Prikk inn formen for en dag

Kosthold27.06.2006126

Har du en dag du ønsker å se spesielt bra ut? Et bryllup, en fest, en date eller ved en annen spesiell anledning, så kan du på en enkel måte manipulere vanntrykket i musklene slik at du ser større og mer muskuløs ut.

Intervju: Anett H. Langva

Intervju24.06.20060

Optimal fettforbrenning i praksis

Kosthold22.06.20060

Nå skal vi sette opp en praktisk plan over trening og diett, i tråd med det teoretiske grunnlaget jeg presenterte i første del. Du er ikke nødt til å lese del 1 for å følge programmet, men det anbefales for å kunne forstå tankegangen bak oppsette

Intervju: Bjørgulf Hansen

Intervju21.06.20061

Carbcycling

Kosthold19.06.20060

De tre pilarene for sunn vektreduksjon er fysisk aktivitet, riktig sammensatt kosthold og kosttilskudd av kvalitet. Andre faktorer som er viktig er søvn og drikke nok vann/væske. De viktigste elementene for vektreduksjon og sunn slanking er at du reduse

Intervju: Samuel Helgesen

Trening16.06.20060

Jeg har alltid likt og trene,det er bare noe som ligger i meg. Mine første mål nå er og stille til høsten igjen. Da blir det 3 stevner,og mulig ett i Las Vegas.
Fisk og annen sjømat har et høyt innhold av mange næringsstoffer, og er en god kilde for både proteiner, flerumettede marine n-3-fettsyrene, vitamin D, vitamin B12, selen og jod. Her kan du lese mer om de ulike næringsstoffene.

Drikk mer på varme dager

Kosthold13.06.20060

Når solen steker fra skyfri himmel og svetten siler er det viktig å drikke for å erstatte væsketapet. Vann er det beste når kroppen trenger væske.

Benkpressprogram

Styrkeløft12.06.20060

Dette programmet er for de som har trent en stund. Du bør ha trent sammenhengende i minst 1-2 år. Da dette programmet er hardt og belastende for særlig sener og ledd.

Kreatin monohydrat

Kosthold09.06.20067

Kreatin er det mest kjente og populære kosttilskuddet for økt styrke og muskelmasse. I denne artikkelen beskriver vi hva kreatin er for noe, hva det gjør, hvordan du skal bruke det og hvilke virkninger du får av kreatin.

Ikke kreft av aspartam

Kosthold08.06.20060

I en ny forskning viser det seg at det kunstige søtningsstoffet aspartam, som brukes i blant annet lettbrus og tyggegummi, ikke øker risikoen for kreft. Norske eksperter er enige.

Optimal fettforbrenning

Kosthold06.06.20069

Vi er nå midt inne i det nye året, og folk begynner å lengte etter sommerformen. Sommeren nærmer seg med stormskritt og det er fortsatt mye man kan få gjort dersom du ikke har kommet i gang allerede. Jeg skal i denne artikkelserien gå inn på en del

Naturlig hormon forhøyelse

Kosthold01.06.20065

Mye som skjer i kroppen er styrt av hormoner. Hormoner kan påvirkes av blant annet hvilken type diett du går på. Om du er på en høy karbohydrat eller lav karbohydrat diett. Av faktorer som styrer hormonene er blant annet trening, treningsintensitet o

Spis sunt med Hege

Kosthold28.05.20060

Dagens første måltid kan bli inntatt grytidlig om morgenen eller nærmere lunsjtid, og det kan variere fra en halv brødskive og en kopp kaffe, til en overdådig oppdekning. Som oftest er det et raskt måltid før arbeid eller skole, men det kan bli en

Smoothieguide

Kosthold24.05.20060

En smoothie er en tyktflytende og forfriskende drikk som er laget av most, hel frukt eller bær, isbiter og evt. litt yoghurt. I tillegg til at det er godt er det sunt siden det innholder fruktkjøtt og fiber.

Intervju: Marthe Sundby

Intervju22.05.20061

Brenn fett med Geriljakardio

Trening18.05.2006169

Gerilja kardio er en ny strategi som skal hjelpe deg å angripe det seige magefettet. Hvordan kan du kvitte deg med alt det overflødige fettet som står i mellom deg og målet om vaskebrett? Svaret på dette er noe som kalles gerilja kardio.

Intervju: Nancy Katarina Kleppe

Intervju15.05.20060

Nytt program: HSS-100

Trening12.05.20060

Har du tenkt på å prøve et helt nytt program i det siste, for å sette litt fart på treninga? Det er klart, det begrenser seg hva man innenfor rimelighetens grenser kan komme opp med som er helt nytt, da det aller meste i en eller annen form allerede

Intervju: Andreas Hjelmtveit

Intervju10.05.20060

Sannheten om egget

Kosthold07.05.200610

Alle har antakeligvis hørt om den "enorme" kolesterol påvirkningen egget har på kroppen vår. Jeg vil først starte med å si dette heldigvis bare er en stor myte blant Norges befolkning og resten av verden.

Oslo Grand Prix 2006

Fitness06.05.20060

Slik reduserer du kolesterolet

Kosthold27.04.20060

Høyt kolesterolnivå er risikofaktor nummer en for hjerteinfarkt. Selv om stadig færre nordmenn dør av hjerteinfarkt er det fortsatt den viktigste dødsårsaken i Norge. Riktig kosthold kan forebygge sykdommen.

Blodtypedietten

Kosthold18.04.200617

Blodtypedietten er etterhvert blitt et begrep mange har et forhold til, ettersom temaet har vært forholdsvis ofte fremme i media de siste årene. Grunnleggeren av teorien er en naturopat ved navn Peter D'Adamo. Han har skrevet en rekke bøker om såvel d
"Hvorfor går jeg ikke opp i vekt?", "Jeg mener jeg spiser sunt, men ser ingen fremgang?", "Treninga mi stagnerer?" osv. Dette er ofte stilte spørsmål i forbindelse med vekttrening, - og svaret på dem aller, aller fleste her er: du spiser for lite mat!

Intervju: Anna Bergli

Intervju03.04.20060

Insulin

Kosthold31.03.20061

Temaet insulin har ofte vært diskutert på forumet, og mange har etterspurt info om forskjellige ting rundt dette hormonet. Dette er bagrunnen for at jeg har valgt å skrive en artikkel om emnet, der jeg tar for meg dets oppbygning, funksjoner og betydni

Intervju: Christopher Einang

Intervju27.03.20063

Denne karen er bare 21 år gammel, løfter 200 kg i benkpress.

Personlig trening

Trening22.03.20060

Mange forveksler en personlig trener med en vanlig instruktør på treningssenter. Et større treningssenter har ofte mange instruktører og en eller flere personlige trenere. Les litt mer om personlig trener så blander du ikke det med en instruktør igj