader

Trening24.02.20050

For å vokse må du løfte tungt og gjøre det over lengre tid, men dette klarer du ikke hvis du bruker mer tid i sykesengen enn på gymmet. Du er intressert i å holde deg skadefri i lang tid fremover? Les disse 7 strategiene og du vil minske sjansen for

Skadeproblematikk

Trening29.05.20040

Noen garanti for å unngå skader finnes selvsagt ikke, men det er en del ting du kan gjøre for og minske sjansen for at de oppstår. Tren i forhold til det nivået du er på. Dvs at du som nybegynner ikke kjører tunge vekter med få rep.