Intervju: Hildeborg Hugdal

Intervju25.04.20050

Mange er av den oppfatning at markløft er en vanskelig øvelse som tar lang tid å lære. Dette er imidlertid ikke tilfelle. Det er ofte mye vanskeligere å lære folk korrekt teknikk i knebøy.

Intervju: Eva Birath

Intervju11.04.20050

Intervju: Lars Helge Kristensen

Intervju05.04.20050

Intervju: Inger Blikra

Intervju31.03.20050

Vekttrening for tenåringer

Trening28.03.20058

Hva gjør man når lille Ole på 13 år sier han vil likne på Arnold Schwartzenegger? De fleste vil nok fortelle stakkars Ole at vekttrening ikke er for ”barn”. Dette fordi vekttrening i såpass ung alder vil hemme veksten. Eller vil det det?

Intervju: Rune Bakke

Intervju21.03.20050

En søndag på kjøkkenet

Kosthold15.03.20050

Enten man driver med kroppsbygging, friidrett, fitness, kampsport eller annen form for hard fysisk trening, er kostholdet en av de viktigste faktorene for framgang. Hvis vi tar en titt på restaurantbransjen så finnes det litt å lære. Nå mener jeg ikk
Med fysisk trening vil man vesentlig senke risikoen for hjerte- og karsykdommer. Regelmessig fysisk aktivitet hindrer blodtrykket i å stige med alderen. Og man vil da forebygge hjerteinfarkt eller hjerneslag ved en høyere alder.

Grunnleggende hormonlære

Trening04.03.20052

Testosteron, insulin, kortisol, adrenalin, østrogen, veksthormoner osv. er sikkert ord du har hørt. Hva er dette? Les mer om hormoner og bli litt klokere på hva hormonene i kroppen vår gjør.

Intervju: Rolf Gustavsen

Intervju01.03.20050

Nøkkelen for unngå skader

Trening24.02.20050

For å vokse må du løfte tungt og gjøre det over lengre tid, men dette klarer du ikke hvis du bruker mer tid i sykesengen enn på gymmet. Du er intressert i å holde deg skadefri i lang tid fremover? Les disse 7 strategiene og du vil minske sjansen for

Styrke, del 1

Trening22.02.20051

Hva er det egentlig som gjør at man øker i styrke? Hvordan skal jeg trene for å bli sterkere - og hvorfor? Om man er idrettsutøver eller mosjonist er det viktig å forstå hva styrke er.

Intervju: Zoltan Szabo

Intervju22.02.20050

Restitusjon for viderekommende

Trening19.02.20050

Du blir ikke sterk av tunge markløft, du får ikke grove lår av dype knebøy og du får ikke skikkelig kasse av å ta reps på 100 kg i benken. Du blir sterkere og større av å hvile og spise!
Målsetningen til deg som leser denne artikkelen er høyst sannsynlig en lavere fettprosent med større og mer markerte muskler

Whey Vs Kasein proteinpulver

Kosthold15.02.20054

La oss ta en titt på tilskudd av whey proteinpulver vs tilskudd av kasein proteinpulver i forbindelse med trening og studier som er gjort på dette området.

Intervju: Joakim Bohm

Intervju14.02.20059

Bedre holdning

Trening09.02.20056

Enten man sitter på ett kontor hele dagen eller har trent i mange år, så kan man ha en dårlig kroppsholdning. Vi har alle vår egen holdning og ingen er helt like. Så hvorfor er det så viktig å ha en god holdning lurer du sikkert på? Ofte så avsp

Intervju: Eirik Kaaby

Intervju07.02.20050

Intervju: Kenneth Mandal

Intervju03.02.20050

Intervju: Roy Holte

Intervju31.01.20050

Det mentale aspekt ved trening

Trening28.01.20050

Det er mange aspekter ved vekttrening, som man skal ta høyde for hvis man vil ha optimale resultater. Man skal følge supervitenskapelige programmer, som er tilrettelagt ned til minste detalj, man skal følge en diet som er skreddersydd 100% etter de må

Øk din muskelmasse

Trening26.01.20050

Ok, du har prøvd det meste av treningsprogrammer der ute, alle mulige slags teorier HST, HIT, German Volume training, Heavy Duty trening osv. Ofte erfarer du kanskje at du får god framgang i begynnelsen av ett nytt treningsprogram, men etter hvert minsk
Det sies at så få som bare 10 % av Norges befolkning (i følge Statens Ernæringsråd), får i seg nok vitaminer og mineraler gjennom kosten. Derfor anbefales det at vi supplerer med kosttilskudd.
Vann er et livsviktig næringsstoff, like viktig for liv som noe annet. Faktum er at du bare kan overleve noen dager uten vann, men en mangel på andre næringsstoffer kan ta uker, måneder eller til og med år å utvikle. Kroppen vår forsøker oppretth

Intervju: Anne Sonesen

Intervju12.01.20050

Etter trening

Kosthold08.01.20050

Om du lurer på om du kun skal bruke karbohydrater eller karbohydrat/protein etter trening så bør du lese dette. Det er to faktorer som må til for å hurtig øke etter trenings glycogensyntesen.

Just another diet?

Kosthold07.01.20050

Ola Nordmann går rundt, med 20 kilo overvekt. Hvem spør han om hjelp? Ei 60 år gammel husmor med kalkunhals og kulemage, en fettelskende amerikansk lege som døde overvektig, eller en lubben greker som ikke liker norsk brød og poteter? Jepp! Grete Roe